Denne burde passe til sykkelen din og er rimelig. Har Aerotex membran som er så og si det samme som Goretex z-liner.Bjerknez skrev: 26 mar 2019, 01:01 Sitter og lurer litt på om jeg skal kjøpe meg nye MC klær og er i den forbindelse i totalt villrede for hva jeg trenger eller har lyst på. Klim har de egenskapene jeg er ute etter, men de tstår ikke helt i stil til sykkelen. Jeg vil ha noe som ser bra ut.
Det er i hovedsak skinn jeg er ute etter tror jeg, men ikke hel dress. Må bli bukse/jakke.
Siden jeg går litt opp og ned i vekt gjenom året så har jeg ikke planer om å kjøpe noe som er så voldsomt dyrt. Men er klar over at jeg må ut med noen tusenlapper for å få noe som duger.
Jeg er ikke ute etter superduper racingdresser, men noe mer casual som man kan vandre litt rundt i uten å gå på seg brokk.
Jeg mener jeg prøvde en jakke/bukse løsning fra Lindstrands med navn "Cornet" som satt bra på min den gang noe større kropp.
Skinn er jo vindtett så vidt jeg vet, så lenge det ikke er perforert etc. Skinn tåler vel litt vann også, for helt vanntett er det vel ikke. Ikke noe must da jeg har regndress, men å kjøre gjennom en liten regnskur uten å måtte henge den på tørk en uke hadde vert fint.
Ellers er jeg også åpen for tekstil løsninger, men mange av disse løsningene ser veldig "dølle" ut...
https://www.mc-utstyr.no/products/difi-avatar4
MC-Utstyr er alltid på plass på MC-messen. Det var der jeg kjøpe min DANE Goretex jakke/bukse. De har sikkert gode tilbud.