Her er låven til Aspelund. Gården jeg er fra er en km lenger mot vest, altså den neste gården du kommer til.Bjerknez skrev:Da ble det en liten rundtur til. Ble bare 6-7 mil for å lufte meg litt mellom bygene.
Gården Holsbø i Osen
Tjellekrysset, Tjellekleiva
Dette kjenner jeg ikke igjen
Gården Aspelund i Osen
Gården Asphol i Osen, med osvatnet i bakgrunnen. Liene på andre siden av vatnet er jeg godt kjent. Har drevet mye hjortejakt og annet der.
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Artig
Så fort været blir bra så går turen til Eikesdalen via Eidsvågen og til åfarnes, åndalsnes, vestnes og fergen til Molde igjen.

Så fort været blir bra så går turen til Eikesdalen via Eidsvågen og til åfarnes, åndalsnes, vestnes og fergen til Molde igjen.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Flott tur det! Er litt usikker på om du kommer deg helt inn til Eikesdal nå. Det gikk et ras der i helga og veien er visst ødelagt. Men turen fra Eresfjord til Åndalsnes er fin. Artig vei å kjøre med MC.Bjerknez skrev:Artig![]()
Jeg kjørte strekningen Åndalsnes-Vestnes for noen uker siden, og den er ikke så morsom. Mange lange tuneller, og mye anleggstrafikk. Pass deg for løs grus.
Har du vært på Atlanterhavsveien ennå? Et fint ruteforslag her: Kjør gjennom Molde og vestover: Julsundet-Hollingen-Jendem-Aureosen-Malmefjorden-Elnesvågen-Bud-Farstad-Atlanterhavsveien. Så kan du enten kjøre rundt hele Averøya og tilbake til Molde igjen, eller ta Atlanterhavstunellen til Kristiansund, og så tilbake til Molde via Frei-Krifast-Batnfjordsøra-Hjelset. Atlanterhavstunellen tar faktisk avgift også for MC... :-)å
- Bjerknez
- Kontakt:
Joda, veien er vist åpnet igjen. Delvis vertfall...kjellv skrev:Flott tur det! Er litt usikker på om du kommer deg helt inn til Eikesdal nå. Det gikk et ras der i helga og veien er visst ødelagt. Men turen fra Eresfjord til Åndalsnes er fin. Artig vei å kjøre med MC.Bjerknez skrev:Artig![]()
Jeg kjørte strekningen Åndalsnes-Vestnes for noen uker siden, og den er ikke så morsom. Mange lange tuneller, og mye anleggstrafikk. Pass deg for løs grus.
Har du vært på Atlanterhavsveien ennå? Et fint ruteforslag her: Kjør gjennom Molde og vestover: Julsundet-Hollingen-Jendem-Aureosen-Malmefjorden-Elnesvågen-Bud-Farstad-Atlanterhavsveien. Så kan du enten kjøre rundt hele Averøya og tilbake til Molde igjen, eller ta Atlanterhavstunellen til Kristiansund, og så tilbake til Molde via Frei-Krifast-Batnfjordsøra-Hjelset. Atlanterhavstunellen tar faktisk avgift også for MC... :-)å

Skal besøke søskenbarnet mitt på Raudsand utenfor Eidsvåg men som du sier så er den veien fra Åndalsnes til Vestnes litt kjedelig, så,mulig jeg tar veien tilbake igjen mot Molde...
Får ta det litt på,sparket tror jeg :-)å
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
På sparket er tingen sjøBjerknez skrev:Joda, veien er vist åpnet igjen. Delvis vertfall...kjellv skrev:Flott tur det! Er litt usikker på om du kommer deg helt inn til Eikesdal nå. Det gikk et ras der i helga og veien er visst ødelagt. Men turen fra Eresfjord til Åndalsnes er fin. Artig vei å kjøre med MC.Bjerknez skrev:Artig![]()
Har du vært på Atlanterhavsveien ennå? Et fint ruteforslag her: Kjør gjennom Molde og vestover: Julsundet-Hollingen-Jendem-Aureosen-Malmefjorden-Elnesvågen-Bud-Farstad-Atlanterhavsveien. Så kan du enten kjøre rundt hele Averøya og tilbake til Molde igjen, eller ta Atlanterhavstunellen til Kristiansund, og så tilbake til Molde via Frei-Krifast-Batnfjordsøra-Hjelset. Atlanterhavstunellen tar faktisk avgift også for MC... :-)å![]()
Skal besøke søskenbarnet mitt på Raudsand utenfor Eidsvåg men som du sier så er den veien fra Åndalsnes til Vestnes litt kjedelig, så,mulig jeg tar veien tilbake igjen mot Molde...
Får ta det litt på,sparket tror jeg :-)å

Fra Rausand og videre mot nord er det også fint å kjøre. Underveis har du flere valg. I Angvik kan du ta til venstre og kjøre over Osmarka mot Molde igjen. Kjører du i stedet videre mot nord, kan du igjen ta til venstre i Flemma og kjøre over Fagerlia til Heggem. Det samme kan du også gjøre om du kjører til Torvikbukt. Du kan også ta hele runden til Batnfjordsøra, hvor veien også deler seg...

- Bjerknez
- Kontakt:
Ble en bitteliten tur tidligere i dag. Kjørte fra Molde om Skaret og mot Aukra før jeg endte opp i Molde igjen. Detbegynte å regne så jeg avsluttet ganske kjapt.
Et lite bilde jeg tok fra den noe beskjedne runden.

Et lite bilde jeg tok fra den noe beskjedne runden.

- Bjerknez
- Kontakt:
Været er strålende og da passer det jo fint og dra på en liten rundtur i dag!
Kjører straks og grovt sagt så går turen fra Molde til Åndalsnes, Trollstigen, Valldal, Ålesund, Valderøya, Fiksdal, Vestnes og tilbake til Molde igjen.
Kunne tatt turen om Geiranger etc. Men tiden strekker ikke til da jeg skalut på jazzen på kvelden sammwns med flere. Men tror det blir en fin tur dette :)

Kjører straks og grovt sagt så går turen fra Molde til Åndalsnes, Trollstigen, Valldal, Ålesund, Valderøya, Fiksdal, Vestnes og tilbake til Molde igjen.
Kunne tatt turen om Geiranger etc. Men tiden strekker ikke til da jeg skalut på jazzen på kvelden sammwns med flere. Men tror det blir en fin tur dette :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Vi starter med fergen fra Sølsnes-åfarnes...

- Bjerknez
- Kontakt:
Litt suppe til turen. Tatt på Esso Åndalsnes.

- Bjerknez
- Kontakt:
Første stopp før klatringen oppover til Trollstigen.

- Bjerknez
- Kontakt:
Ett par bilder til lenger opp...

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Tidlig ute du. Er vel ikke mye trafikk der oppe så tidlig?
- Bjerknez
- Kontakt:
Noen flere bilder før jeg setter kursen mot Valldal...

Ja, slik kan det også gjøres...

Ja, slik kan det også gjøres...

- Bjerknez
- Kontakt:
Nesten alene på veien nå ja :)kjellv skrev:Tidlig ute du. Er vel ikke mye trafikk der oppe så tidlig?
- Bjerknez
- Kontakt:
Så var man i Valldal :)

- Bjerknez
- Kontakt:
Så et bevis på at man har vert i Stordal...

- Bjerknez
- Kontakt:
Da har man vert på Valderøy/Godøya:

Og jeg er nå på Vestnes ferja og snart i Molde igjen:

Og jeg er nå på Vestnes ferja og snart i Molde igjen:

- Bjerknez
- Kontakt:
Har nettopp kommet hjem etter en hyggelig tur sammens med Kjellv :)
Takk for turen! Dette må vi gjenta :)
Her er noen bilder fra turen:

Takk for turen! Dette må vi gjenta :)
Her er noen bilder fra turen:

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Takk selv for en fantastisk flott turdag. Ikke så mange mil, men mange pauser og mye prat i fantastiske omgivelser og godt vær. Turen startet ved Skaret Fjellstue øst for Molde (første bilde), til Bud, via Farstad over Atlanterhavsveien til Kårvåg på Averøy. Retur via Eide og Storlandet hvor det var fartskontroll i dag (som vi kom gjennom med lommeboka like inntakt), til Krifast (Høgset), Batnfjordsøra, over Fursetfjellet og hjem til meg for en kaffekopp til slutt. Legger ved et bilde jeg tok av deg også med Storseisundbrua på Atlanterhavsveien i bakgrunnen.
Jeg antar det dukker opp noen bilder på facebook i løpet av kvelden som Atle (Ducati) tok. I så fall stjeler jeg dem og legger dem inn her
Ha en fantastisk flott tur hjem i morra.
Jeg antar det dukker opp noen bilder på facebook i løpet av kvelden som Atle (Ducati) tok. I så fall stjeler jeg dem og legger dem inn her

Ha en fantastisk flott tur hjem i morra.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av kjellv den 22 jul 2014, 21:45, redigert 1 gang totalt.
- Bjerknez
- Kontakt:
Ja, det var artig at vi kunne treffes:)
Artig å byttelåne sykkel et stykke også:)
Selv om vi vel ble enige om at vår egen sykkel var "best" så ble man vertfall noen erfaringer rikere.
Din sykkel var helt klart lettere å manøvrere enn min. Dinsykkel var også myyyyye mykere å kjøre og dempingen fungerte perfekt. Absolutt en flott sykkel, og som sagt så krever det jo mer enn 5 min bak styret på en sykkel før man kan bedømme den skikkelig.
Jeg turte ikke å kjøre bajass med den med den føltes hissig og den løftet seg skikkelig når Man ga på litt.
Har bestemt meg for å kjøre Oppdal i morgen på vei hjem. Hvordan jeg kjører fra Oppdal tar jeg litt på sparket :)
Artig å byttelåne sykkel et stykke også:)
Selv om vi vel ble enige om at vår egen sykkel var "best" så ble man vertfall noen erfaringer rikere.
Din sykkel var helt klart lettere å manøvrere enn min. Dinsykkel var også myyyyye mykere å kjøre og dempingen fungerte perfekt. Absolutt en flott sykkel, og som sagt så krever det jo mer enn 5 min bak styret på en sykkel før man kan bedømme den skikkelig.
Jeg turte ikke å kjøre bajass med den med den føltes hissig og den løftet seg skikkelig når Man ga på litt.
Har bestemt meg for å kjøre Oppdal i morgen på vei hjem. Hvordan jeg kjører fra Oppdal tar jeg litt på sparket :)
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Svært forskjellige sykler ja! Hadde min vonde rygg vært som den pleier å være i dag, så hadde jeg nok hatt en helt annen opplevelse med sykkelen din. Jeg likte den svært godt det lille stykket jeg kjørte den, selv om sittestillingen og den harde fjæringen ikke passet min rygg i dag. Bare lyden av eksosanlegget ditt når man vrir litt på gassrulla hører jeg i hodet ennå. HELT RÅTT!
Men konklusjonen din er vel riktig. Artig å prøve noe annet, men TDMen er nok best for meg...i alle fall i øyeblikket.
Oppdal og sørover er artig med MC! I hvert fall de første milene opp Drivdalen til Hjerkinn. Derifra blir det kjedeligere uansett hvilken vei du velger. Men du skal helt hjem, og korteste vei blir uansett 60 mil. Det er en dagsetappe god nok det!
Hyggelig å bli kjent med deg. Trivelig turkamerat! Dette må gjentas ja
Men konklusjonen din er vel riktig. Artig å prøve noe annet, men TDMen er nok best for meg...i alle fall i øyeblikket.
Oppdal og sørover er artig med MC! I hvert fall de første milene opp Drivdalen til Hjerkinn. Derifra blir det kjedeligere uansett hvilken vei du velger. Men du skal helt hjem, og korteste vei blir uansett 60 mil. Det er en dagsetappe god nok det!

- Bjerknez
- Kontakt:
Ja man hører den sykkelen for å si det sån :)kjellv skrev:Svært forskjellige sykler ja! Hadde min vonde rygg vært som den pleier å være i dag, så hadde jeg nok hatt en helt annen opplevelse med sykkelen din. Jeg likte den svært godt det lille stykket jeg kjørte den, selv om sittestillingen og den harde fjæringen ikke passet min rygg i dag. Bare lyden av eksosanlegget ditt når man vrir litt på gassrulla hører jeg i hodet ennå. HELT RÅTT!
Gleder meg allerede til mitt neste Moldebesøk :)
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Fine bilder
moro å følge med på turen
Hva lå temperaturen på ved Atlanterhavsveien i dag?

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Det vet vi nok ikke eksakt, men i alle fall varmt nok. I nærheten av vindstille. Vil anta 25-27 grader.Busa Trond skrev:Fine bildermoro å følge med på turen
![]()
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg tipper 27 grader i skyggen og 180 grader under arma! :)