Hyosung GT 125 og GT 250.

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev:Gammelgutt,nå kan du bare klikke på endre også kan du kopiere linkene og legge de inn på andre forum hvis du vil det. Dvs helt til jeg fjerner de fra serveren de ligger på eller forrige innlegg blir fjernet, men det har jeg ingen planer om. :banansplit
??? jeg ikke forstå, fortsatt jeg ikke dataekspert.

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Nå har jeg hevet styret på Il Tempo Petit med 35mm, så nå håper jeg at den passer bedre til mine korte armer.

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Jeg får ikke åpnet bensinlokket av alle teite ting ! Tanken ligger i bagasjerommet på Kabul Kareten :doh

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Jalmar »

Kanskje du må åpne bagasjerommet på Kabulkareten først? Da burde det bli lettere å komme til tanklokket på kometen. :prf
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Det kan jo være det. Får konsultere Frode i dag så blir det nok ei real overdose pulverkaffe og juging før han forhåpentligvis finner på noe lurt . Kan du ikke bruke ei ketchupflaske da så slipper dukranglete låser blir nok løsningen. :oh

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Gammelgutt skrev:Nå har jeg hevet styret på Il Tempo Petit med 35mm, så nå håper jeg at den passer bedre til mine korte armer.
Det hjalp godt, nu sitter jeg meget bedre. Og petit`n fikk sin første vask i går.
:O

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Og service i dag :knegg Og jeg har laget fullstendig skandale med Mizzuki og den lokale Hyosung pusheren i dag .Salgssjefen hos Mizzuki var særs lydhør for klager på lang leveringstid på noe så elementært som luft og oljefilter (og bagasjebrett) og at 3 dagers mas for å bestille nytt bensinlokk er så langt mislykket. Jeg tror han angrer litt på at han stakk innom jobben i dag. :knegg :knegg :knegg

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg hadde service på Il Tempo Petit i dag, og de hadde oljefiltre på lager, så jeg kjøpte et ekstra, det kostet under 40 kr.

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev:Sleng det over så skal jeg poste det for deg.

Forresten så er det en ånkli alvorlig feil i instruksjonsboka på Kim - Il Comet. Det går ikke 1,5 ltr olje på motoren, det går nemlig 3 liter ! Og ikke står det noe om at når en glemmer å sette på dekselet til oljefilteret så blir Cagge og hele garasjeveggen sprayet svart. Ånkli elendig instruksjonsbok altså. :terge
Det gikk 1,7 liter på 250en ved bytte av olje og filter. Men det går vel mer når du spraymaler garasjen med olje?. :scratch

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Da går det 3 liter :punch For oljefilteret jeg har fått så betalte jeg den nette sum av Kr. 238,62 inkl. moms. Som sagt så har jeg laget skandale dø luxe. Ta vare på kvitteringen, muligens jeg vil lage enda mere skandale !!! Og da trenger jeg å skanne kvitteringer før jeg dynger det i skallen på forhandler og importør. Dette gleder jeg meg ordentlig godt til gitt. :blae Jeg har allerede varslet overgang til Landfalløya MC. :knegg :knegg

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Jeg fyrte nettopp av en illsint mæil. Haus Gestapo påstår at jeg var vel skarp i den. Jeg syntes jeg var veldig mild. Ingen ble truet på livet og gjengjeldelsaksjoner var heller ikke nevnt.... Men jeg liker fremdeles Mizzuki og nå vet jeg hvor jeg ikke skal kjøpe moped også. Hyo 250 lurker i bakhodet enda. Takket være salgssjefen. Alle tiders grei kar.

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev::notworthy: :notworthy: Du er min nye helt ! Ventilsjekk ved 8000 tror jeg ? Kan jeg få kopiere instruksjons boka di foresten ?
Ved 12000 km i følge verkstedet. :vs
Sist redigert av Gammelgutt den 09 jul 2009, 18:50, redigert 1 gang totalt.

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

OK. Det går år og dag før Kim - Il runder 12K.
Mizzuki er veldig effektive forresten når de setter seg i sving. De bestilte delene ble levert på posten i går kl 1530.
Og idag så lovte de at 4-5 ukers ventetid på noe så dustete som filter ikke skal gjenta seg. Tilliten er gjenopprettet.

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Får håpe at den lokale pusheren får dask på lanken og fy i ansiktet. :punch :rop :punch

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Tror ikke det. Sen deleleveranse fra importør til forhandler er det vanskelig å skylde på forhandler for. At forhandler har sine svin på skogen angående sein delebestilling er jo så men det ordner vi opp i i løpet av dagen tenker jeg. Importør er svært hyggelige og undersøker,ringer tilbake osv. Måtte de ha suksess fremover med produktene de selger !

Svar