I slick mode så er det vel bare å gi gass i rette registeret i det meste under 150 for å løfte rr'en? Kan nok clutches opp i godt over 200 også skulle jeg tro. Men er det ikke sånn at den derre DTC'en fort ødelegger litt av moroa når man kommer over så og så mange grader? Men mener å huske at den kan chippes vekk eller noe slikt? Var visst mange som hadde klagd. Oppførte seg jo som en båt i dårlig plan (rimelig hardhendt kutt som fikk den til å rykke krapt ned, så opp, så ned, så opp osv) da jeg bestemte meg for å prøve elektronikken på rr'en jeg prøvde for et par sesonger siden. Var i sport mode og med en av de første utgavene vel å merke (vet ikke om det har skjedd endringer). Selv foretrekker jeg enn så lenge å justere det med høyrehånda, selv om sånn elektronikk er veldig fasinerende :-)LordShaft skrev:Jeg må tydeligvis komme meg i kjøregården å prøve hvordan dette fungerer![]()
Ser utifra klippene på youtube at sykkelen min kutter rimelig kjapt når den registrerer at bakhjulet går raskere enn framhjulet....
Hvordan dra en wheelie
Re: Hvordan dra en wheelie
Re: Hvordan dra en wheelie
Jeg trodde en fartshump var der for å kontrollere farten slik at det er noenlunde trygt å ferdes der, og ikke et morsomt veihinder for å kunne gå opp bå bakhjulet.
Jeg tror problemet med den generelle innstillingen til folk som fs650e løser seg selv ved at de dessverre (og jeg mener dessverre) kommer til å bli klistret til en eller annen fjellvegg før eller senere (sikkert før). La meg si det sånn at trafikken blir ikke mer utrygg hvis så skulle skje. La oss bare håpe at ingen andre dras med i det dragsuget.
Jeg tror problemet med den generelle innstillingen til folk som fs650e løser seg selv ved at de dessverre (og jeg mener dessverre) kommer til å bli klistret til en eller annen fjellvegg før eller senere (sikkert før). La meg si det sånn at trafikken blir ikke mer utrygg hvis så skulle skje. La oss bare håpe at ingen andre dras med i det dragsuget.
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Hvordan dra en wheelie
Brukere blir ikke slettet. Dette bl.a. fordi historikken skal beholdes. Ingen andre skal kunne risikere å registrere seg med et brukernavn som har vært brukt tidligere og det har hendt at brukere ønsker å komme tilbake, da kan kontoen reaktiveres. Det er mulig å slette en bruker men likevel beholde innlegg under nick, men da kan ikke kontoen reaktiveres. Enklest er derfor å deaktivere. Slik er vår policy og det er helt normalt i det meste av forum på internet.fs650e skrev: Vel, jeg ønsket å bli slettet. Dere slettet meg ikke, dere bare deaktiverte brukeren. Ikke det samme.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- fs650e
- Innlegg: 171
- Registrert: 13 apr 2013, 15:15
- Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
- Bosted: Wherever the road takes me
Re: Hvordan dra en wheelie
torlind skrev:Jeg trodde en fartshump var der for å kontrollere farten slik at det er noenlunde trygt å ferdes der, og ikke et morsomt veihinder for å kunne gå opp bå bakhjulet.



Partypooper

Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'
Kawasaki ZZR 1100 91'
Re: Hvordan dra en wheelie
De eneste jeg noen gang har observert som bruker fartshumper til slikt er mopedister. Men de er vel de eneste som også trenger slik hjelp for å få opp framhjulet .. Og alderen til de henger vel kanskje også sammen med den manglende forståelsen for nettopp 30 soner slikt .. ? De gjør i alle fall ganske ofte "morsome stunts" i trafikkentorlind skrev:Jeg trodde en fartshump var der for å kontrollere farten slik at det er noenlunde trygt å ferdes der, og ikke et morsomt veihinder for å kunne gå opp bå bakhjulet.

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvordan dra en wheelie
Tror du klarer å løfte den fint med power alene i flere av girene. Men jeg har fortsatt elektronisk sperre på 9000rpmTBI81 skrev:I slick mode så er det vel bare å gi gass i rette registeret i det meste under 150 for å løfte rr'en? Kan nok clutches opp i godt over 200 også skulle jeg tro. Men er det ikke sånn at den derre DTC'en fort ødelegger litt av moroa når man kommer over så og så mange grader? Men mener å huske at den kan chippes vekk eller noe slikt? Var visst mange som hadde klagd. Oppførte seg jo som en båt i dårlig plan (rimelig hardhendt kutt som fikk den til å rykke krapt ned, så opp, så ned, så opp osv) da jeg bestemte meg for å prøve elektronikken på rr'en jeg prøvde for et par sesonger siden. Var i sport mode og med en av de første utgavene vel å merke (vet ikke om det har skjedd endringer). Selv foretrekker jeg enn så lenge å justere det med høyrehånda, selv om sånn elektronikk er veldig fasinerende :-)LordShaft skrev:Jeg må tydeligvis komme meg i kjøregården å prøve hvordan dette fungerer![]()
Ser utifra klippene på youtube at sykkelen min kutter rimelig kjapt når den registrerer at bakhjulet går raskere enn framhjulet....

Ja dette var et problem på de første modellene, men er blitt utbedret på 12/13 modellene. Tror det er greit for de fleste å ha litt elektroniske begrensninger :-# Men greit å kunne skru det av også :-)å
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvordan dra en wheelie
hmm...dobbeltpost!? 

Re: Hvordan dra en wheelie
Hva skjedde med "frihet under ansvar"? Litt vel mye PK her no
Klart jeg drar en liten wheelie hvis jeg føler for det, men jeg vet også at det er mitt ansvar å gjøre det slik at eventuelle fuck up's bare går utover meg, akkurat som med å kjøre over fartsgrensen.
"La den som er uten skyld kaste den første stenen" som en vindranker sa i Kaanan eller no sånt.

Klart jeg drar en liten wheelie hvis jeg føler for det, men jeg vet også at det er mitt ansvar å gjøre det slik at eventuelle fuck up's bare går utover meg, akkurat som med å kjøre over fartsgrensen.
"La den som er uten skyld kaste den første stenen" som en vindranker sa i Kaanan eller no sånt.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvordan dra en wheelie
Jeg skjønner hvorfor flere av de yngre brukerne mener dette er et forum som er litt gubbete. Og en blir raskt arrestert om en ikke gjør alt som loven sier at du SKAL gjøre.
Men nok om det...
Her er en som viser oss hvordan det kan gjøres
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4-RBKNg3NJw[/video]
Men nok om det...
Her er en som viser oss hvordan det kan gjøres

[video]http://www.youtube.com/watch?v=4-RBKNg3NJw[/video]
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hvordan dra en wheelie
Tja, jeg er jo en gammel gubbe, men har da vært ung engang jeg også. Jeg har ingenting i mot at noen drar den opp på bakhjulet under kontrollerte omgivelser. Men det var en som ga uttrykk for holdninger som jeg syns er litt på siden av det som paragraf 3 i veitrafikkloven skal regulere, nemlig samhandling mellom alle typer trafikkanter.LordShaft skrev:Jeg skjønner hvorfor flere av de yngre brukerne mener dette er et forum som er litt gubbete. Og en blir raskt arrestert om en ikke gjør alt som loven sier at du SKAL gjøre.
Men nok om det...
Her er en som viser oss hvordan det kan gjøres![]()
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4-RBKNg3NJw[/video]
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hvordan dra en wheelie
Paragraf 3 er det ikke noe i veien med, problemet er bare at Politiet bruker den som en catch 22 og det er følgelig ikke noe en kan gjøre med det da en vanlig stakkars jævel ikke har råd til å prøve det for retten og politi og domstoler uansett er gode busser.
Men det er en rettsstat assa, lissom, hvis en bare har penger.
Men det er en rettsstat assa, lissom, hvis en bare har penger.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hvordan dra en wheelie
Der er vi helt enige. Før i tiden kunne du kjøre av veien fordi du enten tolket veigrepet eller svingen feil og man måtte kun melde ifra hvis det var personskader involvert. Nå blir du påtalt for uaktsomhet no matter what, men det er ikke paragrafen sin feil, men hvem som tolker den opp imot en spesifikk hendelse.teeU skrev:Paragraf 3 er det ikke noe i veien med, problemet er bare at Politiet bruker den som en catch 22 og det er følgelig ikke noe en kan gjøre med det da en vanlig stakkars jævel ikke har råd til å prøve det for retten og politi og domstoler uansett er gode busser.
Men det er en rettsstat assa, lissom, hvis en bare har penger.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Bosted: Oslo
Re: Hvordan dra en wheelie
Litt av en velkomsthilsen fra forumledelsen, men jeg blir ikke lenger overrasket over stilen. Hva er det du vil oppnå med dette da AJ? Hva er poenget med å identifisere brukere på forumet, om det så er tidligere profiler man har hatt her, eller hva man kaller seg på andre forum? Du burde vel være glad for at det kommer til nye brukere her, som sørger for aktivitet på dette aktive forumet for aktive motorsyklister? Hva som er begrunnelsen for at folk kommer tilbake er da noe som ikke vedkommer deg i det hele tatt, det har du ingenting med, uansett hvor underlig du synes det måtte være.AJ skrev:Har ikke lest alle postene du har skrevet under ditt nye nick, men tror neppe du har presentert deg som AndreasB i noen av disse.
Spiller forsåvidt ikke så stor rolle heller.
Men fra å ønske å bli slettet fra MCsiden.no, for deretter å komme tilbake med et annet nick virker litt underlig.
Og når du legger opp til samme stil som tidligere og som mange her inne reagerte på, kom jeg til at det var like greit å "oute" deg sånn at folk her inne vet hvem du egentlig er.
Nevner også at den stilen du legger opp til som fs650e neppe vil føre noe godt med seg...
fs650e skrev:Aldri lagt skjul på at jeg er AndreasB jeg?AJ skrev:Vel, vel...
AndreasB tilbake, ser jeg... Lett gjenkjenmnelige tone i det du skriver, for øvrig.
Denne gang som fs650e...
Var det ikke slik at du ønsket å slette deg herfra for ikke lenge siden? :
http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=155826#p155826" onclick="window.open(this.href);return false;
Jau, kjøpte meg en til sykkel, måtte spørre om noe, var enkleste.
Jo, det var det.. Men dere slettet meg aldri, selv etter gjentatte forespørsler. og det var en stund siden.
HVa slags relevanse har dette til wheelier? Drar ikke du som en administrator det bare LENGRE unna topic?
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Re: Hvordan dra en wheelie
ole m. skrev:Litt av en velkomsthilsen fra forumledelsen, men jeg blir ikke lenger overrasket over stilen. Hva er det du vil oppnå med dette da AJ? Hva er poenget med å identifisere brukere på forumet, om det så er tidligere profiler man har hatt her, eller hva man kaller seg på andre forum? Du burde vel være glad for at det kommer til nye brukere her, som sørger for aktivitet på dette aktive forumet for aktive motorsyklister? Hva som er begrunnelsen for at folk kommer tilbake er da noe som ikke vedkommer deg i det hele tatt, det har du ingenting med, uansett hvor underlig du synes det måtte være.AJ skrev:Har ikke lest alle postene du har skrevet under ditt nye nick, men tror neppe du har presentert deg som AndreasB i noen av disse.
Spiller forsåvidt ikke så stor rolle heller.
Men fra å ønske å bli slettet fra MCsiden.no, for deretter å komme tilbake med et annet nick virker litt underlig.
Og når du legger opp til samme stil som tidligere og som mange her inne reagerte på, kom jeg til at det var like greit å "oute" deg sånn at folk her inne vet hvem du egentlig er.
Nevner også at den stilen du legger opp til som fs650e neppe vil føre noe godt med seg...
fs650e skrev:Aldri lagt skjul på at jeg er AndreasB jeg?AJ skrev:Vel, vel...
AndreasB tilbake, ser jeg... Lett gjenkjennelige tone i det du skriver, for øvrig.
Denne gang som fs650e...
Var det ikke slik at du ønsket å slette deg herfra for ikke lenge siden? :
http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=155826#p155826" onclick="window.open(this.href);return false;
Jau, kjøpte meg en til sykkel, måtte spørre om noe, var enkleste.
Jo, det var det.. Men dere slettet meg aldri, selv etter gjentatte forespørsler. og det var en stund siden.
HVa slags relevanse har dette til wheelier? Drar ikke du som en administrator det bare LENGRE unna topic?
Hvis han var utestengt så var det jo greit nok, vel. Men hvis det var eget ønske så er vel dette ganske langt over kanten......
- fs650e
- Innlegg: 171
- Registrert: 13 apr 2013, 15:15
- Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
- Bosted: Wherever the road takes me
Re: Hvordan dra en wheelie
Jeg valgte selv å forlate forumet.Duville skrev: Hvis han var utestengt så var det jo greit nok, vel. Men hvis det var eget ønske så er vel dette ganske langt over kanten......
Om jeg utdyper om hvorfor får jeg vel enda en i tillegg til den jeg fikk inatt som følge av denne posten: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 51#p164751
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'
Kawasaki ZZR 1100 91'