Se der har vi en mulighet til å fyre deg litt ja.....simpson skrev:Pleier ikke å engasjere meg i diskujoner utenom det som gjelder Biltema

Se der har vi en mulighet til å fyre deg litt ja.....simpson skrev:Pleier ikke å engasjere meg i diskujoner utenom det som gjelder Biltema
haha vi har vært der før vet dumekkern skrev:Se der har vi en mulighet til å fyre deg litt ja.....simpson skrev:Pleier ikke å engasjere meg i diskujoner utenom det som gjelder Biltema
HÆ - kjørte Newton MC da?Carpa skrev:Synd Newton ikke lever lenger. Kunne jo vært interessant å høre hans mening.......jhn skrev:Javisst, helt enig, men .....ja, æ har alltid et "men", bare for å ikke være heelt enigboblehue skrev: Greit å være enige om å være uenige til syvende og sist uansett! :-)![]()
Det e jo ikke i alle diskusjoner det e rom for subjektive meninger, som i denne saken f.eks, fysikken e på en måte absolutt, enten går det an eller så går det ikke an.
Man kan på en måte ikke si "jeg mener de fysiske lovene tar feil"
Eller kanskje man kan det? Man kan kanskje sende inn et forslag om lovendring?
![]()
Carpas Tap a talk
Altså, nei det tviler jeg sterkt på men han hadde jo litt greie på tyngdekraft og dynamikk og slikt da. Men det er vel ingen her som hadde vært enig med hanDuville skrev:HÆ - kjørte Newton MC da?Carpa skrev:Synd Newton ikke lever lenger. Kunne jo vært interessant å høre hans mening.......jhn skrev:Javisst, helt enig, men .....ja, æ har alltid et "men", bare for å ikke være heelt enigboblehue skrev: Greit å være enige om å være uenige til syvende og sist uansett! :-)![]()
Det e jo ikke i alle diskusjoner det e rom for subjektive meninger, som i denne saken f.eks, fysikken e på en måte absolutt, enten går det an eller så går det ikke an.
![]()
Carpas Tap a talk
Newton var jo next to something importent da.Carpa skrev:Duville skrev:Carpa skrev:Altså, nei det tviler jeg sterkt på men han hadde jo litt greie på tyngdekraft og dynamikk og slikt da. Men det er vel ingen her som hadde vært enig med hanjhn skrev:HÆ - kjørte Newton MC da?boblehue skrev:
Carpas Tap a talk:
Carpas Tap a talk
Vel du er fra "kubyen" fortell.....Duville skrev:Newton var jo next to something importent da.Carpa skrev:Duville skrev:Carpa skrev:Altså, nei det tviler jeg sterkt på men han hadde jo litt greie på tyngdekraft og dynamikk og slikt da. Men det er vel ingen her som hadde vært enig med hanjhn skrev:HÆ - kjørte Newton MC da?boblehue skrev:
Carpas Tap a talk:
Carpas Tap a talk
Hm ser at her er det enkelte som er tillagt uttalelser de ikke har hatt. Kanskje vi skulle diskutere det litt det der.....
Joda, æ hadde vært ganske enig med han.Carpa skrev:Altså, nei det tviler jeg sterkt på men han hadde jo litt greie på tyngdekraft og dynamikk og slikt da. Men det er vel ingen her som hadde vært enig med hanDuville skrev:HÆ - kjørte Newton MC da?Carpa skrev:Synd Newton ikke lever lenger. Kunne jo vært interessant å høre hans mening.......jhn skrev:Javisst, helt enig, men .....ja, æ har alltid et "men", bare for å ikke være heelt enigboblehue skrev: Greit å være enige om å være uenige til syvende og sist uansett! :-)![]()
![]()
Carpas Tap a talk:
Carpas Tap a talk
Jeg vet ihvertfall hvem jeg er enig med, og det er meg selv.jhn skrev:Snikkeren e også veldig enig, vil æ tru, synes han nevnte en A i fysikk, og det e slett ikke værst. Det hadde sikkert Newton også
Og KONG KEITH?Snikkeren skrev:Jeg vet ihvertfall hvem jeg er enig med, og det er meg selv.jhn skrev:Snikkeren e også veldig enig, vil æ tru, synes han nevnte en A i fysikk, og det e slett ikke værst. Det hadde sikkert Newton også![]()
Æ har et slags kamera, så æ skal i løpet av et par dager få prøvd å lage noe som viser at det ikke e nødvendig å kontrastyrebshagen skrev:Så, det er ingen her med GoPro eller lignende som kan fikse en liten video om hvordan de svinger/ikke svinger?![]()
Fakta ødelegger enhver diskusjon, som det heter. :-)
NickNei skrev:Det var ikke noe som het kontrastyring når jeg begynte å ligge flatt i svinga. Hele greia er jo å få helling på sykkelen, en helling som skal stå i forhold til sving, og fart. Om man gjør det med styret, kroppen, bremser ell hva spiller jo liten rolle, svinger gjør man åkke som. Kontrastyring er nok japt og bra det, men man svinger lett uten også.
Ja, for i SITERINGEN din er det jo JEG som skriver ZX1100..Kawasaki skrev:simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.
Jeg har gitt opp diskusjonen angående kontrastyring etc. , men vil bare si at den enten heter ZX11 eller ZZR1100.
Ikke èn gang det klarer AndreasB å få riktig
Ser du nå har forandret det til ZZ-R 1100AndreasB skrev:Ja, for i SITERINGEN din er det jo JEG som skriver ZX1100..Kawasaki skrev:simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.
Jeg har gitt opp diskusjonen angående kontrastyring etc. , men vil bare si at den enten heter ZX11 eller ZZR1100.
Ikke èn gang det klarer AndreasB å få riktig![]()
Uansett.. sykkelnavnet i profilen: http://www.cmsnl.com/kawasaki-zx1100_model12746/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jess ;Dsimpson skrev:Ser du nå har forandret det til ZZ-R 1100AndreasB skrev:Ja, for i SITERINGEN din er det jo JEG som skriver ZX1100..Kawasaki skrev:simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.
Uansett.. sykkelnavnet i profilen: http://www.cmsnl.com/kawasaki-zx1100_model12746/" onclick="window.open(this.href);return false;
AndreasB skrev:Jess ;Dsimpson skrev:Ser du nå har forandret det til ZZ-R 1100AndreasB skrev:Ja, for i SITERINGEN din er det jo JEG som skriver ZX1100..Kawasaki skrev:simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.
Kawasaki skrev:AndreasB skrev:Jess ;Dsimpson skrev:Ser du nå har forandret det til ZZ-R 1100AndreasB skrev:Ja, for i SITERINGEN din er det jo JEG som skriver ZX1100..Kawasaki skrev:simpson skrev:......annerledes enn eks blytung ZX1100.
HeheOg bare for å være pirkete,så heter det ZZR, ikke ZZ-R
Oh really?The Kawasaki Ninja ZX-11 (or ZZ-R1100) is a motorcycle that was produced from 1990–2001. It was marketed as the ZX-11 Ninja in North America and t
Ikke alt, men har sett det referert til den som ZZ-R andre steder også. Men men, skal fikseKawasaki skrev:Du må ikke tro på alt som står på Wikipedia![]()
Korrsen jikk dæ på jåbbintrjue idag,førressen.Varrt dæ nåkka jåbb på de?
Moro å lese at flere og flere ser "lyset" og finner ut det går helt fint, selv om mange har påstått det stikk motsatte selv.SuperMorten skrev:Hadde vært og handlet og i det jeg kjører ut fra parkeringsplassen på kjøpesenteret ser jeg hva jeg gjør: Jeg svinger "den riktige veien"..Når er det egentlig vi slutter å svinge "riktig" og begynner å kontrastyre? Det må ha noe med hastighet å gjøre, trur eg..
Pussig du tar opp det. Etter å ha lest de siste postene i denne tråden prøvde jeg meg på det og fant ut at man må ha minst 35 km/t for å få det til sånn nogenlunde.SuperMorten skrev:Hadde vært og handlet og i det jeg kjører ut fra parkeringsplassen på kjøpesenteret ser jeg hva jeg gjør: Jeg svinger "den riktige veien"..Når er det egentlig vi slutter å svinge "riktig" og begynner å kontrastyre? Det må ha noe med hastighet å gjøre, trur eg..
Vet at jeg kjørte unnamanøvrering på banekurset da jeg tok lappen for noen år siden. Det var unnamanøvrering med å presse motsatt (presse på høyre styre for å svinge til høyre), så jeg har vært klar over det, men ikke tenkt noe særlig over det. Denne diskusjonen har vært veldig lærerik for min del, og har gitt meg mange aha-opplevelser på veien. Hver gang jeg er på veien sånn litt for meg selv, og jeg ser at det er forsvarlig, blir det forsøkt noe nytt.simpson skrev:Moro å lese at flere og flere ser "lyset" og finner ut det går helt fint, selv om mange har påstått det stikk motsatte selv.SuperMorten skrev:Hadde vært og handlet og i det jeg kjører ut fra parkeringsplassen på kjøpesenteret ser jeg hva jeg gjør: Jeg svinger "den riktige veien"..Når er det egentlig vi slutter å svinge "riktig" og begynner å kontrastyre? Det må ha noe med hastighet å gjøre, trur eg..
Men tror kanskje ikke at du hadde lagt merke til det hvis vi ikke hadde diskutert dette her?
Nå vet jeg ikke om jeg misforstår det du skriver eller ikke, men here it goes:simpson skrev:Moro å lese at flere og flere ser "lyset" og finner ut det går helt fint, selv om mange har påstått det stikk motsatte selv.SuperMorten skrev:Hadde vært og handlet og i det jeg kjører ut fra parkeringsplassen på kjøpesenteret ser jeg hva jeg gjør: Jeg svinger "den riktige veien"..Når er det egentlig vi slutter å svinge "riktig" og begynner å kontrastyre? Det må ha noe med hastighet å gjøre, trur eg..
Men tror kanskje ikke at du hadde lagt merke til det hvis vi ikke hadde diskutert dette her?