Da står en annen manns motorsykkel i garasjen min her
Det var med litt blandede følelser jeg tok en "handshake" med ny eier her i ettermiddag. Sykkelen står her fortsatt da jeg skal demontere kabling og feste til GPS (Det vil jeg nemmelig for brukt for på en annen sykkel

)
Salget gikk fort, nesten litt FOR fort. Jeg skrev "vurderes solgt" i annonsen, rett og slett fordi det var nettopp det jeg hadde tenkt å gjøre. Det var en vurdering jeg gjorde, der og da også, når jeg la den på Finn.no. Vuderingen var: "
Kanskje prøve en noe mer egnet touringsykkel, noe mer egnet for bagasje, noe som en kan sitte litt mer oppreist på, kjøre litt mer aktivt med, noe som kan gi noe mer kjørekomfort for passasjer, noe som er litt mer sportslig, noe som er litt mer moderne, noe som er litt mer "smidig" ved småkjøring i byen o.l., noe med ABS-bremser (hint), noe med ettermontert midtstøtte (nok et hint), noe med innsprøytningsmotor (enda et hint), noe med litt mer hester og fortsatt godt med bunndrag,
Som tenkt og vurdert, så gjort...la den ut på Finn.no for en uke siden, ny eier tok kontakt samme dag som jeg la den ut, nå er den prøvekjørt og solgt!
Jeg hadde egentlig såpass med tvil i meg at jeg hadde bestemt meg for at om den ikke ble solgt i dag, skulle jeg trekke annonsen, og la det hele bero litt.
Hvordan vet man egentlig hva slags "MC-type" man er??

En må vel egentlig bare prøve seg frem!

MC er, for meg, et nytelsesmiddel. Jeg trenger den ikke for å frakte kroppen fra et sted til et annet. Selvfølgelig er MC kjekt å ha i byen, man kommer seg frem litt mer smidig ved trafikk og en kan benytte kollektivfelt - Kjekt det! Men vedr. MC; det handler om noe mer enn det! Jeg er glad i å kjøre bil. Jeg liker bilen jeg har, den er god å kjøre og tilfredsstiller alt jeg er ute etter (innen min kostnadsramme)....i en bil. Alt i fra "basalbehovene" til de mer forfengelighetshensynene som også eksisterer i valget av modell og merke. Men vedr. MC; det handler om noe mer enn det!
Nei, en skulle hatt muligheten (økonomisk sett) til å ha en 4-5 ulike mc-modeller stående - slik at man kunne ta den "riktige" til sitt bruk og til den stemning man ønsker å komme i, eller i forhold til den stemingen man er i. :-)
En ting er sikkert, Volusiaen står her, jeg blir ikke å kjøre den, ei heller starte den. Skal kun løfte av tanken, demontere kabelsettet til GPS og demontere holderen. Skal prøve å ikke møte sykkelens "blikk", ei heller bruke polergarnet på den, for da kan jeg fort finne på å ringe ny eier...å heve kjøpet
Forresten.....jeg har nå bekreftet mitt kjøp av en ny sykkel til dens eier. Jeg venter nå kun på bekreftelse på at nye dekk kan leveres ferdig montert i morgen, før jeg setter meg på flyet til Rygge og tar "jomfruturen" på 550 km, tilbake til Trondheim.......
Å du hildrande du....livet er hærlig dere