Jompa, en mann i slutten av 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: GYLLENE TIDER, etter "sidespranget"

Legg inn av Banditmannen »

Kan jo kanskje sjekke ut denne:
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_C ... w=3&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, sommertid.

Legg inn av Jompa »

I dag har Æ stilt om klokka til sommertid. Ikke klokka, den stilte Æ da det sku gjøres, men mi indre "biologiske klokke".
Det e kommet flere barflekka på gårdsveien, æ har hatt start på sykkeln etpar gang de siste dagan og fjerna gamle insekt fra hjelmen.
Til helga skal eksosanlegget demonteres, og pakkes for sending. Får prøve å huske og knipse noen bilder før demonteringa sånn at æ
kan legge inn førogetterbilder av røran litt utpå våren.
Alle ideer om å bytte sykkel e lagt i "søppelbøtta" lengst bak i hauet, en plass nederst bak venstre øre. Hele greia skyldtes antakelig kraftig PMS, får høre med fastlegen om det finnes noen brukbar vaksine mot "lidelsen".
Det så lenge ut til at Norgestreffet skulle gå rett i dass for mitt vedkommende, men her for etpar uka siden ringte en kollega og spurte om vi kunne bytte vaktuke i juni/juli. Så foreløpig e æ fast bestemt på å kjøre te Lofoten. Skal bli artig å se om det kommer mange "forumister".
Sommern kommer til å bli hektisk, skal på tur til Gotland, Bruce Springsteen i Oslo, norgestreffet, kanskje feriere litt på Sørlandet og allt det som dukker opp etterhvert.
Og kjøre mest mulig sykkel, kanskje litt lengre enn til Statoil også ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, sommertid.

Legg inn av MaxTron »

Skal ikke sjå bort fra at vi treffes i i sommar og da, æ har og planer om Norgestreffet, og Springsteen-biletta har æ og...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, sommertid.

Legg inn av Jompa »

MaxTron skrev:Skal ikke sjå bort fra at vi treffes i i sommar og da, æ har og planer om Norgestreffet, og Springsteen-biletta har æ og...
Jepp :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, sommertid.

Legg inn av Jompa »

Var tidlig ferdig på jobb i dag, og tok likegodt og skrudde eksosanlegget av sykkeln. Det var faen meg i dårligere stand enn jeg husket.
På grenrørene er det doble rør, og to av innerrørene er løsnet og ligger og skramler inne i ytterrørene. Rør nr 1 og 4.
Jeg har mange ganger hørt en ulyd fra motoren, av og til på den ene sida og av og til på den andre. Pluss at det har vært en skarp
vibrasjonslyd når jeg har kjørt.
Men har aldri klart å lokalisere lyden. Der var altså forklaringa.
Ytterrørene er hele og høres tjukke nok ut når man banker på dem. Så i morra blir det sveising, innerrørene er løsnet rett innenfor den øverste enden sånn at man når inn med elektrode evt MIG. Den andre enden er det verre med...
Får se om jeg borer et hull gjennom ytterrøret på en plass det ikke vises, og sveiser rørene sammen sånn at de ihvertfall henger ihop i begge endene.
Med litt flaks får jeg vel sendt dem i posten mandag.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, timeout.

Legg inn av Jompa »

Hadde store planer om å få lagt ceramic coating på grenrørene til GPz,en. Rørene skulle demointeres og pakkes i helga, men da jeg hadde
skrudd dem løs fredag så jeg at tilstanden var verre enn det jeg husket. Eller ville huske ?
På to av rørene var innerrøret løsnet og skramlet villt inne i ytterrøret. I tillegg var det rusthull der rørene møtes under motoren.
Som den optimisten jeg er av og til, tok jeg frem sveiseapparatet lørdag og satte igang.
Etter 10 timer var rørene tette, men resultatet var ikke akkurat strøkent, og jeg er i sterk tvil om det er noen vits i å spandere coating på
dem.
Har begynt å tenke på 4-1 anlegg. Det finnes minst 3 forskjellige merker å velge blant.
Det skal være skikkelig "trompet" ikke noen moderne ølboks. Vel får tenke på det i et par dager.
Ekssos.1.jpg
Innerrøret etter ett tappert førsøk på å sveise det fast, sveisen må slipes ned skal det kunne brukes i sommer.
Eksos2.jpg
Sveisinga foregikk ute. Garasjen min egfner seg ikke for sånt arbeid.
Eksos3.jpg
Rust og veldig tynt blekk.
Eksos4.jpg
Etter noen timer, hundre brente hull, sliping, ny sveis så det sånn ut. Ikke akkurat strøkent, får se hva jeg gjør videre.
p_G832245.jpg
Det her er vel en bedre løsning ?
Jeg tar timeout etpar dager og tenker over det. 4-1 bryter jo totalt med drømmen om 100% original, men er jo ganske tøfft ?
Og tenk på den lyden..............
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GYLLENE TIDER, timeout.

Legg inn av mekkern »

skal ha "Kerker" anlegg... :prf

[video]http://www.youtube.com/watch?v=0NuBPNDA9nE[/video]
Sist redigert av mekkern den 22 apr 2012, 21:57, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, timeout.

Legg inn av ArcticTiger »

:doh Det der så ikkeno særlig morro ut, nei. Neppe noe vits i å coate de røra der. Jeg tror jeg ville gått for et anlegg i rustfritt stål (ikke croma), da holder det vel di tid.... :-k

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, timeout.

Legg inn av MaxTron »

Du kunne jo høre med han her: http://magasi.net/catalog/index.php/eks ... 30_614_616" onclick="window.open(this.href);return false;

Er vel såkaldt erstatningsanlegg dette, ser ar din sykkel ikke er på lista, men du kunne jo sende en mail...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, timeout.

Legg inn av Jompa »

mekkern skrev:skal ha "Kerker" anlegg... :prf

[video]http://www.youtube.com/watch?v=0NuBPNDA9nE[/video]
Det hørtes da veldig "sivilisert" ut ? Har prøvd å finne data om lydnivå på forskjellige anlegg, men det eneste man finner, er gylne løfter om høyere effekt :scratch
Har sendt mail til "delepusheren" min i Trondheim om de kanskje kan ha noen rør liggende på lageret,men det er vel tvilsomt om det finnes noe brukbart.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, timeout.

Legg inn av Jompa »

Så lenge varte timeouten.
Nytt Marving 4-1anlegg er bestilt fra Wemoto i dag. Venter spent på ordrebekreftelsen og har klikket meg inn på mailen minst 20 ganger den siste timen.
Når jeg først var igang, bestilte jeg hjullagersett til begge hjulene. Så nå er det bare å vente...............
10026669.jpg
Og der kom bekreftelsen. :thumleft På høy tid å få gjort noe fornuftig i dag, prøve å tjene litt peng og ikke bare bruke dem :-)å :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: GYLLENE TIDER, timeout.

Legg inn av EasyRider »

Jompa skrev:Så lenge varte timeouten.
Nytt Marving 4-1anlegg er bestilt fra Wemoto i dag.
Gleder oss til en liten videosnutt/sound test av GPZ med Marving anlegget :thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.

Legg inn av Jompa »

4-1anlegget er sendt fra England i går. Har det vel iløpet av ei ukes tid, da ?
Det er ingen grunn til å sitte på ræva, så i ettermiddag byttet jeg støtdemperen som har "vært på lager" i garasjen siden i fjor høst.
Demperen er godt gjemt klemt mellom motorn og bakhjulet, og under batterikassa.
Men det viste seg at den eneste utfordringa var å komme meg ned på knærne og å bøye ryggen litt fremover.
Demperen kom rett ut "med ett enkelt håndgrep" når den var skrudd løs. Og den nye gikk like lett inn.

Godt igang med skruinga. Legg merke til det rene garasjegulvet, støvsugd i går.
støtdemper 002.jpg
Nydempern klar for montering. Original luftdemper fra Kawaspesialisten.
støtdemper 003.jpg
Og der var den på plass, blei ikke engang svart på fingran :thumleft
støtdemper 004.jpg
Det er enda noen dager til veien min er "kjørbar". Regner med at veien er klar før sykkelen.
støtdemper 005.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev: Legg merke til det rene garasjegulvet, støvsugd i går.
Du glemte en mutter... :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.

Legg inn av ejs »

SuperMorten skrev:
Jompa skrev: Legg merke til det rene garasjegulvet, støvsugd i går.
Du glemte en mutter... :lol
Sikkert en mutter som har løsna fra fotoapparatet hans. :knegg
If it ain't broke, I'll break it.

Svar