rolf-arne skrev: 10 mai 2020, 11:09
Sakkle skrev: 22 apr 2020, 11:55
Jeg skjønner ikke helt at det selges dedikerte GPS enheter lenger en gang. Mobilen bør ha gjort disse overflødige for lengst...
Jeg er forundret jeg også ... spesielt på sykkel - med lite plass ... båt - der er det noe helt annet...
Jeg er av den sorten som erkjenner feil når jeg oppdager dem-- her kommer en erkjennelse ... jeg har nå med BMW fått dedikert GPS og ser veldig godt nytten av den. Og nytte av at telefonen er frigjort.
Ikke så mye at jeg skal be om forlatelse

, fordi telefon og Googlemaps er i bruk nå også -- men når jeg har lært meg å bruke GPSen så vil nok den ta over. Jeg oppdager stadig noen funksjoner som jeg savnet på Google, men som jeg egentlig ikke savnet -- før jeg hadde disse...
Nå litt mer nyansert Rolf-Arne ; du klarer deg godt med bare telefon - men GPS er bedre , fra en som har oppdaget GPSens styrker i forhold til telefon.

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..