Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av pelsen »

Rottenikken skrev:Det heter "pizzakasse"
jepp, eller "bagasjerom" som jeg har bak i golfen, funker veldig bra, jeg kjører golfen når jeg trenger bagasjerom, og trenger ikke skjemme ut noen av syklene med bagasjerom.
Trenger ikke ha med flyttelass på mc-tur heller 8)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Bringisen »

pelsen skrev:
Rottenikken skrev:Det heter "pizzakasse"
jepp, eller "bagasjerom" som jeg har bak i golfen, funker veldig bra, jeg kjører golfen når jeg trenger bagasjerom, og trenger ikke skjemme ut noen av syklene med bagasjerom.
Trenger ikke ha med flyttelass på mc-tur heller 8)
Jeg husker de første MC-turene til Italia og Spania , der jeg kun hadde med meg tankveske med pass,penger og "toalett-mappe". Kastet underbuksa og t-skjortene underveis og kjøpte nye.
Klart dette funket for en 20 åring selv om det kostet litt penger , men jeg må vel si med hånden på hjertet at det er greit å kunne ta meg seg noen klær til skift samt å ha litt plass om jeg skule finne noen tilbud underveis.
Så jeg sier ja takk begge deler , trenger jo ikke og ha toppboks og sidebagger påmontert hele tiden :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg vet ikke riktig hvorfor, men er det ikke slik at denne suger øya dine til seg :yeyeye :yeyeye

http://www.finn.no/finn/mc/new/viewimag ... e=26220381" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av AJ »

Hadde ikke viftet den vekk om den ble slengt etter meg, nei... ;-);)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av MaxTron »

Her var vel utgangspunktet "fritt valg på øverste hylle" og "money no object"??

For det første er æ nesten sjokkert over hvor forsiktig folk er!! Har Ola-biker-Nordmann så lite fantasi, og så små drømmer, blir litt trist til sinns av det her æ :sorry

Blir litt som å spørre om det samme på ett bilforum, og folk foreslår passat, stasjonsvogn må vite, kansje nån drister seg til med en M5, men da MÅ det være stasjonsvogn.

De einaste som virkelig våge å drømme her er vel han som ønske den Dakar Guzzi'n og selvfølgelig Desmosedici'n!

Men hvorfor stoppe der? Her er litt inspirasjon: http://most-expensive.net/worlds-most-e ... otorcycles" onclick="window.open(this.href);return false;

Og her: http://www.extravaganzi.com/1929-brough ... otorcycle/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
Hadde æ hatt en sånn, så hadde æ nok bare kjørt når det ikke va meldt regn :D

Men det største problemet er vel å velge EN :redface
Sist redigert av MaxTron den 15 jan 2011, 00:43, redigert 1 gang totalt.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av MaxTron »

RuneMC skrev:Hmm, ubegrensede midler?

Da tror jeg at jeg ville valgt dette som en Nr2 sykkel. Nr2 fordi dette er en fullblods Café Racer, men akk ikke så praktisk/pålitelig i daglig bruk... innbiller jeg meg... men for småturer uten opppakning - Yess! :thumleft
[video]http://www.youtube.com/watch?v=xJNSJrNJjlU[/video]
:-k trudde dette var sykkel'n for dæ:
Bilde
Går ut ifra du skjønner hvorfor ;e
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Globe »

Har ikke skrevet noen innlegg i denne tråden...så langt.....men ved å ta en titt innom gjenoppreiste MC24 i dag, fikk jeg se denne videoen. Der fant jeg noe jeg ønsker meg...veldig!!!

Ønsket dukket opp uten noen slags kristik blikk, har ikke sjekket noe særlig vedr. sykkelen...jeg bare ønsker meg denne!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=0Mw7C796qVs[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av AJ »

Som du vet Globe, så prøvekjørte jeg Moto Guzzi 1200 Sport i sommer. Litt annen kjørestilling, ingen kåpe, men samme motor.
Hadde vært min drømmesykkel lenge, men var det ikke lenger etter prøvekjøringen... Av forskjellige grunner.
Flott lyd i motor/eksosanlegg, passe sprek, god sal og fin finish på de fleste detaljer.
Men da jeg satte meg på TDM'en og dro fra butikken var 1200 Sport faktisk ikke lenger særlig interessant...
Og da jeg satte fra meg Tiger'n etter prøvekjøringen var 1200 Sport et fjernt minne allerede. Og resten er historie, som man pleier å si... ;-);)
Kan være at Norge modellen kanskje ville satt flere kryss i flere bokser enn hva 1200 Sport gjorde for meg etter testkjøringen.

Kommer uansett til å kikke nøye på den på MC-messa :P :p
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Globe »

Gleder meg vannvittig til mc-messa ja!!! Masse å se på, treffe igjen hyggelig mc-buddies...og treffe nye! :thumleft

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av MaxTron »

En av de få "fulldresser" tursykklene æ syns ser ganske ok ut. (alt for mye plastikk selvfølgelig, men de har fått til utseendet ganske bra tross all plast)
En annen ting som æ like med den er at det går ann å ta av koffertene uten at den blir stygg (med forbehold om at de ikke har forandret det)
Bilde

Og så er det jo uten tvil en mere potent motor enn foreksempel en BMW, eller som en kompis sa: BMW med reisning ;e
Og så er det selvfølgelig navnet da, kan jo ikke overse det!! De selger sikkert noen flere her i landet enn om den hadde het touring på italiensk :thumleft
Og historien bak navnet er jo god den, vert å google for de som ikke har hørt den før :-)
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av tullestein »

Nå er jo jeg veldig glad i klassiske nakensykler. Derfor hadde en Yamaha XJR 1300 vært veldig kos å hatt :knegg
Eller en Gsx1400 nevnt tidligere, men også en ny XJ6, Kawa Z750 hadde vært fint. Lista kunne blitt lang :-J :skriver
Men må innrømme jeg ikke liker nye sykler med digitale instrumenter. Litt teit kanskje men... :redface
bikepics-1913191-800.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av MaxTron »

tullestein skrev:Nå er jo jeg veldig glad i klassiske nakensykler. Derfor hadde en Yamaha XJR 1300 vært veldig kos å hatt :knegg
Eller en Gsx1400 nevnt tidligere, men også en ny XJ6, Kawa Z750 hadde vært fint. Lista kunne blitt lang :-J :skriver
Men må innrømme jeg ikke liker nye sykler med digitale instrumenter. Litt teit kanskje men... :redface
Syns du har MEEEGET god smak æ :thumleft :=D>
Rimelig moderne kjøreegenskaper i en nyyydelig klassisk innpakkning!! Den er ganske langt oppe på ønskelista mi, men siden æ ikke selger gamle venner så kan det bli ei stund til :lol
Forøvrig sies det at 1200 utgaven som kom først er for myk og ustabil, men 1300'n er betraktelig bedre.
GSX1400 er også fin, men ikke like fin, syns æ.. Det er noe med sidedekslene, de er for flate og dominerende, og så har den ikke ordentlige kjøleribber ;-);)
Kawasaki Zephyr er også nydelige retro-klassikere.

Hvorfor ikke ivertfall høre hvor mye ArcticTiger skal ha for 1200 Banditen?? Den er jo mye mere i den gata du har lyst på :D Spørs jo på pris og alder selvfølgelig. Mitt råd er å kjøpe det du har lyst på først som sist så lenge du kan leve med det økonomisk. Å kjøpe noe halvhjerta som en planlegger å bytte ut etter en sessong eller to med tap, og så gå "gradene" med litt tap for hvert bytte er bortkastet både tid og penger. Penger er bare penger, tid får man ikke tilbake..
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av tullestein »

MaxTron skrev:Mitt råd er å kjøpe det du har lyst på først som sist så lenge du kan leve med det økonomisk. Å kjøpe noe halvhjerta som en planlegger å bytte ut etter en sessong eller to med tap, og så gå "gradene" med litt tap for hvert bytte er bortkastet både tid og penger. Penger er bare penger, tid får man ikke tilbake..
Åja er så enig :janikk . Dette har jeg gått gjennom flere ganger i tankene mine. Men i og med at jeg har planer om huskjøp i løpet av året, må jeg prioritere det først og vil ikke ha for mye gjeld når det skal ordnes... Derfor er jeg redd det ikke blir den ultimate drømmesykkel med det første... :sorry, Men pytt det er masse gøy med mc uansett :prop: :mrgreen :mc6
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av MaxTron »

tullestein skrev:
MaxTron skrev:Mitt råd er å kjøpe det du har lyst på først som sist så lenge du kan leve med det økonomisk. Å kjøpe noe halvhjerta som en planlegger å bytte ut etter en sessong eller to med tap, og så gå "gradene" med litt tap for hvert bytte er bortkastet både tid og penger. Penger er bare penger, tid får man ikke tilbake..
Åja er så enig :janikk . Dette har jeg gått gjennom flere ganger i tankene mine. Men i og med at jeg har planer om huskjøp i løpet av året, må jeg prioritere det først og vil ikke ha for mye gjeld når det skal ordnes... Derfor er jeg redd det ikke blir den ultimate drømmesykkel med det første... :sorry, Men pytt det er masse gøy med mc uansett :prop: :mrgreen :mc6
Ja, noen ganger så går det ikke ann å oppfylle drømmene reint økonomisk.
... Og noen ganger låner man kanskje litt i overkant for å oppfylle en drøm ;e :moi:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

tullestein skrev:
MaxTron skrev:Mitt råd er å kjøpe det du har lyst på først som sist så lenge du kan leve med det økonomisk. Å kjøpe noe halvhjerta som en planlegger å bytte ut etter en sessong eller to med tap, og så gå "gradene" med litt tap for hvert bytte er bortkastet både tid og penger. Penger er bare penger, tid får man ikke tilbake..
Åja er så enig :janikk . Dette har jeg gått gjennom flere ganger i tankene mine. Men i og med at jeg har planer om huskjøp i løpet av året, må jeg prioritere det først og vil ikke ha for mye gjeld når det skal ordnes... Derfor er jeg redd det ikke blir den ultimate drømmesykkel med det første... :sorry, Men pytt det er masse gøy med mc uansett :prop: :mrgreen :mc6
Ja det har du rett i! Ikke mye stas med en ny, flott sykkel som du ikke tør/har råd å bruke, og som gjør økonomien så anstrengt at du knappt har til livsopphold. Hvilken kjøreglede og frihetsfølelse gir den :-k
Bedre da med en rimelig sykkel som er BETALT :thumleft

Og å drømme, det er gratis! Er du litt envis og målretta, og bygger deg opp en sunn økonomi, så plutselig en dag, da står drømmen der :knegg

Sikkert mange av gamlingene her som har erfart deet :P :p

Svar