En kompis av meg som aldri har mekka før, som fant ut at det første han skulle prøve var å skifte stempel på en moped

Riktig innstilling :-)mortenolb skrev:Da var det forøvrig også slutt på snusen. Gikk tom i går kveld, og har ikke råd til å kjøpe før jeg får lønn på onsdag, så da kan man jo likegodt slutte!
Kan ikke bruke mye penger på vei fordi då øker innlandsinflasjonen og ikke minst bilbruket til folk flestmortenolb skrev:Jeg hater Statens Vegvesen/Mesta og deres totale fravær av evne til å koordinere.
Operatunnelen stengt fra Ryenkrysset. Greit det, går fint å kjøre ring 3. Jeg drar riktignok ikke modulvogntoget gjennom helsfyr/bryn som er den "skiltede" omkjøringsveien, og det bør vi vel alle være glad for.
Lørentunnelen stengt - javell, godt jobba SVV. Det er trangt å kjøre over, men greit nok.
Smestadtunnelen stengt - okei, det er den vel hver natt. Nytt av dagen var at de vaska veien oppå der også, samtidig.
Åja, men nå skal vi over i motgående fordi de sørgående filene er stengt. Flott det! Men vent! Jaggu er ikke neste tunnelen stengt også! Fordi over Vækerø er det så JÆVLIG GOD PLASS.
Endelig ute på e18 ved Lysaker. Næmmen, se her da gitt. Skal vi kjøre i motgående felt her også ja. Så koselig da!
Det er et par-tre tunneler med arbeid i nedover i Vestfold også. Også må vi jo ikke glemme brua som knakk. Godt vi bor i Norge, for her er de jo så ekstremt sinnsykt raske til å bygge nytt!
Loddebolt, loddetinn, flux-clean (Vaske over tinnet for å få bedre kontakt), flussmiddel (MYE lettere å få en fin og god lodding), krympestrømpe, eventuelt avloddingslisse vis du bruker for liten krympestrømpe, og for mye loddetinn.mortenolb skrev:Nå som pæra i ene blinklyset har gått, så tenkte jeg at det likegreit er på tide å bytte til de blinklysa jeg har hatt liggende i snart to år.
Jeg tenker at jeg burde lodde over kontaktene som sitter i nåværende, rett og slett for å gjøre det enklest mulig. Sist gang jeg kikka så prøvde jeg på bak først, men det var så trangt og drit at jeg ga opp. Nå tenker jeg at jeg tar foran først, for de virker ganske simple. Kontakt på innsida som du må ta av når du løsner på kåpa.
Uansett, tips og triks her? Hva trenger jeg av materiell? Loddebolt har jeg vel liggende, men er vel kanskje greit med noe krympestrømpe osv.?
Noe standard "faen glemte å skaffe"-situasjoner?
Foreløpig driter jeg i motstand, og lar det heller blinke for fort.
Edit:
Kom også på at selve "skruen" som sitter på de nye blinklysa er mindre enn de orginale. Altså diameteren. Noen fiffige løsninger? Har tenkt på å skaffe en litt stor skive av noe slag og sette på hver side, eventuelt en plastbit som jeg kan skru gjennom.