Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Haha, står jo om ventilservice i manualen, rett ved siden av oljeskift, så jeg kan jo ta en kikk! Hadde ikke gjort noe å spare 6 lapper :lol :-)å
Hadde ikke du NSR? Var den totakter?

LordShaft:
Hjelper vel litt å være tømrer ja! Hvertfall greit utgangspunkt når du skal gjøre sånt, men det var jo ganske vanlig før i tida at man bygde huset sitt sjæl. Fattern gjorde jo det, og såvidt jeg veit er ikke han noe snekker.

Jeg er i all hovedsak evneveik, så om jeg klarer å skru noe selv så er det en seier i seg selv. Begynte jo med at jeg var tilfreds med å klare å få av sidekåpene.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha du mener det ja :lol :lol

Ja men nå som du har skiftet olje og oljefilter... tror du det gir samme "seieren" å ta av sidekåpene neste gang :thumleft :thumleft

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Nej, tok jo av den ene kåpa igår for å komme til filteret! Tenkte ikke egentlig over det :knegg

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Da var det forøvrig også slutt på snusen. Gikk tom i går kveld, og har ikke råd til å kjøpe før jeg får lønn på onsdag, så da kan man jo likegodt slutte!

Monstr
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Legg inn av Monstr »

mortenolb skrev:Da var det forøvrig også slutt på snusen. Gikk tom i går kveld, og har ikke råd til å kjøpe før jeg får lønn på onsdag, så da kan man jo likegodt slutte!
Riktig innstilling :-)

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Slutt med snusen ja og fiks sykkeln sjæl så hsr du mere kroner igjen til bensin og annet gøy :)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Er det noen her inne som spiller Ride? Spiller det på ps3, og det er vel noe online-funksjon? Hadde jo vært gøy å se hvem som er best! :lol

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Finnes ikke et sted i denne verden som er vannrett, så jeg får jo aldri sjekka riktig om det er for mye olje på sykkelen. Får bare anta at det er det.

Har også vært en fugl eller noe på tanken min og laga to fine merker som går rett igjennom all lakk. :D :D :D :D :D :D

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Har ikke blitt noe snus siden torsdag kveld, og er ingen stor trang. Merker det mest etter måltid, at det hadde vært digg, men så går det over igjen. Har aldri klart å bli fysisk avhengig av nikotin, det er bare den vanen å ha noe under leppa. Eller noe i kjeften. Tror jeg kjøper meg en pose med drops som erstatning.

Idag drar jeg til muttern og bytter til bil for denne uka. Meldt en del regn før helga igjen, pluss at det blir greit å få gjort ting som ikke er så lett med motorsykkel!(som f.eks å få tak i ei bøtte, eller å pante masse flasker).

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ikke erstatt suget etter å ha noe under lippa eller i kjeften (høres ikke homo ut i det hele tatt) med noe annet. Da blir bare uvanen annerledes, men like forbannet. Kutt alt, og bit tenna sammen. Det går ikke mange dagene før suget er helt vekke! Jeg har holdt meg helt snusfri siden jeg bestemte meg. Er ikke noe problem å unngå det når jeg drikker heller :thumleft

Klart nå drikker jeg litt mere enn før, det er takket være SuperMorten :scratch

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Haha, nå er det hakket billigere å tygge en pakke tyggis eller hva enn om dagen, da, men ser poenget ditt. Jeg har sikkert ikke tatt min siste snus heller, men vi får sjå. Gidder ikke kjøpe det i Norge hvertfall, så det kan uansett bli lenge til!

Toven

Legg inn av Toven »

Stygt redd vi må ta en sverige tur snart... :P
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Jeg hater Statens Vegvesen/Mesta og deres totale fravær av evne til å koordinere.

Operatunnelen stengt fra Ryenkrysset. Greit det, går fint å kjøre ring 3. Jeg drar riktignok ikke modulvogntoget gjennom helsfyr/bryn som er den "skiltede" omkjøringsveien, og det bør vi vel alle være glad for.
Lørentunnelen stengt - javell, godt jobba SVV. Det er trangt å kjøre over, men greit nok.
Smestadtunnelen stengt - okei, det er den vel hver natt. Nytt av dagen var at de vaska veien oppå der også, samtidig.
Åja, men nå skal vi over i motgående fordi de sørgående filene er stengt. Flott det! Men vent! Jaggu er ikke neste tunnelen stengt også! Fordi over Vækerø er det så JÆVLIG GOD PLASS.
Endelig ute på e18 ved Lysaker. Næmmen, se her da gitt. Skal vi kjøre i motgående felt her også ja. Så koselig da!

Det er et par-tre tunneler med arbeid i nedover i Vestfold også. Også må vi jo ikke glemme brua som knakk. Godt vi bor i Norge, for her er de jo så ekstremt sinnsykt raske til å bygge nytt!

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

mortenolb skrev:Jeg hater Statens Vegvesen/Mesta og deres totale fravær av evne til å koordinere.

Operatunnelen stengt fra Ryenkrysset. Greit det, går fint å kjøre ring 3. Jeg drar riktignok ikke modulvogntoget gjennom helsfyr/bryn som er den "skiltede" omkjøringsveien, og det bør vi vel alle være glad for.
Lørentunnelen stengt - javell, godt jobba SVV. Det er trangt å kjøre over, men greit nok.
Smestadtunnelen stengt - okei, det er den vel hver natt. Nytt av dagen var at de vaska veien oppå der også, samtidig.
Åja, men nå skal vi over i motgående fordi de sørgående filene er stengt. Flott det! Men vent! Jaggu er ikke neste tunnelen stengt også! Fordi over Vækerø er det så JÆVLIG GOD PLASS.
Endelig ute på e18 ved Lysaker. Næmmen, se her da gitt. Skal vi kjøre i motgående felt her også ja. Så koselig da!

Det er et par-tre tunneler med arbeid i nedover i Vestfold også. Også må vi jo ikke glemme brua som knakk. Godt vi bor i Norge, for her er de jo så ekstremt sinnsykt raske til å bygge nytt!
Kan ikke bruke mye penger på vei fordi då øker innlandsinflasjonen og ikke minst bilbruket til folk flest :-k
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Nå som pæra i ene blinklyset har gått, så tenkte jeg at det likegreit er på tide å bytte til de blinklysa jeg har hatt liggende i snart to år.
Jeg tenker at jeg burde lodde over kontaktene som sitter i nåværende, rett og slett for å gjøre det enklest mulig. Sist gang jeg kikka så prøvde jeg på bak først, men det var så trangt og drit at jeg ga opp. Nå tenker jeg at jeg tar foran først, for de virker ganske simple. Kontakt på innsida som du må ta av når du løsner på kåpa.

Uansett, tips og triks her? Hva trenger jeg av materiell? Loddebolt har jeg vel liggende, men er vel kanskje greit med noe krympestrømpe osv.?
Noe standard "faen glemte å skaffe"-situasjoner?

Foreløpig driter jeg i motstand, og lar det heller blinke for fort.

Edit:
Kom også på at selve "skruen" som sitter på de nye blinklysa er mindre enn de orginale. Altså diameteren. Noen fiffige løsninger? Har tenkt på å skaffe en litt stor skive av noe slag og sette på hver side, eventuelt en plastbit som jeg kan skru gjennom.

Svar