AVLYST - Sørlandets forumtreff 2010 - AVLYST

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Hvilken helg passer best?

Avstemmingen ble avsluttet den 11 mar 2010, 23:44

Fredag 6. til søndag 8. august
5
63%
Fredag 13. til søndag 15. august
3
38%

Stemmer totalt: 8

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: MC-seminar/treff for godtvoksne...

Legg inn av mekkern »

Kan godt ta tur til dalen jeg.. nå ser det ut som det blir helga jeg ikke kan i Farsund.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg ser det nå er flere som ønsker Dalen, kan ikke de/den som ønsker det stedet innhente tilbud og ta på seg det praktiske opplegget på det stedet. Så enes vi om at vi alle går for det beste tilbudet? Vi er foreløpig så få personer som har sagt seg interessert. Dersom vi splittes, så koker det nok det hele bort i kålen...

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

For meg er det egentlig det samme hvor det måtte havne, men skulle jeg velge uten å tenke på andre enn meg selv så hadde nok Farsund kommet foran Dalen. Ganske enkelt fordi jeg har lyst å se dette stedet :-)
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:For meg er det egentlig det samme hvor det måtte havne, men skulle jeg velge uten å tenke på andre enn meg selv så hadde nok Farsund kommet foran Dalen. Ganske enkelt fordi jeg har lyst å se dette stedet :-)
Enig med Dexter.
Dalen er trivelig, men har vært der flere ganger tidligere, men ikke overnattet...

Problemet, eller skal vi si utfordringen, blir å velge sted hvis valget skal stå mellom to alternativer...
La flertallet bestemme og så gå for det andre stedet, være seg Dalen eller Farsund neste år, kan jo være én mulighet...?

Synes fortsatt dette er et flott initiativ av Godtvoksen, som jeg håper det kan bli noe av.
Og jeg tenker at det burde være rikelig tid for planlegging og tilpasning slik at flest mulig som er interessert i et slikt treff kan møtes på et av disse to stedene.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Og jeg tenker at det burde være rikelig tid for planlegging og tilpasning slik at flest mulig som er interessert i et slikt treff kan møtes på et av disse to stedene.
Dette tror jeg er helt sentralt. Ta på deg brillene til daglig leder ved stedene, hva ser de og hva er deres motivasjon? Er vi heldig så ser de en idé som har potensiale og vokse til et stort arrangement om noen år - og gir tilbud ut i fra det. Pr. dato er vi en mikrogruppe som ikke gis noe spesielt godt tilbud, utover det andre kan få. Splittes denne mikrogruppen i fødselen, så er det svært uheldig på lang sikt.

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Dalen; snakker vi da om plassen på E16? Plassert midtimellom hemsedal og jotunheimen?
I såfall tror jeg at jeg går for Farsund, selv om Dalen er kortere fra Bergen.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Onsløv skrev:Dalen; snakker vi da om plassen på E16? Plassert midtimellom hemsedal og jotunheimen?
I såfall tror jeg at jeg går for Farsund, selv om Dalen er kortere fra Bergen.
Er vel snakk om Dalen i Telemark, vel...

http://www.dalenhotel.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Aha, :D Vel, går jo det og. Kom på at vi skal på Roxette-konsert i randaberg den 21.08. Så spørs hvordan formen er for å dra nedover to ganger i august...:D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Da er det slik at det er 1 på jobb som er interessert i Farsund og han har en kompis som han også forventer vil være med. Så da er vi potensielt 2 flere til Farsund. :thumleft

Disse er ikke forumbrukere så de får ikke stemt (ja jeg har informert dem om forumet)

Dato for disse er første alternativ 6. - 8. august

Har enda en på jobb som skal påvirkes og stimuleres og motiveres til å være med her

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:Da er det slik at det er 1 på jobb som er interessert i Farsund og han har en kompis som han også forventer vil være med. Så da er vi potensielt 2 flere til Farsund. :thumleft
Veldig bra Dexter...dette liker jeg. \:D/

Til nå er det ingen som har tatt på seg oppgaven med innhenting av pris, stå for den praktiske gjennomføring mv. ved Dalen Hotell. Det betyr vel at det foreløpig kun er Farsund vi har som alternativ?

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Holder meg litt i bakgrunnen foreløpig - ser slett ikke bort fra at jeg går med på "seminaret" i en enkel form, men vi får se.

Reagerte litt på han som tror han må kjøre E39 for å komme til Farsund. Det må han absolutt ikke og for å si det mye sterkere - det må han absolutt ikke finne på.

Kjør hvilken vei du ønsker til Evje i Setesdal. (ned setesdalen, via Åmli eller til Arendal og opp til Evje, men de 2 første er å anbefale). Fra Evje tar du turen til Sveindal og videre mot Tonstad Enten til Eiken og ned Lyngdalen eller ned Audnedalen til Konsmo og over til Hægebostad og ned Lyngdalen.

Da får du en kjempefin tur på sykkel.

Sjekket Lyngdal - Drammen via dalstroka innafor (Evje, Åmli, Skien, osv og alt 2 på E-veier. Det skiller 10 km - gjett hvilke veier jeg kjørte? og siden det var kjempefint vær gjett om jeg hadde en fin tur????

(fra Lyngdal til Resorten er det 14,5 km og bare en vei å velge og ja du må krysse E39 for å komme frem :D ).

En mulighet er jo å møtes på Evje og kjøre sammen ned til resorten, dermed kan fineste veier følges med kjentmann -

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Her har det blitt stille :-k

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Kan være smart om du lager en liten "oppsummering" av tråden, så langt. Da vil det bli lettere å henge seg på! :thumleft

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Kan være smart om du lager en liten "oppsummering" av tråden, så langt. Da vil det bli lettere å henge seg på! :thumleft
Dine pedagogiske kunnskaper er upåklagelige... ;e

Kort oppsummert så undret UT seg på om det ikke fantes MC-treff som hadde noe mer komfortable overnattingsopplegg en hva campinglivet kan tilby. Og UT har derfor foreslått

http://www.farsundresort.no/

Bilde

Det er kommet frem forslag om å legge opp til et seminar som er MC-relatert, UT har besøkt stedet og blitt lovet en god pris, hva som nå enn ligger i det begrepet. Det får vi nok se når vi vet grovt ca antall som kan bli med på dette.

Følgende personer er registret/antatt som mulig interessert:

Dexter
AJ
Godtvoksen
Globe
Mekkern
Gtline
Onsløv
Tysnes
OleB
Gammelgutt
Intruder
Duville

Datoen syntes og bli fredag 6. til søndag 8. august.

Kom gjerne med forslag om tema for konferanse el.

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Jeg kan holde et foredrag om hovedavtalen i staten :knegg

Eks: hva er reell medbestemmelse og hvordan kommer dette til uttrykk?

Svar