Neida... Suzuki'en er god den ogsåToven skrev:Må ikke glemme Verdens Beste Sykkel![]()
Den skal ikke være det lenger!xyvind skrev:At den er snatchy på lavt turtall kan jeg ikke si meg enig i. Det er bare min erfaring så langt. Den er mer smooth enn den Honda CB650F som jeg hadde, for den var veldig kenguru på lavt turtall, hvis man lå på motorbremsen og ga litt gass igjen. Men så klart, hvis man skal drive med flisespikking så finner man mye rart med de fleste sykler. Gassen på Traceren er helt super!
Traceren har ihvertfall den mykeste overgangen fra motorbrems/tomgang/lavt turtall til gasspådrag jeg har prøvd. Det som var litt uvant for meg var responsen på gassen, masse torque! Har nå lært meg litt bedre å kontrollere, samt faktisk bruke B-mode i tett trafikk eller når jeg kjører med passasjer. Mer enn nok futt i B-mode og herlig å kjenne det jevnere pådraget som aldri slutterkjellv skrev:Den skal ikke være det lenger!xyvind skrev:At den er snatchy på lavt turtall kan jeg ikke si meg enig i. Det er bare min erfaring så langt. Den er mer smooth enn den Honda CB650F som jeg hadde, for den var veldig kenguru på lavt turtall, hvis man lå på motorbremsen og ga litt gass igjen. Men så klart, hvis man skal drive med flisespikking så finner man mye rart med de fleste sykler. Gassen på Traceren er helt super!
Dette gjalt alle MT-09 modellene, som i tur og orden ble kalt inn og lagt inn ny programvare på. Saken er løst!
Jeg tror ingen Tracere kom på markedet med dette problemet, men det ble poengtert av motorjournalistene verden over som fikk prøve dem i 2014/15
Det er vel klart at nesten uansett hva man er vant til å kjøre fra før: For å temme de 115 hestene i MT-09 motoren, med det momentet denne leverer allerede på lavt turtall krever det litt øvelse...xyvind skrev:Traceren har ihvertfall den mykeste overgangen fra motorbrems/tomgang/lavt turtall til gasspådrag jeg har prøvd. Det som var litt uvant for meg var responsen på gassen, masse torque! Har nå lært meg litt bedre å kontrollere, samt faktisk bruke B-mode i tett trafikk eller når jeg kjører med passasjer. Mer enn nok futt i B-mode og herlig å kjenne det jevnere pådraget som aldri slutterkjellv skrev:Den skal ikke være det lenger!xyvind skrev:At den er snatchy på lavt turtall kan jeg ikke si meg enig i. Det er bare min erfaring så langt. Den er mer smooth enn den Honda CB650F som jeg hadde, for den var veldig kenguru på lavt turtall, hvis man lå på motorbremsen og ga litt gass igjen. Men så klart, hvis man skal drive med flisespikking så finner man mye rart med de fleste sykler. Gassen på Traceren er helt super!
Dette gjalt alle MT-09 modellene, som i tur og orden ble kalt inn og lagt inn ny programvare på. Saken er løst!
Jeg tror ingen Tracere kom på markedet med dette problemet, men det ble poengtert av motorjournalistene verden over som fikk prøve dem i 2014/15
Uten at jeg skal påberope meg store mekaniske kunnskaper så tror jeg ikke varmen akkurat der er så ille. Men vi snakker jo om gaffateip her. At ikek teipen tåler varmen har jo ingen betydning. Da river du den av og setter på ny. Er snakk om en evt. midlertidig greie barexyvind skrev:Det er beskyttelse på høyresiden av blokka, men der stikker den ikke så langt ut. Merkelig. Tror ikke gaffa tåler varmen?? Får bare være sånn til den evt. skal byttes ut. Kjøpe nytt deksel eller lakkere det.
Blir Kriega etterhvert. Dette var bare noe jeg kom på grytidlig i dag før jeg dro på jobb. Var så lei av å kjøre med ryggsekk. Hadde jeg hatt øyne i nakken kunne jeg hatt kart i kartlomma også, hehe :-)
Jeg squidda i går på tur til butikken, kun iført shorts og t-skjorteBjerknez skrev:Uten at jeg skal påberope meg store mekaniske kunnskaper så tror jeg ikke varmen akkurat der er så ille. Men vi snakker jo om gaffateip her. At ikek teipen tåler varmen har jo ingen betydning. Da river du den av og setter på ny. Er snakk om en evt. midlertidig greie barexyvind skrev:Det er beskyttelse på høyresiden av blokka, men der stikker den ikke så langt ut. Merkelig. Tror ikke gaffa tåler varmen?? Får bare være sånn til den evt. skal byttes ut. Kjøpe nytt deksel eller lakkere det.
Blir Kriega etterhvert. Dette var bare noe jeg kom på grytidlig i dag før jeg dro på jobb. Var så lei av å kjøre med ryggsekk. Hadde jeg hatt øyne i nakken kunne jeg hatt kart i kartlomma også, hehe :-)
Haha, det har jeg faktisk aldri gjort. Jeg har kjørt i olabukse noen ganger med aldri i shorts og kortermet :-)åxyvind skrev:Jeg squidda i går på tur til butikken, kun iført shorts og t-skjorteBjerknez skrev:Uten at jeg skal påberope meg store mekaniske kunnskaper så tror jeg ikke varmen akkurat der er så ille. Men vi snakker jo om gaffateip her. At ikek teipen tåler varmen har jo ingen betydning. Da river du den av og setter på ny. Er snakk om en evt. midlertidig greie barexyvind skrev:Det er beskyttelse på høyresiden av blokka, men der stikker den ikke så langt ut. Merkelig. Tror ikke gaffa tåler varmen?? Får bare være sånn til den evt. skal byttes ut. Kjøpe nytt deksel eller lakkere det.
Blir Kriega etterhvert. Dette var bare noe jeg kom på grytidlig i dag før jeg dro på jobb. Var så lei av å kjøre med ryggsekk. Hadde jeg hatt øyne i nakken kunne jeg hatt kart i kartlomma også, hehe :-)![]()
Og jeg lover dere, motorblokka blir helvetes varm akkurat der.
Det var forresten vanvittig deilig å kjøre med så lite klær i varmen, samme hvor dumt det enn erNå er det tilbake til ATGATT.
Tenker mer på det helsikes klisset og evt. fastbrente tape-rester. Nå som jeg vet om det forsøker jeg å aldri sette venstrebeinet så langt frem. Mulig den var sånn oppskrapet akkurat der da jeg tok over sykkelen, men kan ikke huske at jeg la merke til det før nå nylig. Prøver å ikke irritere meg over det, finner en måte å fikse det på etter hvert..Bjerknez skrev:Haha, det har jeg faktisk aldri gjort. Jeg har kjørt i olabukse noen ganger med aldri i shorts og kortermet :-)åxyvind skrev:Jeg squidda i går på tur til butikken, kun iført shorts og t-skjorteBjerknez skrev:Uten at jeg skal påberope meg store mekaniske kunnskaper så tror jeg ikke varmen akkurat der er så ille. Men vi snakker jo om gaffateip her. At ikek teipen tåler varmen har jo ingen betydning. Da river du den av og setter på ny. Er snakk om en evt. midlertidig greie barexyvind skrev:Det er beskyttelse på høyresiden av blokka, men der stikker den ikke så langt ut. Merkelig. Tror ikke gaffa tåler varmen?? Får bare være sånn til den evt. skal byttes ut. Kjøpe nytt deksel eller lakkere det.
Blir Kriega etterhvert. Dette var bare noe jeg kom på grytidlig i dag før jeg dro på jobb. Var så lei av å kjøre med ryggsekk. Hadde jeg hatt øyne i nakken kunne jeg hatt kart i kartlomma også, hehe :-)![]()
Og jeg lover dere, motorblokka blir helvetes varm akkurat der.
Det var forresten vanvittig deilig å kjøre med så lite klær i varmen, samme hvor dumt det enn erNå er det tilbake til ATGATT.
Joda, den blir jo varm, men jeg tror ikke jeg hadde brydd meg om om teipen ble ødelagt. En meter gaffateip koster vel ikke rart...