Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

VFRdama skrev:
Godtvoksen skrev:
VFRdama skrev: Tror ikke treffstedet for MC-siden ble plassert mellom Trøndelag og Østlandet fordi moderatorene her inne på forumet bor slik til i Norge. For min del ble jeg med på blant annet Randsfjordtreffet den gangen fordi jeg var ledig den helgen. Hvor treffet ble plassert var uten betydning, sånn at det er sagt...
Vel, kanskje en kan få en forståelse for at det kanskje er en god ide? Og at det kan kan ha betydning for andre en VFRdama? Det er jo ikke slik at vi alle er like....og det er ganske vanlig å ta geografiske hensyn nettopp ved slike anledninger. Nå er det blitt brukt geografisk argument for utnevnelsen av moderator, så får vi se hvor mye verdt det er... ;e
Vil vise seg om din konspirasjonsteori stemmer etterhvert da :janikk
Det var da en veldig og svært så ufin beskylding fra en moderator :oh fordi en fremmer et forslag om mer sentralt treffsted for alle deler av landet...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av AJ »

Hm... :-k
Virker som at det legges inn en premiss om at moderatorene skal stå som arrangør av MCsiden.no-treff... Det er nødvendigvis ikke slik.
Er ingenting i "stillingsbeskrivelsen", for å si det slik, som krever denslags av en MCsiden.no moderator.

Se på Evike; Hun og Knut Morten tar initiativ til det vi kan kalle MCsiden.no-treff. Veldig bra!

Så det er opp til alle og enhver å foreslo og å legge til rette for treff for medlemmene her inne. Uavhengig av moderatorene. Selvfølgelig.
Men kan like selvfølgelig gjerne samarbeide om treffene med en eller flere moderatorer om det skulle falle seg naturlig. Og moderatorer kan jo så klart også invitere til treff.
Da har jeg vel snart fått dekket alle eventualiteter... :scratch
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av SheDevil »

Godtvoksen skrev:
VFRdama skrev:
Godtvoksen skrev:
VFRdama skrev: Tror ikke treffstedet for MC-siden ble plassert mellom Trøndelag og Østlandet fordi moderatorene her inne på forumet bor slik til i Norge. For min del ble jeg med på blant annet Randsfjordtreffet den gangen fordi jeg var ledig den helgen. Hvor treffet ble plassert var uten betydning, sånn at det er sagt...
Vel, kanskje en kan få en forståelse for at det kanskje er en god ide? Og at det kan kan ha betydning for andre en VFRdama? Det er jo ikke slik at vi alle er like....og det er ganske vanlig å ta geografiske hensyn nettopp ved slike anledninger. Nå er det blitt brukt geografisk argument for utnevnelsen av moderator, så får vi se hvor mye verdt det er... ;e
Vil vise seg om din konspirasjonsteori stemmer etterhvert da :janikk
Det var da en veldig og svært så ufin beskylding fra en moderator :oh fordi en fremmer et forslag om mer sentralt sted for alle deler av landet...
Ufint? :dontknow
Beklager hvis du føler det på den måten, fikk inntrykk av at du mente det var moderatorenes "feil" at treffet er plassert slik sånn tidligere...

Ville bare si fra om at for min del, så var det uten betydning hvor treffet var....

Er jo du som vil se hvor mye det er verdt at en moderator er geografisk plassert.

Var ikke ment ufint, selv om du oppfattet det slik :mk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av ArcticTiger »

VFRdama skrev:
Godtvoksen skrev:
VFRdama skrev:
Godtvoksen skrev:
VFRdama skrev: Tror ikke treffstedet for MC-siden ble plassert mellom Trøndelag og Østlandet fordi moderatorene her inne på forumet bor slik til i Norge. For min del ble jeg med på blant annet Randsfjordtreffet den gangen fordi jeg var ledig den helgen. Hvor treffet ble plassert var uten betydning, sånn at det er sagt...
Vel, kanskje en kan få en forståelse for at det kanskje er en god ide? Og at det kan kan ha betydning for andre en VFRdama? Det er jo ikke slik at vi alle er like....og det er ganske vanlig å ta geografiske hensyn nettopp ved slike anledninger. Nå er det blitt brukt geografisk argument for utnevnelsen av moderator, så får vi se hvor mye verdt det er... ;e
Vil vise seg om din konspirasjonsteori stemmer etterhvert da :janikk
Det var da en veldig og svært så ufin beskylding fra en moderator :oh fordi en fremmer et forslag om mer sentralt sted for alle deler av landet...
Ufint? :dontknow
Beklager hvis du føler det på den måten, fikk inntrykk av at du mente det var moderatorenes "feil" at treffet er plassert slik sånn tidligere...

Ville bare si fra om at for min del, så var det uten betydning hvor treffet var....

Er jo du som vil se hvor mye det er verdt at en moderator er geografisk plassert.

Var ikke ment ufint, selv om du oppfattet det slik :mk
:-k Ehh, hørtes ikke akkurat ut som at "Morgenstund har gull i munn" idag.... Kanskje heller "Morgenstund er tull i grunn" :-k

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av SheDevil »

Du har rett ArticTiger ;e

Av og til blir ting oppfattet feil, selv om man hadde gode intensjoner :P :p

Ha en fortsatt en flott dag alle sammen her inne på forumet ;e

Jeg skal prøve å fortsette med å være positiv ut denne dagen også :P :p
Ikke så vanskelig når jeg tenker meg om, skal være med NAF MC Trondheim på Rustløser på Lånke banen i dag og der venter nye utfordringer på meg og det nye "gullet" mitt :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

VFRdama skrev:
Er jo du som vil se hvor mye det er verdt at en moderator er geografisk plassert.

Var ikke ment ufint, selv om du oppfattet det slik :mk
Og si at noen bedriver med konspirasjonsteorier, oppfatter jeg som svært negativt. Veldig glad for å høre at det ikke var ment slik... :bananas

Når jeg fant frem til denne saken igjen var det kun for at jeg tenkte at dette er en fin sak å markere at det er viktig med geografisk plassering av moderatorer. Jeg hadde glimtet i øyet når jeg tenkte på den, for da hadde ikke geografiargumentet bare blitt fine ord/festtale, men faktisk reelt. Jeg kan liksom ikke tenke andre saker hvor geografisk plassering av moderatorer skulle ha noen praktisk betydning for oss vanlige forumister. :scratch

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av mekkern »

En moderator av et NETTFORUM kan jo like godt sitte i kuala lumpur eller bora-bora som i verdens navle... ;-);)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Kawasaki »

mekkern skrev:En moderator av et NETTFORUM kan jo like godt sitte i kuala lumpur eller bora-bora som i verdens navle... ;-);)
bora-bora er nok mere synonymt med Volda enn verdens navle ;e
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av jhn »

Det e vel ikke mc siden som arrangerer treff? Hvis æ ikke har misforstått så e det 2 stk som har invitert til treff, man kan nesten ikke forlange at de skal flytte til en mere "rettferdig" adresse. :-k Eller kan vi det? :scratch

Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Dette er utgangspunktet for denne tråden:
AJ skrev:Fikk plutselig lyst til å lufte noen tanker om MCsiden.no-Treff til sommer'n.
Om det blir nytt Randsfjorden.treff, Evike-treff osv. osv.
Behøver nødvendigvis ikke være på samme plass hvert år.

Litt høyttenking, bare... Har et forslag liggende klart allerede, som jeg kommer tilbake til om litt... ;-);)

Imens må andre her inne komme med idéer og forslag :prf
Og som AJ så korrekt sier det. MC-siden.no - treff behøver ikke være på samme plass hvert år. Evike-treffet er treff hjemme hos medforumist. Randsfjord-treffet ble arrangert på en Campingplass, og det er vel her det er kommet forskjellige plasserings forslag etter AJ åpnet tråden for høyttenkning. Det er i den forbindele jeg foreslår et sted som er mest mulig sentralt for Øst, Sør og Vest. Både Randsfjorden og Brummendal som også er foreslått som et alternativ er svært langt fra Vestlandet og oss lenger sør i landet, og det er her jeg håper på støtte fra moderatorer som har "ansvar" for "medlemmer" på Vestlandet og Sørlandet... ;e

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av jhn »

Hvis det e veldig viktig med denne rettferdige plasseringa, så e det jo litt synd å utelate nord-norge, det e svært langt fra Nordkapp til Randsfjorden også

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av evike »

Evike-treffet er og blir hjemme hos Evike. Sånn er det ihvertfall med den saken! Samme adresse som i fjor: Lågendalsvn. 617, Langs RV40 ut av Larvik i retning Kongsberg. 6170 m. fra Rundkjøringen v/E18.

Fint om noen blåser liv i egen tråd for dette treffet ved å melde seg på!

Synes ikke at "ledelsen" av et internettforum skal pådyttes ansvar for noen verdens ting i RL. Det er det nemlig vi medlemmer som skal gjøre, etter min mening. Deres ansvar er å lage et samlingspunkt i Cyberspace og det har de gjort, mer enn fullt ut.

Moderatorer kan som andre har nevnt bo i Bora-Bora eller Alaska for min del. De har nemlig bare ansvar for hvordan vi oppfører oss på nett (i forumet hvor de faktisk er moderatorer). Hvordan vi klarer å være venner ute i RL er det bare vi sjøl som kan gjøre eller ikke gjøre noe med.
Mine helt subjektive og innadvendte meninger........... :notlistening
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Godtvoksen

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Godtvoksen »

jhn skrev:Hvis det e veldig viktig med denne rettferdige plasseringa, så e det jo litt synd å utelate nord-norge, det e svært langt fra Nordkapp til Randsfjorden også
Hvis en skal ta med Nordkapp, så må det vel plasseres i Tromsø el.... :lol
Poenget er vel mest mulig sentralt for hele Sørnorge.
For meg er det viktig at det blir litt noe kortere en til Randsfjorden og Brumunddal, så viktig at de to alternativene trolig blir for langt for meg.

Imidlertid så skal jeg på Evike-treffet, det er i alle fall på vei mot sør.. :=D> Jeg har jo merket meg at det ikke er mange påmeldte fra Trøndelag på det treffet... ;e

Kan det ha noe med avstand å gjøre?

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Dexter »

Godtvoksen skrev:
jhn skrev:Hvis det e veldig viktig med denne rettferdige plasseringa, så e det jo litt synd å utelate nord-norge, det e svært langt fra Nordkapp til Randsfjorden også
Hvis en skal ta med Nordkapp, så må det vel plasseres i Tromsø el.... :lol
Poenget er vel mest mulig sentralt for hele Sørnorge.
For meg er det viktig at det blir litt noe kortere en til Randsfjorden og Brumunddal, så viktig at de to alternativene trolig blir for langt for meg.

Imidlertid så skal jeg på Evike-treffet, det er i alle fall på vei mot sør.. :=D> Jeg har jo merket meg at det ikke er mange påmeldte fra Trøndelag på det treffet... ;e

Kan det ha noe med avstand å gjøre?
Nå er du bare vanskelig Godtvoksen. Hvem som helst kan når som helst arrangere hva som helst av treff og bruke forumet som en av arenaene for å markedføre det og samle kjente og ukjente med samme interesser. Lag et eget treff isteden for å flisespikke på dette greiene her, så får du det akkurat slik som du vil ha det.

EDIT: og så stiller jeg meg bort på eksekusjonspelotongen
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tanker & idéer om MCsiden-Treff sommeren 2011

Legg inn av Jompa »

Er det noe vi elsker i Norge, er det lokaliseringsdebatt, enten det gjelder sykehus, mc-treff eller moderatorer.
Selv bor jeg i verdens navle og har kort vei både til Midnattsoltreffet og Harstadtreffet ( bare 56 mil).
Og med lang vei til sykehus, må jeg bare holde meg frisk! :\m/:
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar