For meg virker det som om at du har hukommelse som ei teflonpanneBringisen skrev:Jeg er ikke av den typen , men er duDrGreve skrev:Du sa det, oppgulp :)Bringisen skrev:De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.
Klart de må produsere gamle deler i en menneskealder fordi de aldri fornyer seg , det samme kan vel sies om eierne.
Man kan kanskje forsiktig si at de Japanske produsentene var noe innovative på 70 og 80 tallet , men dessverre sluttet det der. Er vi heldige så finpusser de litt på konstruksjonene fra den tiden og snapper opp nyvinninger og design fra Europa i ny og ne. Resultatet kan vi jo alle diskutere , men joda.......det virker, det gjør det....jada![]()
Derfor vil jeg snu på listen til KrankenWagen og påstå at de verste og mest kjedelige motorsyklene kommer fra Japan og Korea.
Det beste kommer selvfølgelig fra Italia , Tyskland , England og USA. Her diskuterer man lidenskap, teknikk , design og historie. At vi av og til kanskje får litt uprøvd teknikk eller får lide for designen gjør ingen ting. Vi føler oss i alle fall levende og lidenskapelig. Vi er dessuten med på å la motorsykkelen få leve videre.
Vi er også med på å la de sjelløse japanske fabrikkene få snappe opp godbiter når de er utprøvd, slik at eierne får fortsette å diskutere hvor fortreffelig og feilfri japsesyklene er![]()
Til dere som utrolig nok velger Japansk eller Koreansk vil jeg si at det finnes en verden utenom skylappene.
Jeg har ofte fundert på hva de diskuterer med hverandre. Har de noe annet enn feilprosenter å diskutere ? Det finnes vel ikke så mye annet å diskutere ?![]()
Snakk om å være ensporet og fastlåst![]()
Når de diskuterer med andre , diskuterer de jo aldri de Japanske syklene. Nei da har pumpen fullt opp med å diskutere syklene fra Italia , Tyskland , England og USA.........Hvorfor ???
Jo fordi der finnes spennende sykler som kan diskuteres.
Selv om det som oftest er rap og oppgulp som kommer ut fra japseeierne , så må vi andre se gjennom fingene med det.
Vi forstår jo frustrasjonen det må være å eie disse syklene :-)å
Nei nå har jeg hatt en lang dag og tar meg en mugge med julebrygg. Så får vi se hva mer oppgulp som kommer i denne tråden utover kvelden
Er du en sånn kar som blir potte sur når naboen har kjøpt seg finere bil eller sykkel som du har? Grunnen til at jeg spør er fordi du i en tidligere kommentar gjør et poeng av hva sykkelen koster og det faktum at du kjøpte den uprøvd.
Jeg regner med at det er greit å spørre siden du allerede har åpnet for å bli personlig, selv om du gjør det på generelt (generalisering) grunnlag? (merket med blått). Jeg er nordlenning og går ikke rundt grøten![]()
Og jeg er jammen ikke sikker på hvem av oss som gjør det største nummeret av hva sykkelen koster. Mener å huske det var noen som gjorde et stort nummer av at noen lånte penger til sykkel. Og at det å kjøpe ny sykkel var et tapsprosjekt. Men det var dette igjen med at noen faktisk finner på å ta andre valg enn deg selv , og de gjør jo selvfølgelig en stor feil.
Åpne for å bli personlig har vel denne tråden blitt for lenge siden har den ikke![]()
Så til den setningen du valgte så fint å farge blått. Jeg regner med at du gjerne vil ha det inn med teskje siden du gjorde et nummer av den. Jeg påstår at dem som sier at alle andre merker enn merker fra Japan er elendig , er ensporet og kjedelig. Er helt sikker på at du forstår dette, selv om du gjerne ikke har lyst.
Tilslutt vet du vel at vi Bergensere heller ikke er kjent for å gå rundt grøtenMen jeg regner med at siden du er Nordlenning så takler du at andre også gjør det samme som deg.

Jeg har aldri nevnt noe eller kritisert noen fordi de velger å låne penger. Det eneste jeg har nevnt er at jeg har som prinsipp å ikke låne penger til sykkel.
Og du har dårlig hukommelse når du påstår at jeg har kritisert tyske, britiske, amerikanske eller italienske sykler generelt. Det jeg har gitt uttrykk for er at jeg liker skapelsen på Stelvioen, men ikke de utstikkende sylindrene, jeg har også sagt at den eneste ADV som jeg syns ser ut som en motorsykkel og har en fin motor er Tigern. Jeg har også skrevet at designet på S1000RR er meget bra, men liker ikke de asymetriske lyktene. Og til slutt, den desidert styggeste sykkelen med den desidert styggeste motoren er en GS med boxermotoren. Den har også den desidert styggeste motorlyden.
Så med respekt å melde, ikke drikk mer mjød, og ta deg tid til å legge bort skylappene, slik at du får med det som skrives av andre enn deg selv