Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23387
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av Bjerknez »

Må si meg enig med mortenolb her. Ingen tvil om at du synes sykkelen er dass Simpson, men jeg tror ikke TS bør legge dine meninger til grunn når han velger sykkel. Det er første gang jeg har lest om noen som hater denne sykkelen så intenst. En ærlig sak det, men jeg tipper det bare er su som er enormt godt vant.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2751
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av simpson »

Nei da Bjerknez, hater ikke sykkelen men den suger så jævlig.
Har kjørt Harley XR 750, og det var reine sportsykkelen i forhold.
Kunne jeg velge mellom SV og denne http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=76086638 hadde jeg ikke vært i tvil.
Jeg sammenligner den med en Toyota Auris, og har til gode at noen på ett bilforum hadde gått i skyttergravene for å forvare den.......

GhostRider
Innlegg: 25
Registrert: 14 jul 2015, 21:24
Motorsykkelen din: Honda XLR250R 1989

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av GhostRider »

Dette sporet veldig av..... men var samtidig forferdelig underholdende.
Eg kan berolige folket med at SV ikkje er heilt for meg uansett, eg klarer ikkje å venne meg til det "boblete" og litt merkelige utseendet.

Men for å svare på spørsmål om forsikring: eg har muligens fått priser ut fra R-sykkel rater siden eg kun har sjekket på nettkalkulatorer rundt omkring, Thuunderace kom vel på 4-500kr i mnd (ansvar) som forsåvidt er overkommelig, men eg har også bil utenom som koster meg godt over 10-tallet i året og eg synes bare at det begynner å nærme seg nok når man må punge ut nærmere 20 lapper i året på forsikring og andre avgifter. Dette er inkludert mc såklart.

Kjøper eg forsikring hos IF, får eg 40% bonus, men IF er heilt nazi på aldersgrenser og dritt, så mange av syklene eg ser på, må forsikres hos andre og då har eg 20%. Dette er pga IF sin startbonus på 40% og eg kjøpte mc rett før dette blei innført, derfor har eg ikkje fått meir enn 20% og eg solgte sykkelen for et par dager siden. Hadde fått bonusøkning opp til 40% i juli hvis eg hadde beholdt den, men den gjekk så jævlig dårlig at eg bare måtte prøve å bli kvitt den (89 mod Honda XLR) og fekk ein pris eg var fornøyd med, så eg lot den gå.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av CB9 »

kan du ikke forsikre sykkel og bil på nær slekt ? min 70 år gamle mor hadde fått 500-1500 kr billigere mc-forsikring enn meg kunne de opplyse på IF.
ja også går det visst an å trikse seg opp til maks bonus ved å bytte firma hvert halvår. det veit du sikkert

GhostRider
Innlegg: 25
Registrert: 14 jul 2015, 21:24
Motorsykkelen din: Honda XLR250R 1989

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av GhostRider »

CB9 skrev:kan du ikke forsikre sykkel og bil på nær slekt ? min 70 år gamle mor hadde fått 500-1500 kr billigere mc-forsikring enn meg kunne de opplyse på IF.
ja også går det visst an å trikse seg opp til maks bonus ved å bytte firma hvert halvår. det veit du sikkert
Er klar over dette, har gjort sånn på alle bilene mine siden eg var 18, derfor har eg ingen bonus på bil til dags dato. Men det skal sies at 70 000,- i året ikkje var spesielt fristende når eg var 18 år og bilen eg har no vil havne på 20-25 000,- i mitt navn.
Har ikkje tenkt å gjere samme tabben på mc.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av CB9 »

fun fact som du sikkert også vet. etter tre eller var det fem år, uten bil eller mc sletter forsikringsselskapet bonusen din.

GhostRider
Innlegg: 25
Registrert: 14 jul 2015, 21:24
Motorsykkelen din: Honda XLR250R 1989

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av GhostRider »

Får håpe eg finner ein brukbar sykkel innen 5 år fra no av.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av CB9 »

har du sett honda dax? :thumleft

GhostRider
Innlegg: 25
Registrert: 14 jul 2015, 21:24
Motorsykkelen din: Honda XLR250R 1989

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av GhostRider »

Eg har fått tilbudet om å prøvekjøre ein Honda VFR750, så eg tar sikkert ein tur med den ein av dagene.
Veit at dette ikkje er leketøy i det heile tatt, men eg er vandt med 30hk og 100kg så dette burde jo uansett gå voldsomt møkje bedre med 100hk.
Er dette ein sykkel som man blir fort lei av og som gjør alt annet enn å inspirere til sportslig kjøring?
Er dette mc-verdens svar på Lexus IS200?

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av CB9 »

ser du vil ha noe nyere men har du seriøst vurdert en veteransykkel ? billigere forsikring og veiavgift. lette å mekke på selv. gratis omregistrering.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av CB9 »

Bilde

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av EasyRider »

GhostRider skrev:Eg har fått tilbudet om å prøvekjøre ein Honda VFR750, så eg tar sikkert ein tur med den ein av dagene.
Veit at dette ikkje er leketøy i det heile tatt, men eg er vandt med 30hk og 100kg så dette burde jo uansett gå voldsomt møkje bedre med 100hk.
Er dette ein sykkel som man blir fort lei av og som gjør alt annet enn å inspirere til sportslig kjøring?
Er dette mc-verdens svar på Lexus IS200?
Hvilken årsmodell?
Mange lovord om denne sykkelen. Mange pendelere som bruker eller har brukt denne. Den skal være sportslig nok til å ta litt aktiv svingom samtidig som den er behagelig på lengre turer.
1994 modellen fikk en liten oppdatering
litt stivere dempere og oppdatert kåpe. Motoren på VFR 750 skal være bombesikker i følge de som skrudd litt på dem.
Er stort sett slitedeler en må bytte. Lest at baksvinglager er en ting å sjekke. Som mange andre V twin så er den litt bensin tørst.
Er noen som klager på at de har måte bytte laderegulator på den. Men det problemet virker å være gjenganger på Honda.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av supersic »

CB9 skrev:Bilde
Bare dempera på den der koster 30 laken

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av CB9 »

ja men jeg så en avertere cbr900r-deler til overkommelige 6000kroner. det er gafler og kalipper, felg front og bak pluss svingarm.

GhostRider
Innlegg: 25
Registrert: 14 jul 2015, 21:24
Motorsykkelen din: Honda XLR250R 1989

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av GhostRider »

VFR er V4, ikkje twin. Kanskje VTR du tenker på?

Svar