GlobesLogg: takk for sist....u all :)
-
- Motorsykkelen din: Yamaha
Re: Globes Logg: Jakt på ny MC-står nå igjen med 4 kandidate
Titta på de fire alternativene dine, og mitt valg hadde utvilsomt fallt på viffer`n.
Den duger til alt untatt terrengkjøring.
Jobbpendling, tur meg kone og oppakning, banekjøring, cruising ..... den funker bra.
Kan kalles en sportstourer.
Den duger til alt untatt terrengkjøring.
Jobbpendling, tur meg kone og oppakning, banekjøring, cruising ..... den funker bra.
Kan kalles en sportstourer.
Veien er viktigere enn målet.
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Suzukien står her...MEN..nå er den ikke min
Da står en annen manns motorsykkel i garasjen min her
Det var med litt blandede følelser jeg tok en "handshake" med ny eier her i ettermiddag. Sykkelen står her fortsatt da jeg skal demontere kabling og feste til GPS (Det vil jeg nemmelig for brukt for på en annen sykkel
)
Salget gikk fort, nesten litt FOR fort. Jeg skrev "vurderes solgt" i annonsen, rett og slett fordi det var nettopp det jeg hadde tenkt å gjøre. Det var en vurdering jeg gjorde, der og da også, når jeg la den på Finn.no. Vuderingen var: "Kanskje prøve en noe mer egnet touringsykkel, noe mer egnet for bagasje, noe som en kan sitte litt mer oppreist på, kjøre litt mer aktivt med, noe som kan gi noe mer kjørekomfort for passasjer, noe som er litt mer sportslig, noe som er litt mer moderne, noe som er litt mer "smidig" ved småkjøring i byen o.l., noe med ABS-bremser (hint), noe med ettermontert midtstøtte (nok et hint), noe med innsprøytningsmotor (enda et hint), noe med litt mer hester og fortsatt godt med bunndrag,
Som tenkt og vurdert, så gjort...la den ut på Finn.no for en uke siden, ny eier tok kontakt samme dag som jeg la den ut, nå er den prøvekjørt og solgt!
Jeg hadde egentlig såpass med tvil i meg at jeg hadde bestemt meg for at om den ikke ble solgt i dag, skulle jeg trekke annonsen, og la det hele bero litt.
Hvordan vet man egentlig hva slags "MC-type" man er??
En må vel egentlig bare prøve seg frem!
MC er, for meg, et nytelsesmiddel. Jeg trenger den ikke for å frakte kroppen fra et sted til et annet. Selvfølgelig er MC kjekt å ha i byen, man kommer seg frem litt mer smidig ved trafikk og en kan benytte kollektivfelt - Kjekt det! Men vedr. MC; det handler om noe mer enn det! Jeg er glad i å kjøre bil. Jeg liker bilen jeg har, den er god å kjøre og tilfredsstiller alt jeg er ute etter (innen min kostnadsramme)....i en bil. Alt i fra "basalbehovene" til de mer forfengelighetshensynene som også eksisterer i valget av modell og merke. Men vedr. MC; det handler om noe mer enn det!
Nei, en skulle hatt muligheten (økonomisk sett) til å ha en 4-5 ulike mc-modeller stående - slik at man kunne ta den "riktige" til sitt bruk og til den stemning man ønsker å komme i, eller i forhold til den stemingen man er i. :-)
En ting er sikkert, Volusiaen står her, jeg blir ikke å kjøre den, ei heller starte den. Skal kun løfte av tanken, demontere kabelsettet til GPS og demontere holderen. Skal prøve å ikke møte sykkelens "blikk", ei heller bruke polergarnet på den, for da kan jeg fort finne på å ringe ny eier...å heve kjøpet
Forresten.....jeg har nå bekreftet mitt kjøp av en ny sykkel til dens eier. Jeg venter nå kun på bekreftelse på at nye dekk kan leveres ferdig montert i morgen, før jeg setter meg på flyet til Rygge og tar "jomfruturen" på 550 km, tilbake til Trondheim.......Å du hildrande du....livet er hærlig dere

Det var med litt blandede følelser jeg tok en "handshake" med ny eier her i ettermiddag. Sykkelen står her fortsatt da jeg skal demontere kabling og feste til GPS (Det vil jeg nemmelig for brukt for på en annen sykkel

Salget gikk fort, nesten litt FOR fort. Jeg skrev "vurderes solgt" i annonsen, rett og slett fordi det var nettopp det jeg hadde tenkt å gjøre. Det var en vurdering jeg gjorde, der og da også, når jeg la den på Finn.no. Vuderingen var: "Kanskje prøve en noe mer egnet touringsykkel, noe mer egnet for bagasje, noe som en kan sitte litt mer oppreist på, kjøre litt mer aktivt med, noe som kan gi noe mer kjørekomfort for passasjer, noe som er litt mer sportslig, noe som er litt mer moderne, noe som er litt mer "smidig" ved småkjøring i byen o.l., noe med ABS-bremser (hint), noe med ettermontert midtstøtte (nok et hint), noe med innsprøytningsmotor (enda et hint), noe med litt mer hester og fortsatt godt med bunndrag,

Som tenkt og vurdert, så gjort...la den ut på Finn.no for en uke siden, ny eier tok kontakt samme dag som jeg la den ut, nå er den prøvekjørt og solgt!

Jeg hadde egentlig såpass med tvil i meg at jeg hadde bestemt meg for at om den ikke ble solgt i dag, skulle jeg trekke annonsen, og la det hele bero litt.

Hvordan vet man egentlig hva slags "MC-type" man er??

Nei, en skulle hatt muligheten (økonomisk sett) til å ha en 4-5 ulike mc-modeller stående - slik at man kunne ta den "riktige" til sitt bruk og til den stemning man ønsker å komme i, eller i forhold til den stemingen man er i. :-)
En ting er sikkert, Volusiaen står her, jeg blir ikke å kjøre den, ei heller starte den. Skal kun løfte av tanken, demontere kabelsettet til GPS og demontere holderen. Skal prøve å ikke møte sykkelens "blikk", ei heller bruke polergarnet på den, for da kan jeg fort finne på å ringe ny eier...å heve kjøpet

Forresten.....jeg har nå bekreftet mitt kjøp av en ny sykkel til dens eier. Jeg venter nå kun på bekreftelse på at nye dekk kan leveres ferdig montert i morgen, før jeg setter meg på flyet til Rygge og tar "jomfruturen" på 550 km, tilbake til Trondheim.......Å du hildrande du....livet er hærlig dere

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Artig lesningGlobe skrev: Forresten.....jeg har nå bekreftet mitt kjøp av en ny sykkel til dens eier. Jeg venter nå kun på bekreftelse på at nye dekk kan leveres ferdig montert i morgen, før jeg setter meg på flyet til Rygge og tar "jomfruturen" på 550 km, tilbake til Trondheim.......Å du hildrande du....livet er hærlig dere![]()

Får håpe du har kjøpt deg en sykkel som kan dekke en del av ditt behov for 4-5 ulike MC-typer, da...

Er mange av oss som venter i spenning på hvilken sykkel det ble. Noen har antydet at de vet hvilken det er, men helt sikre kan vi jo ikke være...

Avsløringen kommer senere i kveld, kanskje...

Eller må vi vente helt til lørran

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Kontakt:
Nei, mitt valg kommer som et eget innlegg
Såpass fortjener prosessen jeg har vært gjennom, og sist men ikke minst, presentasjonen av mitt valg
Jeg har litt dårlig med bilder av nyanskaffelsen, de jeg sitter med er tatt innerst i en garasje og yder ikke sykkelen full rettferdighet
One small choice for you, one giant decision for me

Såpass fortjener prosessen jeg har vært gjennom, og sist men ikke minst, presentasjonen av mitt valg

Jeg har litt dårlig med bilder av nyanskaffelsen, de jeg sitter med er tatt innerst i en garasje og yder ikke sykkelen full rettferdighet

One small choice for you, one giant decision for me

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Spennende!!
Blir vel flere bilder etter hvert, sku' je mene... :-)

Blir vel flere bilder etter hvert, sku' je mene... :-)

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Kontakt:
Overlevering av sykkelen, småstopp underveis, eventuelle "drop ins" underveis o.l. skal bli godt dokumentert her i loggen 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Jammen det høres jo aldeles fortreffelig ut!
Så er det jo også spådd fint vær til helgen. Blir en bra tur fra Østfold til Trondheim, da!
Vi skal oppover et stykke selv på lørdag; målet er ei familiehytte ved Sjoa-elva. En passe lang og flott dagstur hvis været er bra.

Så er det jo også spådd fint vær til helgen. Blir en bra tur fra Østfold til Trondheim, da!
Vi skal oppover et stykke selv på lørdag; målet er ei familiehytte ved Sjoa-elva. En passe lang og flott dagstur hvis været er bra.

- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Når ser du for deg at denne hentingen skal finne sted?Globe skrev:Overlevering av sykkelen, småstopp underveis, eventuelle "drop ins" underveis o.l. skal bli godt dokumentert her i loggen
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Globe
- Kontakt:
Det blir vel henting i morgen kveld eller på lørdags formiddag
...om dekkskifte lar seg gjøre i morgen. Om ikke, må jeg vente til uka....ikke særlig klar for venting kjenner jeg...men må jeg.....så gjør jeg 

- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
Da vi skulle kjøpe oss sykkel da leide vi et utall forskjellige sykler på et utall steder i Europa.Globe skrev:Hvordan vet man egentlig hva slags "MC-type" man er??En må vel egentlig bare prøve seg frem!
Da vi kjøpte visse vi presis hva vi ville ha.
En billig fremgangsmåte, tror jeg.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Det hadde jo vært kjempehyggelig å klart å få til en liten kaffekopp om så på en eller annen bensinstasjon på veien mellom Rygge og Trondheim.
Men jeg tror ikke jeg får det til i morgen, skal til Gardermoen og hente eldstejenta og lørdags morgen drar vi til dyreparken i Kristiansand, så d så.

Men jeg tror ikke jeg får det til i morgen, skal til Gardermoen og hente eldstejenta og lørdags morgen drar vi til dyreparken i Kristiansand, så d så.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Globe
- Kontakt:
Hmm..skulle hente ny sykkel i morgen...men..dekkomlegg ordnet seg IKKE
Bakdekk har veeeldig lite mønster på midten, og er også derfor noe kantete på sidene. Fordekket er ikke noe problem....Skal hente, skal ikke hente...DET er spørsmålet
...Er meldt noe regn på vei fra Moss til Trondheim i morgen...
Alle verksted jeg har snakket med på strekningen Moss - Oslo har lørdagsstengt...så det virker ikke som om det er mulig å få dette til i helga!!
Skal, skal ikke...skal, skal ikke??

Bakdekk har veeeldig lite mønster på midten, og er også derfor noe kantete på sidene. Fordekket er ikke noe problem....Skal hente, skal ikke hente...DET er spørsmålet

Alle verksted jeg har snakket med på strekningen Moss - Oslo har lørdagsstengt...så det virker ikke som om det er mulig å få dette til i helga!!
Skal, skal ikke...skal, skal ikke??

- Erling
- Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
- Kontakt:
Globe,har du snakket med storkremmeren Sharif ?Globe skrev:Hmm..skulle hente ny sykkel i morgen...men..dekkomlegg ordnet seg IKKE![]()
Han ligger perfekt strtegisk plassert, 2-3 mil nord for Oslo, langs E6
Og de har attpåtil "drop-in"
Se link: http://www.sharif.no/default.aspx?pageid=7
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Re: Globes Logg: Hente ny MC i morgen..eller vente..DET er s
Hva er problemet? Er jo bare å kjøre pent hvis det er mye vann hvis ikke er jo grepet greit-så lenge stria ikke tyter ut(det er glatt)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Re: Globes Logg: Hente ny MC i morgen..eller vente..DET er s
Hent sykkel. Dessuten blir det svært lite vann å drenere for bakdekket uansett. Det er drenert bort av forhjulet og rekker ikke å komme tilbake.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125