Sånn er det bare

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av ejs »

:knegg

Tur å tur fru Blom...
14 km til jobb og 14 km hjem igjen klokka 23.
Tur i morra ..FRI
Lørdag besøke Motorteknikk .Grillmat og Dynobenk kjøringer.Gøy..
If it ain't broke, I'll break it.

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

I dag var jeg og besøkte Deaf Riders, det ble 340 km.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av rogg »

Gammelgutt skrev:I dag var jeg og besøkte Deaf Riders, det ble 340 km.
Jeg fikk omentrent halvparten.. Takk for turen Gammelgutt..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Det var fint å kjøre sammen med deg, itteno stress og oppjaget kjøring, akkurat slik jeg liker det. :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

Ble en 90 km idag med Lierbakkene/Tranby opp og ned - gøyale svinger - teknikken begynner å komme, men fortsatt mye å lære... :jada:

Søndagen ble det Tyrifjorden rundt og diverse (270km) - jeg hadde jo delvis kjøre-abstinens ettersom lørdagen gikk med til diverse Biltema besøk og dekkbytte på forhjulet. Forhjulet klarte testen med glans! Kjørte bl.a. nedom Røssholmstranda ettersom jeg ble nysgjerrig på denne treff-stranda til Pocket Eagles som Gammelgutt nevnte i et annet innlegg. Kan tenke meg at dette er en perle om sommeren ja...
[album]291[/album]

Ellers har et par bilder fra "Hurum rundt" som jeg kjørte i går kveld.
[album]292[/album][album]293[/album]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Globe »

Takk for at du deler, med tekst og bilder...slikt varmer for oss som har snøfare hengende i utetemperaturen.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

I dag fikk/tok jeg plutselig fri fra jobb. Kjørte til Porsgrunn til Kawa-spesialisten for å handle litt. Det var strålende vær hele veien, en anelse kjølig til å begynne med. Kom meg avgårde ca. kl. 10 så det hadde ikke rukket å bli særlig varmt.

Kawa-spesialisten bydde på kaffe og en hyggelig mc-prat. Viste seg at et søskenbarn av meg er fast kunde der (bor i Bodø). Han kunne også fortelle at kaffeturene til Vindfjelltunet er i full gang. tirsdag som var skulle det vistnok ha vært 70 sykler der!! Må dit ja!

Traff lite sykler på turen, men noen var det da.

Tur totalt: 200km
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

E18 virket ganske stillestående hjem idag så tok veien om baksiden av Kolsås - fine svinger her! Deretter opp til Sollihøgda-Tyrifjorden og hjemover. Etter middag fikk jeg innfallet å dra til Holmenkollen - som tenkt så gjort. Et par av svingene her finner jeg ganske krevende - dvs oppover går det greit, men nedover der strever jeg litt med å få til fin flyt - blir litt mer brems enn ideelt... men det er øvelse man blir bedre av... Nå er det forsåvidt ikke så ideelt å kjøre denne veien pga ofte for mange bilturister på sightseeing (og dermed mye korrigering av hastighet i sving uansett), men idag var det ikke så mye trafikk.

Dessverre virker det som om selve Holmenkollen området og da spesielt i nærområdet til Voksenkollveien bare blir mer og mer bebygd. Det er vel et tidsspørsmål før det blir et sammenhengende boligfelt over hele kollen - så attraktivt som det er å ha adresse Holmenkollen/Voksenkollen. Synd for naturopplevesen - blir liksom ikke det samme å kjøre gjennom 30-sone boligfelt med fartsdumper og "Barn Leker" skilt, istedenfor at Nordmarka begynte der for et par tiår tilbake... (og veien hadde 60 sone samme sted) Legg f.eks. merke til husene nærmest kamera på bilde nr2 tatt fra utsiktspunktet mot Bogstad. Ganske sikker på at disse boligene ikke var der for så mange år siden. Og flere skal det bli... Så kan man selvfølgelig diskutere om det er kult å se på boligfelt istedenfor skog og natur fra et typisk utsiktspunkt for turister...
[album]294[/album][album]298[/album]
Sist redigert av RuneMC den 17 apr 2010, 21:17, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Rottenikken »

Blitt noen turer i det siste ja, men desverre mest til og fra jobb, men det er jo tur det også.
Det er forresten ganske friskt opp Lierbakkene kl.0600 i ca. 100 km/t + om dagen.
Så det er stilongs og fleece-jakke på kroppen om morran og i sekken på ettermidagen.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

Lierbakkene er for meg noe annet enn E18, men de går jo paralellt. Du bør jo ta de svingete Lierbakkene for å få litt mer ut av turen... bare dure ivei på E18 sparer tid men er tilsvarende kjedelig. Nåja, dagens lille forslag :-)

Dagens tur ble på ca 25 mil Røyken, Liertoppen, Sylling, Vikersund, Hokksund, Krøderen, Sigdal, Simostranda (kongers fødested - ref skiskytterkongen), Blaafarveverket, Drammen, Sande, Svelvik, Drammen, Hyggen, Røyken.

Langs fylkesvei 284 - traktoren hadde blinklys på taket men vanlige blinklys fungerte visst ikke (eller sjåføren brukte de ikke) så når jeg passerte ham senere så var han på vei til en venstreavkjøring før han så meg og vek tilbake, men lurer nå på hvorfor det skal være så vanskelig å bruke blinklys, da hadde jeg jo bare ventet bak ham på at han skulle ta avkjøringen sin... :doh
[album]299[/album]
Telehivene hadde bedret seg betraktelig, men ellers hadde de genialt nok plassert grus (!) i endel av de verste dumpene... heldigvis lette å se og stort sett bare på rette strekk.

Fra Vikersund i retning Krøderen hvor det var noen gamle togsett parkert
[album]301[/album][album]300[/album]
Derfra veien over mot Sigdal, hvor også årets to første insekt traff visiret. De på høsten inneholdt stort sett gul guffe, men disse hadde rødbrun guffe.
Tenkte meg nedom Blaafarveverket på min vei sydover, men der var det stengt ennå
[album]302[/album]

Litt etter Blaafarveverket kommer man til "Korketrekkeren" i Modum, den hadde nok vært mer morsom om det ikke lå en bil med henger som kjørte ujevnt i 10 km/t foran meg - måtte ned i 1.ste gir... (det er en 360 grader sving med god høydeforskjell på inn og utkjøring. (Ikke ulikt oppkjøringen fra P-huset i Oslo City der man får opptil flere 360 etterhverandre...)

Resten av turen gikk greit... Vammensbakkene som Smia MC reklamerte for var interessante, måtte for langt ned i fart i en av de første... resten gikk greiere... må øve, øve, øve... føler meg helt "über-noob" noen ganger når gir, fart og flyt ikke klaffer...

Etter en slik tur er det godt å slappe av med litt lørdags "After MC" :cheers :vin
[album]303[/album]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Det ble bare en liten tur i dag, ut til Drammen (var innom "MCparkeringen) og så en svingom på Hurumlandet.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Rottenikken »

RuneMC skrev:Lierbakkene er for meg noe annet enn E18, men de går jo paralellt. Du bør jo ta de svingete Lierbakkene for å få litt mer ut av turen... bare dure ivei på E18 sparer tid men er tilsvarende kjedelig.
Enig, men er blitt gammal vane, tar heller en eskstra sving på vei hjem hvis jeg har tid.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Globe »

RuneMC skrev: Dagens tur ble på ca 25 mil Røyken, Liertoppen, Sylling, Vikersund, Hokksund, Krøderen, Sigdal, Simostranda (kongers fødested - ref skiskytterkongen), Blaafarveverket, Drammen, Sande, Svelvik, Drammen, Hyggen, Røyken.
Kjøretips, litt historie, veibeskrivelse og flotte bilder...toppers RuneMC! Artig å lese, moro å se! :=D> :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Globe »

Gammelgutt skrev:Det ble bare en liten tur i dag, ut til Drammen (var innom "MCparkeringen) og så en svingom på Hurumlandet.
Regner med at du har "kjørt inn" de dagene sykkelen stod på service nå? ;e Hvor mange KM har du "slukt" så lang i sesongen 2010? Du er virkelig en ekte "Biker" i mine øyne! :notworthy:

Godtvoksen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:
En vei som er fin men ser litt unnseelig ut er å ta opp Kvås og over til Kvinesheia. Asfalt hele veien bare pass for steinen / fjellet som stikker opp i asfalten midt på heia der oppe......
Fulgte ditt tips i dag og tok denne veien (114 km),

[album]317[/album]

Strekningen (C) Konsmo - (D) Kvås likte jeg spesielt godt..:-) Neste gang jeg tar turen, så tar jeg med meg fotoutstyr. Har sett mange fine motiver på den strekningen... :D

Svar