katana_king skrev:AJ skrev:katana_king skrev:
Kjøpte en rimelig GS 650 (1985) som hadde lekkasje fra demperne foran (må sikkert bytte simringer eller hele innerbenet). Mer er det ikke, som jeg har sett / vet om på sykkelen som må gjøres. Utrolig facinerende å kjøre en sånn flott doning. Skal ha den på verksted (et eller annet sted på østlandet, noen anbefaling - ikke MC Oslo kanskje?) så jeg får sjekket hele sykkelen.
Hey og velkommen hit til MCsiden.no,
katana_king
Ser ut til at du ikke bor så altfor langt unna det verkstedet jeg gjerne anbefaler, nemlig
Hadeland MC og Fritid.
Reimar (dyktig dansk MC-mekaniker

)) og Tor (eieren med lang MC-erfaring) er serviceinnstilte og flinke med de aller fleste MC-merker.
Takk for det, da skal jeg følge opp rådet ditt og sjekke ut verkstedet!
Da tok jeg tipset til etteretning og det viste seg å hittil se ut som et bra tips! Kjørte fra Oslo til Jaren idag i +5 grader, noe som skulle vise seg å være en kald fornøyelse for hendene i alle fall! Måtte innom både Åneby og Gran for å varme meg (tror hanskene var litt fuktige til å begynne med, dårlig utgangspunkt, hehe)
Kom da frem til slutt. Snakket med begge to, dansken Reimar tok en tilstandsrapport av sykkelen. Omtrent bare 1`ere på rapporten - foruten gaffel - som må sjekkes nærmere. Antakeligvis bare ringer og foringer som må byttes. Tar bremsene med det samme, klossene er jo gjennomtrukkene av olje og bremseskiva var 0,1 mm under minstegrensa (som er 4,5 på denne sykkelen). Ellers viste det seg å være en sykkel som var i teknisk bra stand - og det sparer jo meg for mange kjedelige utgifter i første gang. Veldig hyggelige og service innstillte folk!
Lar den stå der over vinteren, så fikser de opp, tar service og bytter dekk med det samme! Topppers! (Herligheten kom på ca 10 lapper)