MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av TheHaughom »

MH434 skrev:
TheHaughom skrev:Ææææ! Kjørte den sykkelen for to dager siden, aldri kjent noe så brutalt, men i tilleg smooth og gjennomført. Utrolig imponert over motoren i den sykkelen der!

Pass på lappen, ryker fort selv i første gir!
Ja den er helt sinnsyk!!!

Du kjørte demo sykkelen til Kawasaki?

På min er kat'n fjerna itillegg til potte, det gjør en 8-10hk, pluss at den blir mye kvassere...
Har også gått ned 1 tann forran og 1 tann opp bak, noe som gjør den mye mer brutal..
Originalt er kawa'n den høyest dreva 1000 kubikkern i klassen, noe som gjør at den føles noe dau i bånn.. Men ikke nå lenger :knegg
Kjørte demosykkelen, ja. Litt dau på laveste omdreiningene, men du verden for et sinnsykt gyv opp fra 7-8-9000!!
Nei, gratulerer med en rååå sykkel, misunner deg litt - foruten kjørestilling. For en røslig kar på 190cm var den noe for liten, kunne nok blitt fikset med noe lavere rearsets.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av MH434 »

TheHaughom skrev:
MH434 skrev:
TheHaughom skrev:Ææææ! Kjørte den sykkelen for to dager siden, aldri kjent noe så brutalt, men i tilleg smooth og gjennomført. Utrolig imponert over motoren i den sykkelen der!

Pass på lappen, ryker fort selv i første gir!
Ja den er helt sinnsyk!!!

Du kjørte demo sykkelen til Kawasaki?

På min er kat'n fjerna itillegg til potte, det gjør en 8-10hk, pluss at den blir mye kvassere...
Har også gått ned 1 tann forran og 1 tann opp bak, noe som gjør den mye mer brutal..
Originalt er kawa'n den høyest dreva 1000 kubikkern i klassen, noe som gjør at den føles noe dau i bånn.. Men ikke nå lenger :knegg
Kjørte demosykkelen, ja. Litt dau på laveste omdreiningene, men du verden for et sinnsykt gyv opp fra 7-8-9000!!
Nei, gratulerer med en rååå sykkel, misunner deg litt - foruten kjørestilling. For en røslig kar på 190cm var den noe for liten, kunne nok blitt fikset med noe lavere rearsets.
Takk! :-)
Jeg er 180cm, men kan se for meg 10cm til kan føre til litt spiss knevinkel..
Tror fothvilern er justerbar. (Har ikke sjekka :P :p )
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av LordShaft »

Nå vet jeg ikke hvordan sittestillingen er på denne i forhold til BMW'en. Men jeg er 2 meter høy, og har ingen problem med knevinkelen :prf

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av MH434 »

LordShaft skrev:Nå vet jeg ikke hvordan sittestillingen er på denne i forhold til BMW'en. Men jeg er 2 meter høy, og har ingen problem med knevinkelen :prf
Tror ikke du hadde sitti så godt på kawa'n som på bmw'n.
Bmw'n er en god del større, passer fint til lange folk ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av LordShaft »

Det skal jeg ikke nekte på! Jeg har ikke prøvd så mange av de nye R syklene :thumleft

Håper jeg er heldig å få meg noen turer på bane i år :twisted Kjenner jeg er usedvanlig kjørekåt om dagene :yeyeye

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av MH434 »

Skal ut på luftetur imorra, så jeg får testet litt på svingete veier :prop:
Kyllingstripene er jo så breie som en motorvei enda :lol
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av LordShaft »

Ja bare husk å ta det med ro, det er fortsatt veldig kaldt i asfalten :redface

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Bosted: Oslo

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av tommen30 »

Gratulerer så mye :)

ZX10R er min favoritt av alle sykler. Kawasaki er så sykt fett.

Må vente noen år før jeg kommer dit. Ikke råd til forsikring men jobber med bonusen så får vi se om 5-6 år kanskje.

Ta det med ro og lykke til :)

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av MH434 »

Takk,
Sykkelen er herlig å kjøre!! Men blir enda bedre når jeg får på mechatronic'n (Øhlins elektronisk bakdemper)

Storfornøyd sålangt ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av MH434 »

Da var bakdemperen shimsa opp 9mm!
Blir en tur imorra å se hvor mye det utgjør :-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av LordShaft »

Kan godt slenge med mer bilder :vs

Jeg har ikke så veldig greie på demperoppsett, men hva forventer du å få ut av justeringene? :-k

Skulle du kanskje bedt moderator om å gjøre dette om til en blogg :-P Du er jo så godt igang allerede :thumleft

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av MH434 »

Tok ingen bilder av prosessen, men kan jo beskrive fremgangsmåten..

Av med bak og forsete, så sidedeksla til tanken, deretter nappe ut alle slanger og kontakter forbundet med tanken..
Når tanken er av, så løftet jeg sykkelen opp med en talje, en lang gjengeskrue imellom feste til svingarmen som jeg festet stroppene i.

Når sykkelen var iværet, så tok jeg av muttern og senket bakhjulet, satt på skiver og løftet bakhjulet opp igjen og skrudde på muttern.

Når sykkelen heves i hekken blir den mer kvikkstyrt, men heves den for mye kan sykkelen bli ustabil rett frem, men kawa'n tåler ihvertfall 10mm heving før en merker noe ustabilitet.
10mm shim tilsvarer en reell økning av hekken på ca 25mm.

Når det gjelder demperinstillinger, så må en bare prøve seg frem, sålangt har jeg bare gitt 1.5click opp på retur og 1click opp på kompressjon.
Blir mer justeringer bare jeg får denna elektroniske bakdemperen min..

Hvis moderator vil, kan han godt blogg gjøre denna tråden..
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av SuperMorten »

MH434 skrev: Hvis moderator vil, kan han godt blogg gjøre denna tråden..
Da har jeg forsøkt meg litt på egenhånd og flyttet tråden til Bikers logg, og er på sett og vis trådstarters blogg.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39730
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS

Legg inn av AJ »

SuperMorten skrev:
MH434 skrev: Hvis moderator vil, kan han godt blogg gjøre denna tråden..
Da har jeg forsøkt meg litt på egenhånd og flyttet tråden til Bikers logg, og er på sett og vis trådstarters blogg.
Veldig bra!
Men for å vise forumbrukerne hvems om har bloggen kan det være greit å lage en hovedtittel på blogg-tråden. F.eks. "Blogg MH343" eller noe enda mer ... ehem... :-k :skriver "kreativt"... ;-) .
Dette gjøres enkelt ved å klikke på "Endre"-knappen i aller første post og gjøre endringen "Emne"-feltet.
Skriv ny tittel i emnefeltet, deretter "Ok" og voila! tråden har fått ny tittel!
Enkelt og greit.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av MH434 »

Takker for det AJ!

Var ute en tur nå får å prøve ut forandringene jeg gjorde på sykkelen, jeg må si at det er den beste modifiseringen jeg har gjort!!
Sykkelen ble utrolig kvikkstyrt, holder linja mye bedre ut av sving ved hard gasspådrag også :roll
Bakdelen er at den står litt skakkere på sidestøtta :P :p
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Svar