
Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
En del av en firemannsbolig. Frittstående garasje og god nok lagringsmulighet for MC, skruplassen er ikke lenger utenfor døra, men det ordner seg nok 

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Var så fint være ute idag, så da ble det lufting av K100RSen en tur..! Jeg blir så glad av å kjøre denne sykkelen, og den går så fint nå i motsetning til hva den gjorde da jeg kjøpte den
Nå skal den opp på operasjonsbordet for litt fiks.

Nå skal den opp på operasjonsbordet for litt fiks.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Gratulerer med huskjøp! Regner med det kommer noen bilder etterhvert.
Må si at K100'en din er fin.
Må si at K100'en din er fin.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Takker!
K100en er veldig ryddig egentlig, helt original, ingenting av modifikasjoner er gjort.
Litt sliten i lakken dessverre, men utover det, så er den helt prima..
Jeg prøvde å dra over den med Rupes'en for noen måneder siden, og virker som klarlakken er vekk på store deler av tanken. Ikke pent.
Jeg tror uansett at en potensiell K100-kjøper ikke bryr seg så veldig mye om utseendet. Den er tross alt tipp-topp mekanisk, og K100-kjøpere kjøper sikkert først og fremst for å kjøre :)
Litt stille fra meg fremover, ettersom jeg har fokus på å bygge et hjem
Nå er imidlertid det viktigste på plass, stereoanlegget.
K100en er veldig ryddig egentlig, helt original, ingenting av modifikasjoner er gjort.
Litt sliten i lakken dessverre, men utover det, så er den helt prima..
Jeg prøvde å dra over den med Rupes'en for noen måneder siden, og virker som klarlakken er vekk på store deler av tanken. Ikke pent.
Jeg tror uansett at en potensiell K100-kjøper ikke bryr seg så veldig mye om utseendet. Den er tross alt tipp-topp mekanisk, og K100-kjøpere kjøper sikkert først og fremst for å kjøre :)
Litt stille fra meg fremover, ettersom jeg har fokus på å bygge et hjem

Nå er imidlertid det viktigste på plass, stereoanlegget.
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Lukter jeg HiFi tråd?FredrikE24 skrev: 20 nov 2018, 15:39 Takker!
K100en er veldig ryddig egentlig, helt original, ingenting av modifikasjoner er gjort.
Litt sliten i lakken dessverre, men utover det, så er den helt prima..
Jeg prøvde å dra over den med Rupes'en for noen måneder siden, og virker som klarlakken er vekk på store deler av tanken. Ikke pent.
Jeg tror uansett at en potensiell K100-kjøper ikke bryr seg så veldig mye om utseendet. Den er tross alt tipp-topp mekanisk, og K100-kjøpere kjøper sikkert først og fremst for å kjøre :)
Litt stille fra meg fremover, ettersom jeg har fokus på å bygge et hjem![]()
Nå er imidlertid det viktigste på plass, stereoanlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Det har vi allerede her inne

viewtopic.php?p=338065#p338065
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Se der ja :)AJ skrev: 20 nov 2018, 19:20Det har vi allerede her inne:
viewtopic.php?p=338065#p338065
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Fått ordna litt på K100en i helga.
Nye bremseslanger, nye "bobbins" på bremseskivene forran.
Nye lagre i kardang
Nye oljer og oljefilter
Nye bremseslanger, nye "bobbins" på bremseskivene forran.
Nye lagre i kardang
Nye oljer og oljefilter
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
For de av oss som kjører sykler med kjededrift er det for flere av oss kanskje interessant å hører litt mer om hva dette kostet? Betyr vel også at oljen må byttes...
Og hvor ofte må man påregne å bytte lagre og evt. andre slitedeler i kardangen?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Kom vel på 800kr i deler :)
Kan regne 50kr i olje pr. år om en følger intervallet til BMW. Jeg bytter hvert år, så 100kr pr. sesong i olje.
Sykkelen har rulla drøyt 125 000km.
Kunne sikkert rulla veldig mye lenger, men var en ørliten slakk som jeg ønsket å utbedre. Ble ikke bemerket noe spesielt med kardangen da den var på service hos MC-Huset Nydal sist.
Det er imidlertid svært lettvint med kardang synes jeg. Jeg bytter de 250ml med olje en gang i året, og thats it. Det er noe alle klarer, og tar 15minutter. Man trenger også svært beskjedent med verktøy(17mm fastnøkkel, 6mm umbrako). Å stramme og smøre på dette kjedet er ikke noe for meg
Kan regne 50kr i olje pr. år om en følger intervallet til BMW. Jeg bytter hvert år, så 100kr pr. sesong i olje.
Sykkelen har rulla drøyt 125 000km.
Kunne sikkert rulla veldig mye lenger, men var en ørliten slakk som jeg ønsket å utbedre. Ble ikke bemerket noe spesielt med kardangen da den var på service hos MC-Huset Nydal sist.
Det er imidlertid svært lettvint med kardang synes jeg. Jeg bytter de 250ml med olje en gang i året, og thats it. Det er noe alle klarer, og tar 15minutter. Man trenger også svært beskjedent med verktøy(17mm fastnøkkel, 6mm umbrako). Å stramme og smøre på dette kjedet er ikke noe for meg

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
@FredrikE24:
Ikke rare kostnaden, nei...
Dyrere, men likevel mer fleksibelt med kjededrift. Om man skulle ønske å dreve om...
Neida. Jeg ser absolutt fordelen med kardang og ser ikke bort fra t min neste sykkel fort vekk kan bli en kardangsykkel.
Hadde jo ingen problemer eller utgifter med Moto Guzzi kardangen på Stelvio'en jeg hadde for noen år siden.
Ikke rare kostnaden, nei...
Dyrere, men likevel mer fleksibelt med kjededrift. Om man skulle ønske å dreve om...

Neida. Jeg ser absolutt fordelen med kardang og ser ikke bort fra t min neste sykkel fort vekk kan bli en kardangsykkel.
Hadde jo ingen problemer eller utgifter med Moto Guzzi kardangen på Stelvio'en jeg hadde for noen år siden.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Vedr kardang.. Har kjørt mye kjedebike, og det funker bra det, men det må til stadighet gjøres noe, så jeg synes det er deilig med kardang! Merker ingen negative effekter.
Fin blog!
Min blog er så godt som dau
For tiden venter jeg på verktøy til å dra av svinghjulet på min YZ250F, skal bytte kamkjedet, og trolig også kjedeførerne der. Greit å vite at det kjedet er tipp topp!
Fin blog!
Min blog er så godt som dau
For tiden venter jeg på verktøy til å dra av svinghjulet på min YZ250F, skal bytte kamkjedet, og trolig også kjedeførerne der. Greit å vite at det kjedet er tipp topp!
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Håper at den fordømte snøen forsvinner snart!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Hei, du glemte lyset på når du vinterparkerte.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS og K100RS 16V + Jawa 350
Er det vanlig å dreve om en motorsykkel?AJ skrev: 25 nov 2018, 23:24 Dyrere, men likevel mer fleksibelt med kjededrift. Om man skulle ønske å dreve om...![]()
Trodde det var mest vanlig for de som kjørte moped og lett MC, var i hvert fall det når jeg var i den alderen.