Arresterer deg igjenBjerknez skrev:Det JEG synes er litt ålreit er å oppleve nye steder som jeg ikke har kjørt før. Jeg er ikke så forbasket striks på at alle veier må være "perfekte" hele tiden. Å kjøre på øde veistrekninger langt fra befolkning mens man svinger seg rundt kjern etter kjern samt tar seg en kaffekopp i ny og ne er ren og skjær terapi for meg.jhn skrev:Jo, klart det må prøves. Fartsgrenser er jo bare veiledende, og når man regner med ferga også blir det jo litt annerledes ... heldigvisBjerknez skrev:Tror ikke du skal se så slavisk på denne google maps beregningen. Husk at det også er en ferge man må ta på den ruten jeg linket til over. I SVerige så kan man også kjøre litt fortere uten at man blir ruinert ved evt. bøter. Har ennå tilgode og oppleve fartskontroll i Sverige.jhn skrev:Jeg ser Google maps har beregnet 2,5 time på denne turen ... det skulle vel bli ca 40 km/t. Blir ikke det litt kjedelig?Bjerknez skrev:
Har sittet og trålet Google map og Streetview en del de siste dagene for å finne svingete mc veier i Sverige og jeg tror faktisk jeg har funnet en strekning med svingete veier som skal prøves ut så fort sesongen nærmer seg.
Jeg tror denne ruten kan by på en fin liten ettermiddagstur. Den markerte ruten er på ca. 10mil.
https://www.google.com/maps/dir/59.1414 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Det kan jo være en fin tur på mange måter med mye fin natur, men litt for mye 40-50 soner.
Men jeg har jo ikke kjørt der selv. Bare fant noen ålreite vier via Google Maps. Jeg har litt sansen for slike småveier som slynger se grundt noen kjern etc. Man er også relativt langt unna den store befolkningen og ikke er det vel noen utpreget turistrute heller så trafikken er nok ganske laber her vil jeg tro.'
For meg så er jo dette bare en liten ettermiddagstur siden jeg ikke bor langt unna, så det skal så absolutt prøves!![]()
Den fergen man må ta er forresten også litt spesiell da den er drevet av en vaier som den drar seg langs over fjorden. Litt spesielt...
Her er forøvrig de svenske bøtesatsene:
http://www.polisen.se/Lagar-och-regler/ ... afikboter/" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Jeg mener å huske at jeg har tatt en sånn kabelferge i barndommen/ungdommen men klarer ikke å huske hvor ... muligens over elva som skiller Sverige og Finland.
Skal jeg kjøre bajass så gjør jeg det på turene til Busa Trond, for holder man ikke tunga i munnen da, så må man klare seg selv

Jeg tror nok trygt jeg kan si, at jeg har kjørt nesten like mange mil i lag med BusaTrond, som du har kjørt MC.
Å er det noe den gutten ikke gjør, så er det å kjøre bajass