Kuleberg's Intruder 1400

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
kuleberg
Motorsykkelen din: intruder c800

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

da var di første småturene unnagjort. Digger livet på to hjul, den lille biten til nå i allefall. Har jo brukt vinteren til å montere diverse ting og sette mitt eget særpreg. Har til og med allerede fått forspørsel om den er til salgs ;)
Men nå har det som forventet dukket opp småting som må justeres. Setet er granuzzi, og ikke helt 100% i passformen. Det sklir ut av sporet og plutselig sitter jeg skjevt. Dette har jeg en plan på å fikse, så dette skal gå greit. Ellers så er speilene flyttet opp igjen, og jeg vurdere å sette på mine gamle håndtak, da di jeg har nå blir litt glatte, og det blir da tungt å holde gassen over lengre tid. Venter litt med dette, kan jo hende det er en vanesak. Alt i alt er jeg veldig fornøyd, og syns ikke styret kunne vært noe smalere etter min smak.
Nå venter jeg bare på å få et synkroniseringsapparat i kosten, så jeg kan få stilt inn forgasserne helt ;)

Så håper jeg på å treffe litt fler sykler på veien di neste ukene. traff en chopper og en offroader i helga, ellers var det ganske dødt i forhold til hvor fint været var.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Godt å høre prosjektet ditt snart er i mål,så
håper jeg du får mange fine turer med Intruder`n.... :notworthy: :=D>
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kuleberg

Legg inn av kuleberg »

da var noen turer unnagjort. Har byttet bensinslanger og bensinfilter, og har selvfølgelig klart å bytte rundt på slangene, så sykkelen stoppa har om dagen. Byttet over til reservetanken, men siden slangene var byttet så var tanken skåltom. Kjempemorro! I dag har jeg renset luftfilterene, og i morgen skal di oljes og monteres igjen.
Har fått synkroniseringsapparatet i posten nå, så gleder meg til å starte den opp i morgen og få stilt den skikkelig inn, med nyrensa filtere. Nytt batteri er også kjøpt inn, og skal monteres i morgen. Er meldt dårlig vær, men blir kjøretur i morgen hvis ikke det regner.
Hadde også startproblemer. Plutselig ble startknapen vrien, og til slutt skjedde det ingen ting da jeg trykket på den.
viste seg å være bryteren i clutch-hendelen som hadde slått seg vrang, og etter litt stress fram og tilbake så var det også i orden :)
Ser virkelig fram til at sesongen skal komme ordentlig i gang så jeg kan trefe på litt likesinnede langs veien =)

Brukeravatar
kuleberg

Legg inn av kuleberg »

slenger inn noen bilder her før og etter bytte av bensinfilter og slanger. Ble ikke fornøyd med synkroniseringa heller. Bestemte meg for å rense forgasserne. Viser seg at membranen på forgasserstemplet hadde et lite hull, og det samme hadde såkalt coasting valve så ikke rart den ikke er helt som den skal. Nye deler er på vei fra statene, til begge forgasserne, samt nye fjører til forgaserstemplene så jeg får en ordentlig overhaling av gasserne. Starte vil den heller ikke lenger, fant ut at det er dekomp/starter relè som er defekt, så dette er også på vei nå. Kjedelig å sitte å se på sykkelen i deler når været er så fint som det er nå.

Bensinfilter og slanger før bytte:
Bilde
Bilde

etter byttet:
Bilde
Bilde

Lagde meg en midlertidig tank for å komme til framre forgaser under synkronisering også:
Bilde

Har også fått ryddet plass i garasjen etter å ha fått ut bilen som sto på bukker der i to år:
Bilde

Til slutt slenger jeg med et dårlig bilde av sykkelen som jeg tok av den med mobilen da den sto ute å luftet seg:
Bilde

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Nice :thumleft Liker det jeg ser :)

Har selv tatt en skikkelig tørn i garasjen....nå er bil bortvist...her er det nå adgang kun for 2-hjulinger...med motor...ja også litt lagring av "kjekt å ha" da ;e

Brukeravatar
kuleberg

Legg inn av kuleberg »

ja greit å lagre en del greit å ha. verktøy har jeg i selve garasjen, samt litt wd40 og slike ting. Er elektriker, så det synes når man kommer inn og det er 7 industriarmaturer med 2x58w i hver ;)
Hvis du ser åpninga i enden av garasjen der så er det et påbygg der hvor jeg lagrer diverse kjemikalier, dekk osv. Genialt, så slipper det å oppta så mye av mitt verdifulle alburom når jeg skrur ;)

Brukeravatar
kuleberg

Legg inn av kuleberg »

The bitch is back!
Sykkelen ble lagt ut for salg i fjor, men følelsene tok overhånd, så motorsykkelen ble heller rullet inn i stua ved siden av biljardbordet, der den fikk to egen spotter som står å lyser den opp ;)
Har nå montert ett nytt styre som er ca 20cm høyere og ca 10cm breiere. Kommer bilde av dette å fort jeg har fått nye stålomspunnet slanger og fått montert disse resten :)

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

kuleberg skrev:The bitch is back!
Sykkelen ble lagt ut for salg i fjor, men følelsene tok overhånd, så motorsykkelen ble heller rullet inn i stua ved siden av biljardbordet, der den fikk to egen spotter som står å lyser den opp ;)
:=D> :=D> :=D>

Hvor er bildet av klenodiet inne i stua?

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Der ja...kuleberg er tilbake..dette liker vi!! :=D>

Og vi ser frem til bilder :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

kuleberg skrev:The bitch is back!
Har nå montert ett nytt styre som er ca 20cm høyere og ca 10cm breiere. Kommer bilde av dette å fort jeg har fått nye stålomspunnet slanger og fått montert disse resten :)
Slikt liker man alltid å lese... :D

Jeg har riktignok ikke løftet min opp i stua, men den står pent på pynt i gangen nede ved siden av trappoppgangen.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
kuleberg

Legg inn av kuleberg »

Takk for applausen ;)

Har bare bilde av sykkelen i stua da den ble rullet ut. Skal se om jeg kan få tatt nytt i dag med det nye styret på og den gamle salen.
Nå er sykkelen plassert helt til høyre for bildet, inntil veggen, hvor den prøvesittes fler ganger i uka, og står tørt og varmt ;)

Bilde

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Biljardbord og MC på stuegulvet :oh :notworthy:

Skal foreslå dette for fruen i kveld....eller kanskje ikke :redface ....

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Hent nyyydelig, veldig bra... :thumleft

Sånn skulle jo Silkesvarten ha stått parkert, men tror kona ikke helt hadde taklet det.. :lol

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Men GV....du som har to stk MC (Silkesvarten og Blåmann) kan jo stille spørsmålet med følgende formulering:

"Hvilken MC skal vi ta inn i stua, om du fikk velge: Blåmann eller Silkesvarten?"

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Globe skrev:Men GV....du som har to stk MC (Silkesvarten og Blåmann) kan jo stille spørsmålet med følgende formulering:

"Hvilken MC skal vi ta inn i stua, om du fikk velge: Blåmann eller Silkesvarten?"
Svaret ligger ofte i hvordan man formulerer seg ja! :D

Jeg ble møtt med "utrolig at du ikke spurte om å få lov til å ha den i stua"... :)
Men så ikke helt for meg å gi fødsel til tykktarmen i det jeg streber med å løfte en uhåndterlig sykkel opp en vinkeltrapp.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar