Jeg leste psykologi i 2007 og der stod det gang på gang (Pearson læreverk) at bevegelse, uregelmessig mønster ELLER farge er det som fanger oppmerksomhet.
Kamuflasje = Minst synlig (det skal liksom gå i ett med bakgrunnen)
Alt det andre som hverken er kamuflasje eler fluoriserende er en plass i midten av synlighet
Fluoriserende materiale = Mest synlig
Selvfølgelig er man mer synlig med refleks enn uten. Tenk på mørkekjøring og i spesiell belysning, tåke, annet. Er refleksmotstanderne fortsatt uenige i at refleks /fluoriserende vest ikke hjelper på synligheten?
Jeg skal ikke argumentere så mye mer for, men det vil jo være rart om man tror at det ikke hjelper? Stiller meg kun undrende til det, men mye er mulig - sikkert også dette.
Og argumentene går ikke på at jeg / vi ikke ser folk uten refleks. Det er ei heller en problemstilling.
Så tilbake til topic, hvis den fortsatt gjelder

NEI, bruker ikke refleksvest når jeg kjører - kommer ikke til å vurdere det helt enda, men har en vest med. Ikke det at det hjelper stort, for da må man først gå av MC`en, så bak i toppoksen og finne den frem, pakke den ut fra pakken og så sette den på seg. Tror man kan være påkjørt mange ganger før den tid, dersom man får en motorstopp på en vei, så jeg ville brukt mest energi på å komme meg av denne motorveien, eventuelt så langt ut mot høyresiden som mulig, dersom det var mest hensiktmessig fluktrute.