KjellV sin logg. Vinterparkert
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, endelig ferie
Ferie er kjekt, selv om den tilbringes i nærområdet. Langtur har vært planlagt, planlagt om igjen og tilpasset værmeldinger, og er nå lagt på is. Det er usikkert hva det blir til.
For øyeblikket koser jeg meg med lengre turer i nærområdet, utforsker ukjente veier og områder jeg ikke har kjørt før og finner virkelige perler jeg ikke ante fantes. I dag har turen gått til Averøya, blant annet til Langøya og Honningsøya helt vest mot åpne havet. Et fantastisk fint sted bare 20 minutter fra Atlanterhavsveien.
Mitt nyinnkjøpte Hero 5 Session har vært med i dag også, og resultert i tre korte snutter på tuben.. Jeg får be mitt publikum unnskylde kvaliteten på redigeringsarbeidet og vindstøy. Selvlært regi og enkle programmer, men jeg håper likevel det kan gi et inntrykk av hvor fantastisk naturen og veiene er der ute.
For øyeblikket koser jeg meg med lengre turer i nærområdet, utforsker ukjente veier og områder jeg ikke har kjørt før og finner virkelige perler jeg ikke ante fantes. I dag har turen gått til Averøya, blant annet til Langøya og Honningsøya helt vest mot åpne havet. Et fantastisk fint sted bare 20 minutter fra Atlanterhavsveien.
Mitt nyinnkjøpte Hero 5 Session har vært med i dag også, og resultert i tre korte snutter på tuben.. Jeg får be mitt publikum unnskylde kvaliteten på redigeringsarbeidet og vindstøy. Selvlært regi og enkle programmer, men jeg håper likevel det kan gi et inntrykk av hvor fantastisk naturen og veiene er der ute.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
I dag har det vært litt taktisk ruteplanlegging for en mellomlangtur i uka som kommer. Ikke så enkelt med så uryddige værmeldinger, og samtidig ser man at langtidsvarselet endrer seg hver dag. Men jeg har bestemt meg for å ta sjansen. Det blir visst alenetur i år. Ingen av mine faste turvenner blir med denne gang.
I morgen formiddag kjører jeg antakelig til Lom, og tar en overnatting der. Taktisk valg er å passere Sognefjellet på tirsdag, da ser været rimelig greit ut. Samtidig kan det se ut som indre deler av Vestlandet nord for Hardangerfjorden skal ha brukbart vær noen dager fra tirsdag. Men hvem vet, kanskje velger jeg å kjøre lenger sør i morgen også. Til Beitostølen kanskje, og så over fjellet til Lærdal
Skal jeg få til en lengre tur i år, så må det bli nå. Men som vanlig prøver jeg å planlegge så lite som mulig. Turen blir til underveis
I morgen formiddag kjører jeg antakelig til Lom, og tar en overnatting der. Taktisk valg er å passere Sognefjellet på tirsdag, da ser været rimelig greit ut. Samtidig kan det se ut som indre deler av Vestlandet nord for Hardangerfjorden skal ha brukbart vær noen dager fra tirsdag. Men hvem vet, kanskje velger jeg å kjøre lenger sør i morgen også. Til Beitostølen kanskje, og så over fjellet til Lærdal

Skal jeg få til en lengre tur i år, så må det bli nå. Men som vanlig prøver jeg å planlegge så lite som mulig. Turen blir til underveis

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Da er jeg i hvertfall på tur. Trollveggen. Grei temperatur og relativt tørt så langt.
https://locatoweb.com/map/single/0852110923

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
https://locatoweb.com/map/single/0852110923

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Litt uryddig vær, men det skal lette opp i morgen. Da blir det en fin tur over Sognefjellet.
Nordal Camping Lom

Nordal Camping Lom

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Riktig god ferie og god MC-tur, KjellV
!
Håper du får bra vær
.
Blir både spennende og interessant å følge deg videre siden du åpenbart er fleksibel med hvor du legger kursen.
Håper selv på å kunne legge ut på enda en ferietur til uka etter å ha lagt bak meg noen ganske arbeidskrevende dager denne uka.

Håper du får bra vær

Blir både spennende og interessant å følge deg videre siden du åpenbart er fleksibel med hvor du legger kursen.
Håper selv på å kunne legge ut på enda en ferietur til uka etter å ha lagt bak meg noen ganske arbeidskrevende dager denne uka.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Takk AJ. Kjører alene og er veldig fleksibel, kjører som vanlig uten noen god plan. Men dagen i dag har vært planlagt ut fra værmeldingene som lover godt vær nord for Hardangerfjorden noen dager. Gleder meg veldig til fjellpasseringen i morgen 

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Ok start på dagen, men kjenner at jeg kunne kledd på meg mer før avreise. Skyet og litt regn på Sognefjellet. Kaldt. Mye mer snø her enn sist jeg kjørte over her. Har nok vært en kald sommer.
Kaffekopp i Lom før avreise.

Sognefjellet, noe vest for høyeste punkt.

Kaffekopp i Lom før avreise.

Sognefjellet, noe vest for høyeste punkt.

- Stian87
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Fine bilder og fin sykkel du har kjellv
Gleder meg til å se mer av ruten din! Møtt noen hyggelige folk på veien? Så det var noen andre bikere på andre siden av veien på det ene bildet 

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Nydelig sykkel, både til korte og lange turer. Jeg hadde to danske motorsyklister i nabohytta i natt. De startet litt før meg fra Lom, jeg traff på dem igjen i Øvre Årdal. Mye sykler på veiene ja. Flere av dem enn bobiler heldigvisStian87 skrev:Fine bilder og fin sykkel du har kjellvGleder meg til å se mer av ruten din! Møtt noen hyggelige folk på veien? Så det var noen andre bikere på andre siden av veien på det ene bildet

Jeg hadde ingenting å måle temperatur med, men er ganske sikker på at det var kaldere enn 10 grader på Sognefjellet.

Bommen på Tindeveiens høyeste punkt. Disse to Danske motorsyklister traff jeg igjen på en bensinstasjon i Øvre Årdal. Jeg pratet mye med dem kvelden i forveien, de bodde i nabohytta på Lom.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
En fin rundtur i gamle Lærdalsøyri. Kommer en film av dette når turen er over. Godt å se at noen av de særegne gamle trehusene står, men jammen har det blitt fint med de nye husene som ble bygget etter storbrannen også.

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Fra Lærdalsøyri kjørte jeg over Aurlandsfjellet med et selvfølgelig stopp ved Stegastein før turen gikk videre vestover. Jeg har endt opp litt sør for Voss, på en solrik campingplass ved et lite vann. Jeg har satt fingrene i vannet og kjent på temperaturen. Skal skylle ned ei øl før jeg tar et kveldsbad i vannet.

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Det er fint på Vestlandet, i alle fall de stedene der fjellene ikke er i veien for utsikten
Jeg har bare så vidt vært der, må komme meg på en ordentlig vestlandstur engang..
God ferie og god tur videre.

Jeg har bare så vidt vært der, må komme meg på en ordentlig vestlandstur engang..
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
TakkJompa skrev:Det er fint på Vestlandet, i alle fall de stedene der fjellene ikke er i veien for utsikten![]()

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Da har jeg vært en liten tur til Austevoll utenfor Bergen for å hilse på en slektning jeg ikke har sett på mange år, og vender nå hjemover igjen. Artig veivalg i dag også. Strekningen langs Hardangerfjorden fra Granvin og vestover anbefales på det sterkeste når det kjøres MC. Smalt og krokete, veldig inspirerende selv om farten ikke er så stor.

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, touring vestlandet
Det ble noen mil i dag og. E16 fra Bergen til Voss går radig unna og sluker mil. Men for en skog av tuneller.. Angrer på alt jeg ikke telte dem.
Klokka ble 21:30 før jeg omsider fant en campingplass som både var åpen og hadde ledig enkel hytte. Ca ei mil øst for Voss endte jeg opp, klar for Myrkdalen og Vikafjellet i morgen.

Klokka ble 21:30 før jeg omsider fant en campingplass som både var åpen og hadde ledig enkel hytte. Ca ei mil øst for Voss endte jeg opp, klar for Myrkdalen og Vikafjellet i morgen.

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Da er en kjølig tur over Vikafjellet unnagjort, og ser at Gaularfjellet må droppes. Et grisevær som ikke frister i det hele tatt. Jeg vender østover igjen, satser på Hemsedalsfjellet og over til Valdres.

Kjekt å følge med! Får lyst til å ta enda en ukestur 

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Ja det har vært en flott tur, men nå kommer griseværet vestfra. Får prøve å kjøre fra det østoverkgjersda skrev:Kjekt å følge med! Får lyst til å ta enda en ukestur

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Da har jeg kommet over til Valdres og tatt av igjen regndressen. Sol og greier 

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Blir det nå Fishing i Valders ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Det blir det nok ikke. Men har landa på Beitostølen for i dag etter nok en fantastisk dag på veien. Ble en råflott overnatting denne siste natta, med ei hel leilighet bare for meg selv. Er det andre forummedlemmer på tur forbi og på utkikk etter overnatting så si bare fra. Jeg har plass til flereJompa skrev:Blir det nå Fishing i Valders ?

Ennå en utskeielse.. I dag blir det ikke enkel husmannskost tilberedt på hytta, men pizza på Peppes. Dette skal vi godt

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ser ut til at du har hatt en bra tur, Kjell Vidar :) .kjellv skrev: 10 aug 2017, 18:22 I dag blir det ikke enkel husmannskost tilberedt på hytta, men pizza på Peppes. Dette skal vi godt
Pizza'en på Beitostølen er ikke det verste man kan dytte i seg. Der har man vært titt og ofte

Men... eh...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Beitostølen Hytter og Camping. Et par hundre meter sør for sentrum.AJ skrev:Ser ut til at du har hatt en bra tur, Kjell Vidar :) .kjellv skrev: 10 aug 2017, 18:22 I dag blir det ikke enkel husmannskost tilberedt på hytta, men pizza på Peppes. Dette skal vi godt
Pizza'en på Beitostølen er ikke det verste man kan dytte i seg. Der har man vært titt og ofte.
Men... eh...hvor på Beitostølen er husrommet du har leid? Litt utenom allfarvei, eller?
Leiligheta er i kjelleren i resepsjonsbygget
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Ok, da har jeg overnattet rett i nærheten for noen år siden uten at jeg la merke til akkurat denne bygningen :) .kjellv skrev: 10 aug 2017, 20:32Beitostølen Hytter og Camping. Et par hundre meter sør for sentrum.AJ skrev:Ser ut til at du har hatt en bra tur, Kjell Vidar :) .kjellv skrev: 10 aug 2017, 18:22 I dag blir det ikke enkel husmannskost tilberedt på hytta, men pizza på Peppes. Dette skal vi godt
Pizza'en på Beitostølen er ikke det verste man kan dytte i seg. Der har man vært titt og ofte.
Men... eh...hvor på Beitostølen er husrommet du har leid? Litt utenom allfarvei, eller?
Tenker for øvrig på muligheten til å ta med kjerringa på en overnatting på Grønolen Fjellgard på Beito nå i august eller september.
En skikkelig bra plass med rimelig grei gangavstand til Beitostølen.
Har vært der en gang tidligere og det ga helt klart lyst til en tur til.

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Da er jeg kommet vel hjem igjen, etter en spektakulær finale på denne fantastiske turen gjennom Geiranger og Trollstigen.
Det kommer mer i løpet av kvelden når jeg har kommet vel i orden og har pakket ut.
Selfie er ikke så ofte jeg tar, men det var slik alle andre som sto ved Flydalsjuvet i Geiranger gjorde..
Det kommer mer i løpet av kvelden når jeg har kommet vel i orden og har pakket ut.
Selfie er ikke så ofte jeg tar, men det var slik alle andre som sto ved Flydalsjuvet i Geiranger gjorde..