xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Jeg har enda tilgode å prøvekjøre traceren. Men det som hadde vært artig var å se om den store prisforskjellen på din og min er verdt det :mk

Klarer man å se vekk ifra merke, sjel eventuellt andre lidelser :redface

Kanskje vi får oss en tur ilag snart XY.... Så er ikke jeg fremmed for å byttelåne hvertfall. :thumleft
Uten at jeg har kjørt en sykkel av ditt kaliber, så tror jeg du kommer til å bli positivt overrasket over motoren i Tracer :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Haha, artig og flott sammendrag dette xyvind :lol

Så du mener stroppen kunne vert taightere altså?
Jaja... jeg får drikke meg full i helgen og slå ned noen småjenter for å få tilbake mandommen igjen :lol

Ja, dette timet vi jævlig bra. Det er faktisk ingen overdrivelse en gang det med tiden. Klokken i dashbordet på den fantastiske BMW'en vippet AKKURAT fra 17:59 til 18:00 da du gikk mot døren på Speed :thumleft

Det og kjøre med folk bakpå er nok ikke noe jeg kommer til å hige etter i fremtiden, men til nødstilfeller går det jo greit. Det kjentes jo ut som om jeg kjørte med et akvarium fult av vann bak på sykkelen og hver gang jeg dro på litt så føltes det som om du hadde like godt feste som et klovdyr på glattisen. Merkelig men litt ironisk artig følelse... for meg vertfall :lol Jeg er bare glad for at du ikke dreit ned salen min samt ødela stroppen.... men den var jo ikke så taight allikevel.... :sorry

Ellers så må jeg si at Traceren ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Rett og slett en flott sykkel. Underlig at man får en flunkende ny slik for 130.000,-. Dette må være en gedigen opptur fra denne litt "smålate" og lite spennende (men fine) CB650'en... noe jeg også fikk en ganske bestemt bekreftelse på, underbygget med et stort smil og et kraftig nikk, mens han trykket i seg HØK's burger :lol

Det ble mye E6 kjøring, men ikke noe grisekjøring (så klart). freddy123 hang bra på, selv om jeg mistenker at Harleyen måtte slite noe mer til tider. På vei hjemmover fra Høk så lå jeg i rundt 120km/t på E6 og i speilet så jeg en sykkel komme rimelig kjapt innpå meg. Jaja tenkte jeg, det var sikkert xyvind som skulle vise seg litt og bruse litt med fjærene, men det var freddy123 som suste forbi meg. Jeg mistenker at gasswaieren var ganske stram akkurat da :lol

Uansett... takk for en hyggelig tur til dere begge, og måtte det komme fler bilder av vidunderet! :thumleft
Må takke deg igjen for i går. Veldig gøy at du kjørte meg ned så jeg rakk det akkurat :thumleft Har vondt i hele kroppen etter den seansen på baksetet. Fra ballongknuten og oppover hele ryggen, helt opp til skuldrene og nakken :-k Nei, dette hørtes ikke særlig bra ut. Men jeg klamra meg fast med livet som innsats bakpå der, tydeligvis mer anstrengt enn jeg trodde, hehe..¨
Ingen tvil om at Tracer er mye sykkel for pengene. Kan nesten ikke få sagt det nok ganger. Eller, nå er det snart nok :thumleft
freddy123 skrev:Det var bånn gass idet jeg kjørte forbi haha :) værre når du kommer eller xyvind da skvetter jeg nesten litt for at dere kommer jo som kanonkuler :)

Jeg må også si at det er litt underlig at denne ikke koster mer en 130 ny og etter jeg fikk studert den litt nøyere igår og prøvesittet sett led lysene i fronten på kvelden osv. Dette er en pen sykkel penere en på bilder og sportslig utseende :) den røde lakken er også veldig pen og visst den går like godt som jeg har fått inntrykk om så er dette jeg noe definitivt må få prøvd ut neste år . Ingen andre som matcher denne sykkelen foreløpig syntes jeg mht til pris og hva man får utseende og hele pakka .

Xr er jo noe dom kanskje er noe likt denne , men koster jo myyyyeeee mere nesten 100k tror jeg ?

Nei etter jeg fikk studert den nøyere igår så må jeg si du har virkelig fått deg en fin sykkel Øyvind :)
Du får prøve den litt når tunglappen er i boks. Hadde sikkert ikke vært en dum sykkel til deg dette, Fredrik. Fin kjøretur i går! :prf
LordShaft skrev:Jeg har enda tilgode å prøvekjøre traceren. Men det som hadde vært artig var å se om den store prisforskjellen på din og min er verdt det :mk

Klarer man å se vekk ifra merke, sjel eventuellt andre lidelser :redface

Kanskje vi får oss en tur ilag snart XY.... Så er ikke jeg fremmed for å byttelåne hvertfall. :thumleft
Hey, hadde vært gøy å møttes på midten, som de sier. Har ikke lagt noen planer om turer resten av sesongen, så her er alt åpent! Jeg lurer også på om hvermansen, som meg, merker den store forskjellen mellom f.eks. de syklene du og jeg har. Helt klart vil det være merkbar forskjell på de. Jeg har aldri sett en 1290 SA i levende live, men synes den ser svær ut på bilder. Tracer er ikke så svær. Den er lett og kanskje litt lavere enn den ser ut som på bilder. Siden jeg bor i Oslo og pendler til sentrum hver dag (om sommern), tror jeg en større sykkel hadde vært litt upraktisk for meg. Mener jeg har funnet en god all-rounder :thumleft Men ja, må få til å møtes!
mortenolb skrev:Fordelen med tracer vs. Fullblodstraktor er at traceren føles litt som en supermotard å kjøre. Med tilhørende horn i panna og wheelies :knegg
:knegg
Flanker skrev:Gratulerer med nysykkelen, ser meget bra ut! :\m/:
Takk! Artig :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

Bare hyggelig det xyvind :thumleft

Men hva var det som stakk inn i ryggsøylen min når vi kjørte? Hadde du noe i lomma eller ble du bare litt "glad"? :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av LordShaft »

BILDER!!!!! flere bilder :blae

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Bare hyggelig det xyvind :thumleft

Men hva var det som stakk inn i ryggsøylen min når vi kjørte? Hadde du noe i lomma eller ble du bare litt "glad"? :lol
Ingen kommentar.
LordShaft skrev:BILDER!!!!! flere bilder :blae
Har vært "bissi" med jobb, deretter sneipen. Men nå sover han, og jeg er ute og vasker vekk insektene.

Nå: Prewash
Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Får se hvor stor aksept det er i heimen for en kjøretur seinere i kveld. Tror ikke jeg kommer meg ut før det blir helt mørkt. Jeg "passer" sneipen i kveld :-) Får se.

Bilde

Bilde

Toven

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Toven »

Skuffa, forventa noe slikt jeg

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:Skuffa, forventa noe slikt jeg

Bilde
:-)å




Hadde nesten glemt at jeg har midtstøtte! Var veldig lett å få den opp på midtstøtta :knegg Den smatt opp uten å bruke krefter.

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Nææ, blir ikke kveldstur. Ble film og pizza her, og da var ikke rødvinen lett å motstå! God helg folkens :-)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

I dag ble sykkelen vasket ganske grundig, samt polert etc. så nå er dne klar for tur til søndag (og i morgen hvis det blir noe...) :thumleft
Må få til en liten tur denne helgen vel?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:I dag ble sykkelen vasket ganske grundig, samt polert etc. så nå er dne klar for tur til søndag (og i morgen hvis det blir noe...) :thumleft
Må få til en liten tur denne helgen vel?
Nice! Jeg polerte ikke i dag. Må finne noe polish som passer til denne sykkelen. Har brukt en billig våtvoks tidligere, men vet ikke om den har hatt noen hensikt.

I morgen skal jeg på festival hele dagen. Søndag er forsåvidt åpen. Mulig det blir tid for en liten tur :thumleft Mest sannsynlig litt utpå dagen/ettermiddagen for min del :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

Her er en liten video som xyvind tok når vi kjørte fra Moss mot Høk på E6:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Vv1GuCZuXs8[/video]

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer VIDEO!]

Legg inn av xyvind »

Ble avløst fra barne"pass" tidligere enn forventet og er ute på en mye etterlengtet solo-tur for å kjenne litt på sykkelen og stoppe og se på den osv :thumleft

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer VIDEO!]

Legg inn av TOH »

Fin sykkel ja :thumleft for å ikke nevne motoren :prf
Regner med at du koser deg på tur. Var det slik at sykkelen er innkjørt?
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer VIDEO!]

Legg inn av Bjerknez »

Ta deg gjerne en tur mot Fredrikstad, hvis du føler for det, så tar vi en kaffe på brygga like ved MC parkeringen :thumleft

Låst