Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

AndreasB skrev:
Carpa skrev:
AndreasB skrev:
simpson skrev:
AndreasB skrev:
simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....
:nattinatti
Nei? Trykker du litt, svinger den litt. Den KASTER seg ikke inn i sving ved at du trykker litt. Da trykker du masse. (Eller at det er noe anna galt med sykkelen din)

Om den kaster seg inn i svingen på en aggressiv måte, gjør: A) Du noe feil. eller B) det er noe galt med sykkelen din
eller c) han har en sykkel du aldri har kjørt før......
Han har garantert en sykkel jeg aldri har kjørt før. Jeg velger å tro at ingen to sykler er like, selv om de er lik merke.

Uansett høres det helt feil ut, med tanke på at en sykkel vil i utgangspunktet gå RETT fra, at den kaster seg inn i sving på en brutal måte. Da gjør man helt klart noe feil.

Uansett sykkel. Kanskje han bare er for hardhendt?
Hvis jeg skal trykke løst på styret er det ikke noen vits for meg å bruke kontrastyring.
Vet at jeg kan bruke lite makt, men da oppnår jeg akkurat det samme som ikke å bruke det, og siden jeg bruker det til unnamanøver og ved kjappe kursendringer blir derfor harde trykk.
Slutte å bruke kroppen og heller trykke lett på styret? Hvorfor det?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

AndreasB skrev:
Carpa skrev:
AndreasB skrev:
simpson skrev:
AndreasB skrev:
simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....
:nattinatti
Nei? Trykker du litt, svinger den litt. Den KASTER seg ikke inn i sving ved at du trykker litt. Da trykker du masse. (Eller at det er noe anna galt med sykkelen din)

Om den kaster seg inn i svingen på en aggressiv måte, gjør: A) Du noe feil. eller B) det er noe galt med sykkelen din
eller c) han har en sykkel du aldri har kjørt før......
Han har garantert en sykkel jeg aldri har kjørt før. Jeg velger å tro at ingen to sykler er like, selv om de er lik merke.

Uansett høres det helt feil ut, med tanke på at en sykkel vil i utgangspunktet gå RETT fra, at den kaster seg inn i sving på en brutal måte. Da gjør man helt klart noe feil.

Uansett sykkel. Kanskje han bare er for hardhendt?
Hvis jeg skal trykke løst på styret er det ikke noen vits for meg å bruke kontrastyring.
Vet at jeg kan bruke lite makt, men da oppnår jeg akkurat det samme som ikke å bruke det, og siden jeg bruker det til unnamanøver og ved kjappe kursendringer blir derfor harde trykk.
Slutte å bruke kroppen og heller trykke lett på styret? Hvorfor det?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

Vel AndreasB

Du kjører en sportsturer på 233 kg tørr.
Jeg kjører en på 172 kg tørr.
Og det er ikke ubetydelig vekt ser du.
Du har en sykkel laget for turer med litt sportslig preg mens jeg har en reinspikka sportsykkel som ikke går på komrpomisser i det hele tatt.
Ikke tvil om du har mer komfort på din, siden min ikke eier komfort i det hele tatt.
Oppsettet på min er så agressivt at du ikke kan sammeligne min sykkel med din i det hele tatt.
Og ja, din er blytung.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av AndreasB »

simpson skrev:Vel AndreasB

Du kjører en sportsturer på 233 kg tørr.
Jeg kjører en på 172 kg tørr.
Og det er ikke ubetydelig vekt ser du.
Du har en sykkel laget for turer med litt sportslig preg mens jeg har en reinspikka sportsykkel som ikke går på komrpomisser i det hele tatt.
Ikke tvil om du har mer komfort på din, siden min ikke eier komfort i det hele tatt.
Oppsettet på min er så agressivt at du ikke kan sammeligne min sykkel med din i det hele tatt.
Og ja, din er blytung.
Har aldri påstått dette :) Men jeg står ved det jeg har sagt, du pusher for hardt.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

AndreasB skrev:
simpson skrev:Vel AndreasB

Du kjører en sportsturer på 233 kg tørr.
Jeg kjører en på 172 kg tørr.
Og det er ikke ubetydelig vekt ser du.
Du har en sykkel laget for turer med litt sportslig preg mens jeg har en reinspikka sportsykkel som ikke går på komrpomisser i det hele tatt.
Ikke tvil om du har mer komfort på din, siden min ikke eier komfort i det hele tatt.
Oppsettet på min er så agressivt at du ikke kan sammeligne min sykkel med din i det hele tatt.
Og ja, din er blytung.
Har aldri påstått dette :) Men jeg står ved det jeg har sagt, du pusher for hardt.
Du sa: Blytung? Aldri kjørt ZX1100 min du da.
Men som jeg sier, hvorfor skal jeg dytte i det hele tatt da den styrer perfekt uten?
Sist redigert av simpson den 19 sep 2012, 14:47, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Bosted: Drammen
Kontakt:

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av boblehue »

simpson skrev:
boblehue skrev:Who fucking cares?? Kjør sykkel som dere vil og sving slik dere ønsker. Det viktigste er å kunne bevege seg rundt svingene på en måte man føler seg trygg på. Om det er i 20 eller 220kmh er helt uvesentlig, man utfører det man erfaringsmessig syntes å funker best for din kjørestil!
Vel, dette har engasjert masse folk og har vært en tråd som har vært aktiv og skapt liv på forumet.
Ikke vært stygge personangrep eller inngrep av moderatorer :thumleft
Synd det ikke er flere tilsvarende tråder.
Og GARANTERT lærerikt for både nye og gamle syklister.
Hvis ingen "fucking cares" er det jo ingen vits i å ha ett forum da.......
:-)

Poenget var vel at man må utføre en viss handling for en gitt ønskelig reaksjon fra sykkelen! Om det er kontrastyring eller annen form for bevegelse (bevist eller ubevisst) er egentlig uvesentlig.
Hvor mye og i hvilken grad bevegelsene utføres er også avhengig av type sykkel og kjørestil.
Til syvende og sist så er det sjåføren som bestemmer hvilken bevegelse sykkelen skal gjøre, dette kommer med erfaring og litt prøving og feiling. fungerer ikke det ene så fungerer det andre, og noen ganger så fungerer det noe midt i mellom.. :-)
I læreboken så står det at man skal tilpasse hastighet etter føre og erfaring. Kjører man over evne så går det galt uansett hvor mye man kontrastyrer eller styrer med sving.
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

boblehue skrev:
simpson skrev:
boblehue skrev:Who fucking cares?? Kjør sykkel som dere vil og sving slik dere ønsker. Det viktigste er å kunne bevege seg rundt svingene på en måte man føler seg trygg på. Om det er i 20 eller 220kmh er helt uvesentlig, man utfører det man erfaringsmessig syntes å funker best for din kjørestil!
Vel, dette har engasjert masse folk og har vært en tråd som har vært aktiv og skapt liv på forumet.
Ikke vært stygge personangrep eller inngrep av moderatorer :thumleft
Synd det ikke er flere tilsvarende tråder.
Og GARANTERT lærerikt for både nye og gamle syklister.
Hvis ingen "fucking cares" er det jo ingen vits i å ha ett forum da.......
:-)

Poenget var vel at man må utføre en viss handling for en gitt ønskelig reaksjon fra sykkelen! Om det er kontrastyring eller annen form for bevegelse (bevist eller ubevisst) er egentlig uvesentlig.
Hvor mye og i hvilken grad bevegelsene utføres er også avhengig av type sykkel og kjørestil.
Til syvende og sist så er det sjåføren som bestemmer hvilken bevegelse sykkelen skal gjøre, dette kommer med erfaring og litt prøving og feiling. fungerer ikke det ene så fungerer det andre, og noen ganger så fungerer det noe midt i mellom.. :-)
I læreboken så står det at man skal tilpasse hastighet etter føre og erfaring. Kjører man over evne så går det galt uansett hvor mye man kontrastyrer eller styrer med sving.
Er enig med deg, satt det bare litt på spissen.....

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Bosted: Lier

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av GSF »

38 sider hittil om et emne som kontrastyring... Herlig! :thumleft

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av AndreasB »

GSF skrev:38 sider hittil om et emne som kontrastyring... Herlig! :thumleft
Helt patetisk egentlig, finnes kun en måte å styre en sykkel. Om det er bevisst, ubevisst, eller bevisst "prøve" (Ja, prøve) å ikke gjøre det, så er eneste måten å styre en sykkel på kontrastyring.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av jhn »

AndreasB skrev:
GSF skrev:38 sider hittil om et emne som kontrastyring... Herlig! :thumleft
Helt patetisk egentlig, finnes kun en måte å styre en sykkel. Om det er bevisst, ubevisst, eller bevisst "prøve" (Ja, prøve) å ikke gjøre det, så er eneste måten å styre en sykkel på kontrastyring.
Hvor har du dette fra? Er det noe du har funnet ut selv, eller ... Hvis det er noen kvalifiserte som har sagt det ... er du helt sikker på at du ikke har missforstått.
Det stemmer ikke
At man ikke forstår det selv, eller at man kan vise til et ti-talls videoer med kontrastyring beviser ingenting ... så, hvor har du det fra?

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Bosted: Drammen
Kontakt:

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av boblehue »

The scientific literature does not provide a clear and comprehensive definition of countersteering. In fact, "a proper distinction between steer torque and steer angle ... is not always made."[1]
It is important to distinguish the steering torque and steering angle necessary to establish the lean required for a given turn from the sustained steer torque and steer angle necessary to maintain a constant turn radius and lean angle until it is time to exit the turn. The initial steer torque and steer angle are both opposite the desired turn direction. The sustained steer angle is usually in the same direction as the turn, but may remain opposite to the direction of the turn, especially at high speeds.[2] The sustained steer torque required to maintain that steer angle is usually opposite the turn direction.[3] (See the graphs to the right.) The actual magnitude and orientation of both the sustained steer angle and sustained steer torque of a particular bike in a particular turn depend on forward speed, bike geometry, tire properties, and combined bike and rider mass distribution.
It is also important to distinguish between countersteering as a physical phenomenon and countersteering as a conscious rider technique for initiating a lean (the usual interpretation of the term). The physical phenomenon usually occurs, because it is the easiest to cause the bike and rider to lean short of some outside influence such as an opportune side wind, although at low speeds it can be lost or hidden in the minute corrections made to maintain balance. Another way to cause the bike and rider to lean is by applying appropriate torques between the bike and rider similar to the way a gymnast can swing up from hanging straight down on uneven parallel bars, a person can start swinging on a swing from rest by pumping their legs, or a double inverted pendulum can be controlled with an actuator only at the elbow.[4]
At the same time, the rider technique of applying pressure to the handlebars to initiate a lean is not always necessary, since, on a sufficiently light bike (especially a bicycle), the rider can initiate a lean and turn by shifting body weight, called counter-lean by some authors.[5][6][7] Documented physical experimentation shows that on heavy bikes (many motorcycles) shifting body weight is less effective at initiating leans.[8] This technique works by employing the natural tendency of most bikes to steer towards the direction they are leaned and is different from the acrobatic maneuver described above.

Les mer om det her :
http://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering" onclick="window.open(this.href);return false;

Ergo, man MÅ kontrastyre for å få til en sving over en viss hastighet.
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av Kawasaki »

simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.

Jeg har gitt opp diskusjonen angående kontrastyring etc. , men vil bare si at den enten heter ZX11 eller ZZR1100.

Ikke èn gang det klarer AndreasB å få riktig :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av jhn »

boblehue skrev: Ergo, man MÅ kontrastyre for å få til en sving over en viss hastighet.
Jada, jo fortere man kjører dess viktigere blir det, men det må sies, på de fleste motorsykler, i de fleste svinger på landeveien, i normal fart går det ganske greit med de såkalte "banansvinger"

Essensen i det vi diskuterer finner vi vel i det siste avsnittet
"At the same time, the rider technique of applying pressure to the handlebars to initiate a lean is not always necessary, since, on a sufficiently light bike (especially a bicycle), the rider can initiate a lean and turn by shifting body weight, called counter-lean by some authors.[5][6][7] Documented physical experimentation shows that on heavy bikes (many motorcycles) shifting body weight is less effective at initiating leans.[8] This technique works by employing the natural tendency of most bikes to steer towards the direction they are leaned and is different from the acrobatic maneuver described above."

Litt forenklet kan vi si at jo tyngre sykler dess mindre effektivt blir det, men altså ikke umulig (det spørs om det er godt nok for AndreasB :sk? )

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev: Jeg har gitt opp diskusjonen angående kontrastyring etc. ..
Slask :orefk .. :-# :sorry

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

Kawasaki skrev:
simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.

Jeg har gitt opp diskusjonen angående kontrastyring etc. , men vil bare si at den enten heter ZX11 eller ZZR1100.

Ikke èn gang det klarer AndreasB å få riktig :knegg
Hehehe :D
Ikke vet jeg hva det heter, så bare på profilen hans......ikke Kawaekspert.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
boblehue skrev: Ergo, man MÅ kontrastyre for å få til en sving over en viss hastighet.
Jada, jo fortere man kjører dess viktigere blir det, men det må sies, på de fleste motorsykler, i de fleste svinger på landeveien, i normal fart går det ganske greit med de såkalte "banansvinger"

Essensen i det vi diskuterer finner vi vel i det siste avsnittet
"At the same time, the rider technique of applying pressure to the handlebars to initiate a lean is not always necessary, since, on a sufficiently light bike (especially a bicycle), the rider can initiate a lean and turn by shifting body weight, called counter-lean by some authors.[5][6][7] Documented physical experimentation shows that on heavy bikes (many motorcycles) shifting body weight is less effective at initiating leans.[8] This technique works by employing the natural tendency of most bikes to steer towards the direction they are leaned and is different from the acrobatic maneuver described above."

Litt forenklet kan vi si at jo tyngre sykler dess mindre effektivt blir det, men altså ikke umulig (det spørs om det er godt nok for AndreasB :sk? )
Vel jhn, hva kan en si....men tror vi to ihvertfall er enig :thumleft

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Bosted: Lier

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av GSF »

Liker tråder med litt temperatur i men at temaet kontrastyring kan få sinnene i kok slik som her forklarer vel litt om hvorfor det er konflikter og krig i verden :lol

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

Sitat:It is also important to distinguish between countersteering as a physical phenomenon and countersteering as a conscious rider technique for initiating a lean (the usual interpretation of the term).

Dette her burde flere lese, spesielt andreasB som kun mener det eneste mulig er å kontrastyre.
Dette forteller noe helt vesentlig i diskusjonen.

Her er innleggget på norsk etter goggle oversetter.

vitenskapelig litteratur gir ikke en klar og omfattende definisjon av countersteering. Faktisk, "en skikkelig skille mellom styre dreiemoment og styre vinkelen ... er ikke alltid gjort." [1]
Det er viktig å skille styremomentet og styrevinkel nødvendig for å etablere den magre kreves for et gitt omdreining fra vedvarende styre dreiemomentet og styre vinkel nødvendig for å opprettholde en konstant svingradius og lean vinkel før det er tid for å avslutte svingen. Den innledende styre dreiemoment og styre vinkelen er både motsatt ønsket turn retning. Den vedvarende styre vinkel er vanligvis i samme retning som sin tur, men kan forbli motsatt retning av svingen, spesielt ved høye hastigheter. [2] Den vedvarende styre dreiemomentet som kreves for å opprettholde det styrer vinkelen er vanligvis motsatt svingeretningen. [3] (se grafene til høyre.) Selve omfang og orientering av både vedvarende styre vinkelen og vedvarende styre dreiemomentet av en bestemt sykkel i en bestemt igjen avhenger fremdriftshastighet, sykkel geometri, dekk egenskaper, og kombinert sykkel og rider massedistribusjon.
Det er også viktig å skille mellom countersteering som et fysisk fenomen og countersteering som en bevisst rytter teknikk for å starte en mager (vanlig tolkning av begrepet). Den fysiske fenomenet oppstår vanligvis fordi det er den enkleste å føre sykkelen og rytter å lene kort av noen utenfor innflytelse som et beleilig sidevind, men ved lave hastigheter kan det gå tapt eller skjult i minuttet retting for å opprettholde balansen. En annen måte å føre sykkelen og rytter å helle er ved å bruke egnede moment mellom sykkel og rytter på samme måte en turner kan svinge opp fra hengende rett ned på ujevne parallelle barer, kan en person starte svingende på en swing fra resten ved å pumpe bena, eller en dobbel invertert pendel kan kontrolleres med en aktuator bare ved albuen. [4]
Samtidig, er rytteren teknikken av påføring av trykk til styret for å starte en stol ikke alltid nødvendig, ettersom, på et tilstrekkelig lett sykkel (spesielt en sykkel), kan rytteren initiere en mager og slå av skiftende kroppsvekt, kalt counter-lean av noen forfattere. [5] [6] [7] Dokumentert fysiske eksperimentering viser at tunge sykler (mange motorsykler) skiftende kroppsvekt er mindre effektiv på å initiere lener. [8] Denne teknikken fungerer ved å bruke den naturlige tendens de fleste sykler å styre mot retning de lente og er forskjellig fra den akrobatiske manøveren beskrevet ovenfor.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av jhn »

GSF skrev:Liker tråder med litt temperatur i men at temaet kontrastyring kan få sinnene i kok slik som her forklarer vel litt om hvorfor det er konflikter og krig i verden :lol
Med handa på hjertet, æ har ikke registrert noe sinne i diskusjonen, fra noen, (nesten litt skuffende) den har jo vært usedvanlig sivilisert (igjen, nesten litt skuffende)
For min egen del, kan æ si at æ ikke har kjent antydning til irritasjon eller sinne, tvert i mot, det e jo god underholdning. Om æ har kommet med noen fornærmende uttalelser, så beklager æ det, det e ikke meningen, men æ trur ikke æ har gjort det, æ gjør det veldig sjelden?

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Bosted: Lier

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av GSF »

jhn skrev:
GSF skrev:Liker tråder med litt temperatur i men at temaet kontrastyring kan få sinnene i kok slik som her forklarer vel litt om hvorfor det er konflikter og krig i verden :lol
Med handa på hjertet, æ har ikke registrert noe sinne i diskusjonen, fra noen, (nesten litt skuffende) den har jo vært usedvanlig sivilisert (igjen, nesten litt skuffende)
For min egen del, kan æ si at æ ikke har kjent antydning til irritasjon eller sinne, tvert i mot, det e jo god underholdning. Om æ har kommet med noen fornærmende uttalelser, så beklager æ det, det e ikke meningen, men æ trur ikke æ har gjort det, æ gjør det veldig sjelden?
He he. Var vel litt i overkant kanskje å kalle det "sinnene i kok" men jeg mener å se en smule irritasjon blant noen av debattantene her. Som du skriver så er jo det bare underholdende. Jeg koser meg med å lese jeg :-)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

Som jeg sa tidligere, en fin diskusjon uten personangrep og uten inngripen av moderatorer.

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Bosted: Drammen
Kontakt:

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av boblehue »

Regner med at det er ganske stor takhøyde blant moderatorene! :-)

Greit å være enige om å være uenige til syvende og sist uansett! :-)
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av jhn »

boblehue skrev: Greit å være enige om å være uenige til syvende og sist uansett! :-)
Javisst, helt enig, men .....ja, æ har alltid et "men", bare for å ikke være heelt enig :knegg
Det e jo ikke i alle diskusjoner det e rom for subjektive meninger, som i denne saken f.eks, fysikken e på en måte absolutt, enten går det an eller så går det ikke an.
Man kan på en måte ikke si "jeg mener de fysiske lovene tar feil"
:-k Eller kanskje man kan det? Man kan kanskje sende inn et forslag om lovendring? :scratch :mk

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
boblehue skrev: Greit å være enige om å være uenige til syvende og sist uansett! :-)
Javisst, helt enig, men .....ja, æ har alltid et "men", bare for å ikke være heelt enig :knegg
Det e jo ikke i alle diskusjoner det e rom for subjektive meninger, som i denne saken f.eks, fysikken e på en måte absolutt, enten går det an eller så går det ikke an.
Man kan på en måte ikke si "jeg mener de fysiske lovene tar feil"
:-k Eller kanskje man kan det? Man kan kanskje sende inn et forslag om lovendring? :scratch :mk
Det som har fyrt meg opp er at noen har sett en film på youtube og påstår at sånn er det og at det ikke går ann å gjøre noe annet når jeg vet at det er feil.
Pleier ikke å engasjere meg i diskujoner utenom det som gjelder Biltema :D

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av Carpa »

jhn skrev:
boblehue skrev: Greit å være enige om å være uenige til syvende og sist uansett! :-)
Javisst, helt enig, men .....ja, æ har alltid et "men", bare for å ikke være heelt enig :knegg
Det e jo ikke i alle diskusjoner det e rom for subjektive meninger, som i denne saken f.eks, fysikken e på en måte absolutt, enten går det an eller så går det ikke an.
Man kan på en måte ikke si "jeg mener de fysiske lovene tar feil"
:-k Eller kanskje man kan det? Man kan kanskje sende inn et forslag om lovendring? :scratch :mk
Synd Newton ikke lever lenger. Kunne jo vært interessant å høre hans mening.......

Carpas Tap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar