Her bor vi! Marker deg du også! Nærmer seg 20.000 visninger!
Re: Hvor holder du til, da...på kartet?
Nå har jeg klart og flytte markøren , helt alene.
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Absolutt...spør du megGodtvoksen skrev:Når en først bruker Googles utmerkede verktøy, hvorfor da ikke også bruke googles kalender som en treffkalender?
jfr: http://www.google.com/calendar/embed?sr ... urope/Oslo

Sist redigert av Globe den 16 jan 2010, 18:22, redigert 1 gang totalt.
- Globe
- Kontakt:
Det er VELDIG bra Gammelgutt!Gammelgutt skrev:Nå har jeg klart og flytte markøren , helt alene.

- Globe
- Kontakt:
Har sjekket Googlekalender som Godtvoksen tipset om her. Den er FULLT UT brukbar den. Fullt mulig å dele ut, offentlig, men en må her også være registrert som bruker. Jeg kan godt lage en basert på denne kontoen jeg laget for Kartet, så kan de som ikke ønsker å lage sin egen fortsette å benytte den brukeren.
Om du, Godtvoksen, åpner den du har laget for "Public" vil det fungere kjempebra. Gi oss en link om du åpner, eller gi meg beskjed så skal jeg lage en "public-versjon"! ok?
Om du, Godtvoksen, åpner den du har laget for "Public" vil det fungere kjempebra. Gi oss en link om du åpner, eller gi meg beskjed så skal jeg lage en "public-versjon"! ok?
det er åpen..:-) Bare å logge seg inn..
Det er kalenderadressen:
Kalender-ID: gpjr4e67ueb7qkmlsk8p4fcdo8@group.calendar.google.com
Det er kalenderadressen:
Kalender-ID: gpjr4e67ueb7qkmlsk8p4fcdo8@group.calendar.google.com
Sist redigert av Godtvoksen den 16 jan 2010, 19:46, redigert 1 gang totalt.
Det er kanskje det greieste..Globe skrev: Jeg kan godt lage en basert på denne kontoen jeg laget for Kartet, så kan de som ikke ønsker å lage sin egen fortsette å benytte den brukeren.

- Globe
- Kontakt:
ok :)
Her er Kalenderen som er satt opp. Har dere brukertilgang til Google fra tidligere kan dere benytte denne, om ikke, så kan den jeg har laget i forbindelse med kartet, benyttes:
brukernavn: lm@midtlyng.no
passord: motorsykkel2010
Klikk på kartet for å komme til det. Der kan du legge til og endre "events". Jeg har lagt til Utfart 1. mai til Tautra, arrangør Senior MC-Trøndelag. :-) Er det spørsmål til noe som helst av dette, så nøl ikke med å spør...ALLTID noen som kan hjelpe !
Så da....KLIKK PÅ KALENDEREN
[img]http://img.skitch.com/20100116-mjw922qg ... 8yi37a.jpg[/img]

Her er Kalenderen som er satt opp. Har dere brukertilgang til Google fra tidligere kan dere benytte denne, om ikke, så kan den jeg har laget i forbindelse med kartet, benyttes:
Klikk på kartet for å komme til det. Der kan du legge til og endre "events". Jeg har lagt til Utfart 1. mai til Tautra, arrangør Senior MC-Trøndelag. :-) Er det spørsmål til noe som helst av dette, så nøl ikke med å spør...ALLTID noen som kan hjelpe !
Så da....KLIKK PÅ KALENDEREN

Sist redigert av Globe den 16 jan 2010, 20:33, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kanskje lage egen tråd under "Tur & Treff..." med tittelen 'MCsidens treffkalender' eller no' sånt no'... :-)
Denne kalenderen vil jo være ypperlig når vi stabler på beina disse spontanturene som vi gjorde sist sesong, bla. en samling her på Hadeland og en mini-mini- samling på Lensemuseet i Fetsund og da flere av oss på Forumet ble enige om å møtes en onsdag på Shell, Vormsund.
Håper så klart på enda flere sånne fellesturer til sommer'n
Igjen et flott initiativ, folkens!
Regner med at du tar deg av saken, Globe

Denne kalenderen vil jo være ypperlig når vi stabler på beina disse spontanturene som vi gjorde sist sesong, bla. en samling her på Hadeland og en mini-mini- samling på Lensemuseet i Fetsund og da flere av oss på Forumet ble enige om å møtes en onsdag på Shell, Vormsund.
Håper så klart på enda flere sånne fellesturer til sommer'n

Igjen et flott initiativ, folkens!

Regner med at du tar deg av saken, Globe

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Fantastisk!Globe skrev:Done...ny tråd laget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Ja, dette har vært et tema i mange forum, og som dere har funnet ut så finnes det en link-mod. Jeg bruker Google Chrome som nettleser og hos meg åpnes linken i ny fane, hvilket betyr at det kan være forskjeller fra nettleser til nettleser. Det er i allefall relativt enkelt å lage ny egen BB-kode eller legge inn link-modAJ skrev:Som du så riktig påpeker så er problemstillingen at tradisjonell html-koding, som du viser i boksen i posten din, ikke fungerer i disse feltene. "Linker"-feltene på Portal siden 'programmeres' i Administrasjonspanelet og her brukes det i all hovedsak BB-koding. Og det er slike koder med disse klammene [] [/], som jeg ikke finner.Globe skrev:Høyre mustast funker som gull i Safari også, selv på Mac :-)
I og med at code :
..ikke funket, så er jeg redd jeg ikke ar stort å bidra med...hva gjelder andre forslag :) De feltene du har for slikt på Portalsiden trenger sikkert andre "triggere/tagger" for at handlingen skal bli "åpne-i-nytt-vundu".Kode: Velg alt
<a href="http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=no&msa=0&msid=112324904944895543508.00047cd64b8b0910d7fdf&z=4" target="_blank">MCsidens medlemskart</a>
Ser av phpBB.com at de snakker om en "Links-MOD" som visstnok skal kunne bidra, men her er jeg på såpass tynn is at det braker og sprekker under bena på meg bare jeg skriver dette :)
Av de elementene dere har plassert på portalsiden, ser jeg at det kun er annonsene og linken til politiet.net som åpner seg i eget vindu. Sikkert greit å sjekke dette ut, om ikke annet, ha det på blokka, for videre sjekk. Alltid greit å beholde oss i siten slik at en ikke er avhengig av vi selv må passe på å holde oss her![]()
Dexter: Du har kanskje noen tips her?
Men som du også nevner så finnes det antakelig såkalte "mods" der ute, men skal jeg begi meg inn på denslags er jeg kommet altfor langt ut på drukningstynn is, er jeg redd..

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Dexter
Jaaaa! Dette var noe av det jeg ønsket meg! En kalender hvor vi kan legge inn treff og turer og hvor alle kan redigere seg selv inn og ut av aktivitetene! Supert! Forferdelig irriterende at ikke jeg kom på å foreslå den da... fillern...Globe skrev:ok :)![]()
Så da....KLIKK PÅ KARTET![]()

Vel - min sønn jobber som nettverksingeniør i Google, så det ville jo vært en skam for meg om du kom på det før meg..hihihiih...Dexter skrev: Forferdelig irriterende at ikke jeg kom på å foreslå den da... fillern...

- Globe
- Kontakt:
Det enkle er ofte det beste! Honnør til Godtvoksen
:=D>

- Dexter
Da har jeg lagt inn Norgestreffet og NAF MC Årstreff. Jeg la i notater at de som har planer om å dra kan skrive seg inn der så ser vi fort om kjentfolk skal dra