Min sykkel ble også levert med kjedet som en "gitarstreng"..

Jeg har jobbet som mekaniker i mer enn tredve år, og bruker momentnøkkel to- tre ganger i året.Barbarozza skrev: 27 jun 2017, 21:58 Øyemål er helt greit det Bjerknez, han gjør det ofte. Du også gjør en god del på jobben helt automatisk uten å måle. Verre er det når mekanikere strammer bolter uten momentnøkkel
Riktig ille er det at det står feil i manualen. Jeg synes det var svært stramt.
Lærdommen er at hvis noe fungerer helt ok, la det være som det er :-)
Vet ikke 100% hvor det oppsto, men kommer det ikke fra barokken og katolske svar på reformen? "Husk at du skal dø" ?Barbarozza skrev: 27 jun 2017, 22:56Du vet hvor det kommer fra ?![]()
Finnes ikke farligere ting for oss på to hjul en HYBRIS
Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot øyemål, så lenge det ligger en fasit i grunn for hvordan det faktisk skal være. Men når han ikke vet fasiten og det atpåtil står feil i instruksjonsboken så kan man vel ikke på et godkjent merkeverksted for verdens mest solgte sykkelmerke gjette seg frem til en løsning fordi det "ser bra ut"?Barbarozza skrev: 27 jun 2017, 21:58 Øyemål er helt greit det Bjerknez, han gjør det ofte. Du også gjør en god del på jobben helt automatisk uten å måle. Verre er det når mekanikere strammer bolter uten momentnøkkel
Riktig ille er det at det står feil i manualen. Jeg synes det var svært stramt.
Lærdommen er at hvis noe fungerer helt ok, la det være som det er :-)
Jeg fikk dessverre ikke bare et diffust svar i dag. Mekanikeren ble mektig irritert på meg når jeg spurte hvorfor det står 5-15 mm i boka, hvis det egentlig skal være merbiker7 skrev: 27 jun 2017, 23:12 Min sykkel ble også levert med kjedet som en "gitarstreng"..Slakket det før jeg kjørte en eneste meter. Spurte forhandler/mekanikker, men fikk diffuse svar derfra også
![]()
Øyemål.. Jeg veier kaffen min og bruker en termopenn for å måle temperaturen på vannet som blandes i kaffen. Unøyaktighet er en synd som fører til død og fordervelse.Bjerknez skrev: 27 jun 2017, 23:34 Så ja, øyemål bruker jeg når jeg fyller kaffe i kaffefilteret på morgenen, blander såpe i skumkanonen, eller heller fløte i kaffen. Ikke når jeg strammer kjedet på en motorsykkel.
Stian87 skrev: 28 jun 2017, 07:53Øyemål.. Jeg veier kaffen min og bruker en termopenn for å måle temperaturen på vannet som blandes i kaffen. Unøyaktighet er en synd som fører til død og fordervelse.Bjerknez skrev: 27 jun 2017, 23:34 Så ja, øyemål bruker jeg når jeg fyller kaffe i kaffefilteret på morgenen, blander såpe i skumkanonen, eller heller fløte i kaffen. Ikke når jeg strammer kjedet på en motorsykkel.![]()
Du og samboer hadde kommet godt overens. Hun jobber deltid som barista, jeg får ikke lov til å lage kaffe lenger :/Stian87 skrev: 28 jun 2017, 07:53 Øyemål.. Jeg veier kaffen min og bruker en termopenn for å måle temperaturen på vannet som blandes i kaffen.![]()
Aeropress eller V60?Stian87 skrev: 28 jun 2017, 07:53Øyemål.. Jeg veier kaffen min og bruker en termopenn for å måle temperaturen på vannet som blandes i kaffen. Unøyaktighet er en synd som fører til død og fordervelse.Bjerknez skrev: 27 jun 2017, 23:34 Så ja, øyemål bruker jeg når jeg fyller kaffe i kaffefilteret på morgenen, blander såpe i skumkanonen, eller heller fløte i kaffen. Ikke når jeg strammer kjedet på en motorsykkel.![]()
????!!BC45 skrev: 28 jun 2017, 00:02Jeg fikk dessverre ikke bare et diffust svar i dag. Mekanikeren ble mektig irritert på meg når jeg spurte hvorfor det står 5-15 mm i boka, hvis det egentlig skal være merbiker7 skrev: 27 jun 2017, 23:12 Min sykkel ble også levert med kjedet som en "gitarstreng"..Slakket det før jeg kjørte en eneste meter. Spurte forhandler/mekanikker, men fikk diffuse svar derfra også
![]()
![]()
God gammeldags presskanneDansekris skrev: 28 jun 2017, 14:02Aeropress eller V60?Stian87 skrev: 28 jun 2017, 07:53Øyemål.. Jeg veier kaffen min og bruker en termopenn for å måle temperaturen på vannet som blandes i kaffen. Unøyaktighet er en synd som fører til død og fordervelse.Bjerknez skrev: 27 jun 2017, 23:34 Så ja, øyemål bruker jeg når jeg fyller kaffe i kaffefilteret på morgenen, blander såpe i skumkanonen, eller heller fløte i kaffen. Ikke når jeg strammer kjedet på en motorsykkel.![]()
![]()
I love the smell of two-stroke smoke in the morning.Skogstrollet skrev: 28 jun 2017, 21:09 Fra kjedestramming (og slakking...) til kaffebrygging :P Ønsker noen ganger at jeg faktisk likte kaffe... Elsker duften av nybrygget kaffe, men klarer ikke å drikke det... får holde meg til te jeg :roll