Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm, kan du forklare bedre? :sk?
Haha, nei da, skjønte hva du mente. Skal lese litt om dette, og se om jeg blir noe klokere :[-o<

Takk for fine innspill og forklaringer folkens. Nå kommer garantert påskeharen til dere :prop:

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var det påskefri, og jeg var innom å henta oxford varmehåndtaka mine på vei hjem ifra jobb... Et lite spørsmål ang det, hvordan få at de gamle? Og hvordan få på de nye litt lettere??
Hørte noe om at de skal limes? Tips mottas med takk :thumleft

Står defekte oxford varmehåndtak på nu. Som skal vekk, og på med helt nytt =)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Finn fram en strikkepinne eller tynn skrutrekker og la den arbeide seg rundt styret mellom holken og styret, hjelp til med å vri litt.
Mange bruker hårspray til å lime holker med, Ellnett skal være best. (Spør mamma) :prf

P.s. Skal det ikke følge lim med Oxfordholkene?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen

Så i pakken at det følger med lim. Kan jeg da i teorien bare skjære av de jeg har på nå.. Og smøre limet som følger med på styret, for så å få på de nye håndtakene, på en eller annen måte..

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft
Når jeg monterte varmehandtak brukte jeg hårspray som lim.
Limet virker som glidemiddel også,,
på min sykkel måtte jeg skave av noen langsgående "åser " på Speedrulla,for å få handtaket på.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Tenk forresten nøye igjennom hvordan du vil at ledningene skal komme ut av håndtaket.
Spesiellt på gassiden. Når limet har tørket blir det litt seint å rette på :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Hvis du har kompressor med blåsespiss, så er det den letteste måten å få av originalholkene på. Stikk blåsespissen innunder holken og blås i vei. Da løsner de, og du kan dra de av. Det gjorde jeg når jeg tok av mine. Da kan du også bruke de om igjen hvis du skulle ønske det.

Limrestene fjerner du med rødsprit. Gnikk i vei. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Da var det påskefri, og jeg var innom å henta oxford varmehåndtaka mine på vei hjem ifra jobb... Et lite spørsmål ang det, hvordan få at de gamle? Og hvordan få på de nye litt lettere??
Hørte noe om at de skal limes? Tips mottas med takk :thumleft

Står defekte oxford varmehåndtak på nu. Som skal vekk, og på med helt nytt =)
Kan hende det er noen tips å hente her - selv om tråden handler om en annen tyep varmeholker...:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=678" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Sånn da gikk jeg inn, begynte å bli kaldt nede i garasjen nu gitt.. Så da får jeg forsette i morra.. Fikk skrudd av alt av plast og lignende på ene siden, så jeg kom til under speedometeret. Fikk fjernet de gamle ledningene, pluss at jeg fikk av de gamle håndtakene.. Men en tin jeg lurer på, de nye varme håndtakene er en ny type, Og jeg sliter litt med å få plassert "kontroll panelet", altså der man skal justere varmen.. Noen tips?? Festebraketten som følger med er jo ubrukelig.. Og jeg kunne heller ikke finne noen annen egnet plass til denne.. Så dere med tdm, og oxford varmehåndtak, skrik ut.. Trenger tips til plassering. Slenger med et bilde også, så dere kan se hvordan den kontroll boksen ser ut.. :prf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
ejs

Legg inn av ejs »

Kan du feste den med dobbelsidig teip ?
Noen ledig plass på innerkåpa.?
Har gjort det på min,men det er jo en annen sykkel og annen firkantet boks.(tror de heter Silver)
:prop:

Brukeravatar
lasse_hansen

Hmm, jeg finner lissom ikke noe egnet sted for den :redface
Skal jo se greit ut også. Og synes ikke knappen blir pen noe sted :-)å

Brukeravatar
ejs

Legg inn av ejs »

Pent blir det ikke.
Min bryter er til venstre for speedometeret.
Det som er finest er vel en enkel klikkbryter,(slik som boost bryteren min.(nederst i bildet)men da har du vel gale varmehandtak.
:-k :-k
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei igjen folkens. Ble vist ikke helt ferdig med varmehåndtakene idag heller, var mye annet her hjemme som måtte fikses, og jeg holdt på med sykkelen innimellom. Fikk på nye varmehåndtak, koblet sammen alt av ledninger, men et et par ledninger jeg ikke har fått stripset enda, så de får jeg ta i morra, og så skru sammen sykkelen i morra, så blir det vel en kjøre tur i morra :-)

Har kun tatt av ene kåpedekselet på siden, og fikk lagt alt av ledninger og slikt på den ene siden av sykkelen.. Har vel ikke noe å si hvor ledningene ligger? Det viktigste er vel at de ikke synes, og at det funker? Eller?

Ps. Bilder kommer i morra, så kan dere se hvordan det ser ut, og hvordan det har blitt.

Brukeravatar
Northman
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Legg inn av Northman »

lasse_hansen skrev:Hei igjen folkens. Ble vist ikke helt ferdig med varmehåndtakene idag heller, var mye annet her hjemme som måtte fikses, og jeg holdt på med sykkelen innimellom. Fikk på nye varmehåndtak, koblet sammen alt av ledninger, men et et par ledninger jeg ikke har fått stripset enda, så de får jeg ta i morra, og så skru sammen sykkelen i morra, så blir det vel en kjøre tur i morra :-)

Har kun tatt av ene kåpedekselet på siden, og fikk lagt alt av ledninger og slikt på den ene siden av sykkelen.. Har vel ikke noe å si hvor ledningene ligger? Det viktigste er vel at de ikke synes, og at det funker? Eller?

Ps. Bilder kommer i morra, så kan dere se hvordan det ser ut, og hvordan det har blitt.
Unngå å legge det slik at det smelter i tillegg :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
lasse_hansen

Hmm, det trur jeg jeg har klart å unngå på det jeg allerede har festet. Blir som sagt kun å få festet de to siste ledningene i morra. De to som er værst å feste. Det er en fra venstre håndtak, og en fra høyre. Som skal gå ned på venstre side mot kåpa, eller hvordan jeg skal forklare det :-k

Litt redd for overvekt på venstre side på sykkelen nå, ettersom alle ledninger og sammenkoblingsboks står på venstre side ;-)

Svar