DrGreve skrev:Det jeg har gitt uttrykk for er at jeg liker skapelsen på Stelvioen, men ikke de utstikkende sylindrene,
Se der, ja !
Endelig en som liker utseendet (med "skapelsen" regner jeg med at du mener designet på sykker'n... ).
At du ikke er like begeistret for de utstikkende sylindrende får man leve med selv om disse er et ikke helt uvesentlig karaktertrekk ved nettopp Stelvio'en og ikke minst Moto Guzzi sånt generelt... .
I all beskjedenhet er Stelvio en sterkt undervurdet sykkkel i ADV-segmentet. Selv om den taper alt av sammenligningstester... det betyr nå ikke så mye for oss som eier disse syklene (for øvrig ubeheftet med lån for egen del...).
Vi finner oss riktig så godt til rette på disse italienerne og etter langtur til opprinnelseslandet er det bare å fastlå for egen del, må jeg skynde meg å legge til, at dette antakelig er den beste sykkel man kan oppdrive .
Så kan det fort hende at deler av reisefølget som kjørte hver sin hvite Moto Guzzi Norge 1200, ikkke uten videre er enig i den påstanden.
Men hvem bryr seg om det .
Uansett så går det mot lysere tider :-) . Gielas er den som har oversikt over antall dager til både bimmere og guzzier kan tas ut og sales opp igjen. Noe i underkant av 100 dager har jeg forstått på ham
Det får vi nok snart vite ganske nøyaktig, regner jeg med...
Ok...
Da lar jeg debatten fortsette om "Hva som er den beste sykkel".
Var det BMW 1200 GS, tro...
Joda, Stelvioen har flott skapelse/stuk, en av de peneste ADV-sykler.
Her er omaas sin, som jeg traff på Klett i sommer.
20130907_191405 (650x488).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
DrGreve skrev:Det jeg har gitt uttrykk for er at jeg liker skapelsen på Stelvioen, men ikke de utstikkende sylindrene,
Se der, ja !
Endelig en som liker utseendet (med "skapelsen" regner jeg med at du mener designet på sykker'n... ).
At du ikke er like begeistret for de utstikkende sylindrende får man leve med selv om disse er et ikke helt uvesentlig karaktertrekk ved nettopp Stelvio'en og ikke minst Moto Guzzi sånt generelt... .
I all beskjedenhet er Stelvio en sterkt undervurdet sykkkel i ADV-segmentet. Selv om den taper alt av sammenligningstester... det betyr nå ikke så mye for oss som eier disse syklene (for øvrig ubeheftet med lån for egen del...).
Vi finner oss riktig så godt til rette på disse italienerne og etter langtur til opprinnelseslandet er det bare å fastlå for egen del, må jeg skynde meg å legge til, at dette antakelig er den beste sykkel man kan oppdrive .
Så kan det fort hende at deler av reisefølget som kjørte hver sin hvite Moto Guzzi Norge 1200, ikkke uten videre er enig i den påstanden.
Uansett så går det mot lysere tider :-) . Gielas er den som har oversikt over antall dager til både bimmere og guzzier kan tas ut og sales opp igjen. Noe i underkant av 100 dager har jeg forstått på ham
Ok...
Og jeg synes GS er finere enn Stelvio. På grunn av den prøver ikke å skjule sitt røffe design. Synd den har blitt så vanlig i Europa. Det tror jeg er en av grunnene til at jeg ikke har lyst på GS enda.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Se der, ja !
Ok...
Og jeg synes GS er finere enn Stelvio. På grunn av den prøver ikke å skjule sitt røffe design. Synd den har blitt så vanlig i Europa. Det tror jeg er en av grunnene til at jeg ikke har lyst på GS enda.
Jeg takler ikke det nebbet på GS og gremmes over at andre produsenter etteraper galskapen..
Ja, de som eier en GS er jo plassert i den klassifiseringen som bringisen kaller japse-eiere, den gjennomsnittlige, kjedelige og forutsigbare
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Bringisen skrev:Det var denne jeg tenkte på. " bundet av lån og gud forby ".
DrGreve skrev:Jeg har ingen motforestillinger om det å låne for å realisere drømmer, så lenge man holder seg innenfor sin egen handlingsregel. Jeg har selv deltatt i denne galoppen med hus, hage, campingvogn, bil 1, bil 2, snøscooter og motorsykkel, men etter skillsmissen, hvor jeg overførte villaen til min eks fordi jeg anså det som viktigst at barna har en trygg hverdag, har jeg fått et annet syn på saken. Nå vil jeg ikke være med på dansen og har kun en gammel bil og en gammel motorsykkel og bor forholdsvis spartansk og trives veldig med det. Jeg kunne selvfølgelig lånt penger for å finne meg en nyere sykkel, men tviler på at trivselen vil øke noe. Grunnen til det er at for meg er det ikke bare kjøring som følger med det å være motorsyklist, men også gleden av å skru, oppgradere og fikse på den jeg har. Kall det gjerne en mani, men jeg finner stoor glede av å tråle ebay, finn, bike-teile, cmsnl og David Silver på jakt etter deler jeg trenger for å gjøre sykkelen bedre, eller penere. Jeg setter av en viss sum hver lønning gjennom vinteren og kjøper "den" delen jeg trenger når den oppsparte kapitalen er nok til å finansiere denne spesielle delen. Og når våren kommer er jeg ikke ruinert og kan nyte hver eneste dag det er såpass vær at jeg kan kjøre. Enten bare en dagstur, helgetur eller en lengre ukestur. Med en ny sykkel ville jeg være bundet av lån og gud forby, en garanti som forhindrer meg å nyte sykkelen, også på vinteren :)
Men jeg er spent på at du viser meg der jeg mener at du kritiserer tyske, britiske, amerikanske eller italienske sykler. Tror du har en tendens til å tro at alt jeg sier har med deg å gjøre.
Og hvor leser du at jeg kritiserer de som velger å låne til sykkel? :)
Jeg bare forklarte hvor mitt ståsted er i forhold til det å finansiere sykkelkjøp og å mekke på de syklene jeg har.
Og mens jeg enda husker det, Ducati 916 1994 var på 3 plass av sykler jeg syns er flotte. Den er vel italiensk, er den ikke?
Og hvis du leser nøye det du siterte, så har jeg vært med på galoppen, men hoppet av. Min mening er at det norske folk er på det "sykeste" når naboen har kjøpt seg noe nytt. Jeg bare mistenker at du er en del av denne "sykdommen", men jeg kan jo ta feil, det gjør jeg stadig vekk
Akkurat som deg , så kan jeg også misforstå innleggene. Ut fra ditt innlegg , forstod jeg det som en kritikk.
Og jeg antar at du mener det er dette innlegget som jeg gjør et nummer ut av hvor mye jeg betaler for sykkelen min :
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Ok , jeg ser at jeg ikke kommer videre med mitt spørsmål. Det går fremdeles i hva som er stygt og at man ikke trenger ADV sykler , TC ,ESA. Kun om hva man ikke kommer til å kjøpe
At noen mener at man ikke trenger ADV sykler eller TC og ESA er helt irrelevant for meg siden det er noe av det jeg ønsker mest og gledelig betaler 270.000,- for
Du skal ikke klare å få meg fristet til å diskutere hva du velger å bruke penger på, det er dine penger.
Men her var det er svar på at noen faktisk er villige til å betale hva det koster for å få en ADV sykkel , teknikk og det man føler man trenger.
Jeg vil gjerne fremdeles vite hvor du mener jeg har sagt at du kritiserer Italienske , Britiske og amerikanske sykler.
En ting jeg er enig i er at mange Norske folk er opptatt av hva naboen har , dette viser undersøkelsen til Naf om bilhold.
Jeg tror dette i stor grad gjelder hus og bil. Motorsykkel er det få som bryr seg om og bra er det. Her i nabolaget har ingen motorsykkel , jeg kjører som oftest alene og har få mennesker som ser sykkelen min. Jeg kjøper sykkelen min fordi jeg har lyst på den. Hva du og andre mener er uvesentlig , men morsomt å kverulere om. Så jeg kan herved bekrefte at du stadig vekk tar feil.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Se der, ja !
Ok...
Jeg takler ikke det nebbet på GS og gremmes over at andre produsenter etteraper galskapen..
Ja, de som eier en GS er jo plassert i den klassifiseringen som bringisen kaller japse-eiere, den gjennomsnittlige, kjedelige og forutsigbare
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Jeg har ingen problemer med hva naboen har, for jeg har nemlig de fineste bilene og den fineste sykkelen. Også flest biler og sykkler eneste er at traktoren til naboen er finere grrr.
Nebbet er jo ganske greit det. Det har en hensikt. For meg er det det gs designet er. Function before fashion.
ZZR-Erling skrev:....men, de som ikke kjører GS, kan jo tenke på at de ikke kjøper den mest vanlige, mest utbredte, mest kjøpte biken, men ser seg om etter noe mer "spesielt" :-)
Vel , det er vel japsesykler på de 6 første plassene i verden skal man tro dette
Ellers kan vel "spesielt" være så mangt , kan det ikke
I Norge er det den mest solge biken flere år, det faktumet kan du ikke "vri" deg unna..Så, mao, du kjører nok snart en av de mest vanligste bikene her på berget, sansyneligvis den mest vanlige.
ZZR-Erling skrev:....men, de som ikke kjører GS, kan jo tenke på at de ikke kjøper den mest vanlige, mest utbredte, mest kjøpte biken, men ser seg om etter noe mer "spesielt" :-)
Vel , det er vel japsesykler på de 6 første plassene i verden skal man tro dette
Ellers kan vel "spesielt" være så mangt , kan det ikke
I Norge er det den mest solge biken flere år, det faktumet kan du ikke "vri" deg unna..Så, mao, du kjører nok snart en av de mest vanligste bikene her på berget, sansyneligvis den mest vanlige.
Tror den er mest solgt i Europa og. Av alle sykklene jeg traff på turen min i sommer så var helt klart flest GS, hvis vi ser bort fra gamle javaer og billige kinesiske mopeder.
Faktisk så vekket min sykkel mer oppmerksomhet en de ADV sykklene jeg av og til var i følge med. På de kantene er nok adv segmentet enda større representert en her i Vesten.
Jeg lurer ikke lenger på hva som er den beste sykkelen, det er jo - selvfølgelig noe vi alle vet, og er enig om....men???
Hvordan skal jeg tolke dette med personlighet som nå "Hva er den bestesykkeldiskusjonen" har dreid mer og mer over på??
Jeg har nemlig en Tysker, en Koreaner, den beste Italiener'en og to Jappser i garasjen....ja også en Svensk motorsag og plenklipper ....Tenk å ha en sånn personlighetsforstyrrelse uten en gang selv å vite.... ..ja og da bli gjort oppmerksom på dette igjennom ett MC forum...??? Fantastisk :-) :-) :-)
Ja ,ja Jeg lever i grunnen godt med det som det er. Men det gleder meg over at jeg ihvertfall ikke har "Paranoid Personlighetsforstyrrelse" det defineres nemlig som en følsom person som er sårbar og nærtakende.... :-)å :-)å ....men selvfølgelig...det har vi ikke sett
L-NA skrev:
Jeg har nemlig en Tysker, en Koreaner, den beste Italiener'en og to Jappser i garasjen....ja også en Svensk motorsag og plenklipper ....Tenk å ha en sånn personlighetsforstyrrelse uten en gang selv å vite.... ..ja og da bli gjort oppmerksom på dette igjennom ett MC forum...??? Fantastisk :-) :-) :-)
Ja ,ja Jeg lever i grunnen godt med det som det er. Men det gleder meg over at jeg ihvertfall ikke har "Paranoid Personlighetsforstyrrelse" det defineres nemlig som en følsom person som er sårbar og nærtakende.... :-)å :-)å ....men selvfølgelig...det har vi ikke sett
Tror vi bare må skylde på vanskelig oppvekst, evt overdreven røyking av egne (brukte) sokker..
Jeg har to tyske biler, to amerikanske veteranbiler, to amerikanske veteran tilhengere, og to japse sykkler og en tysk traktor...Tror jeg og ligger dårlig ann.
Nei , gutter, familielivet kaller og det er julaften i morgen.
Jeg føler at jeg har gjort min jobb med å holde denne tråden i live så nå tar jeg en velfortjent liten ferie
Jeg logger av for nå og vil herved ønsker dere alle en riktig god jul
Håper dere alle får noe dere ønsker dere i morgen , så snakkes vi i romjulen
Bringisen skrev:Nei , gutter, familielivet kaller og det er julaften i morgen.
Jeg føler at jeg har gjort min jobb med å holde denne tråden i live så nå tar jeg en velfortjent liten ferie
Jeg logger av for nå og vil herved ønsker dere alle en riktig god jul
Håper dere alle får noe dere ønsker dere i morgen , så snakkes vi i romjulen
God Jul til deg også Bringisen, du har holdt liv i denne tråden på en utmerket måte. Samme til Dr. Greve også, du har forsvart Honda V4 på med gode argumenter. Men dessverre har begge feil Ducati Multistrada er den beste sykkelen, det er SuperMorten og jeg enige om.
Det var noen som brukte ord som entusiasme, sjelen, mytene , historiene, noen nevner det fine miljøet man blir en del av, det spesielle , gleden og diskusjonene.
Entusiasme, mytene og historien er ikke noe man kan kjøpe ... og sjelen bør man vel heller ikke kjøpe, og hvem selger sjela si? BMW og Ducati? Det er vel ikke helt bra? Man blir ikke en del av de romantiske mytene og historiene selv om man kjøper en BMW eller Ducati ... man får bare en motorsykkel der også
Man bør ikke stole så mye på reklamen ... det er slett ikke sikkert man får en ny personlighet.
Diskusjonene om BMW og Ducati får vi jo være med på, ingen fare der
Vi som kjøper japse, kjøper kun en motorsykkel, sjela har vi fra før.
Se der, ja !
Ok...
Orginalnebbet:
Da Suzuki fant på å montere det var det for å hindre at føreren fikk så mye vind i trynet ved å splitte luften i tillegg til å kjøle ned motoren og oljekjøleren. Men det er på ingen måte en designvinner, men har sin sjarm på DR'n syns jeg...
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!