Haymaker

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

DrGreve skrev:Jeg hadde min verneplikt i MJ-avdelingen i Ramsund, etter opplæring på Haakonsvern og Horten. I fjor sommer kjørte jeg innom Ramsund for å se hvordan det så ut, og det eneste som har forandret seg var veiene mellom Breistrand og Ramsund. De hadde blitt bedre, Ramsund så akkurat likedan ut :)
Det er ikke store endringene nei!
Kunne vel strengt tatt vært enda bedre de veiene, men antar det er bedre enn i din forsvarstid.

Var du i MJ, eller hadde du din tjeneste i avdelingen?

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Da var sesongen over for min del..
Er kjempefornøyd med å ha tilbragt deler av 2014 på MC! :-)

Haymaker gikk til anskaffelse av Suzukien i Juli, og har nytt en av de beste sommersesongene i nord, noensinne.
Jeg kjøpte sykkelen på ca 6000 km, den har nå gått 11462, så det ble kjørt omtrent 550 mil denne sesongen.
Det å ta sertifikatet til tungsykkel og kjøpe sin første mc har vært en stor drøm!

Ettersom jeg ble student fra August og sa opp min faste stilling sto jeg foran et ultimatum. Enten så tar jeg lappen i år og skaffer sykkel, ellers er det bare å glemme på mange år. Med trang studentøkonomi ville det ikke latt seg gjøre før i tidligst 2018. Man blir jo gjerne litt mer fornuftig med alderen, så min frykt var jo at jeg skulle si nei til mc etter studietid og prioritere "smartere" med huskjøp eller lignende.

For å være ærlig sa jeg fuck it! Jeg har en samboer som er svært støttende og hun fortjener all ros. I stedet for å stille seg på bakbeina og riste på hodet, så oppmuntret hun meg til å gjennomføre. Hennes venninner kommer med gullkorn som; "er du ikke redd når han kjører?", eller "det hadde jeg aldri gått med på/akseptert". Da må hun bare flire, og fortelle at hun støtter mine valg og stoler på meg. Når ble det å kjøre motorsykkel sidestilt med å ha et selvmordsønske!?

Ser frem til neste års sesong som forhåpentligvis starter rekordtidlig. Satser på turer langt nord, sør, øst og vest!

Ps: Vet forresten at det ikke alltid er korrelasjon mellom fornuft og alder :prop:
Garasje1.jpg
Garasje2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Haymaker og hans GSR

Legg inn av norse900 »

Haymaker skrev:Ps: Vet forresten at det ikke alltid er korrelasjon mellom fornuft og alder :prop:
Fornuft og alder påstås å være omvendt proporsjonale og inntreffer hos den mannlige delen av befolkningen fra fylte 25 år... Du har bare sett begynnelsen, gutt!! :lol :prop: :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

norse900 skrev:
Haymaker skrev:Ps: Vet forresten at det ikke alltid er korrelasjon mellom fornuft og alder :prop:
Fornuft og alder påstås å være omvendt proporsjonale og inntreffer hos den mannlige delen av befolkningen fra fylte 25 år... Du har bare sett begynnelsen, gutt!! :lol :prop: :thumleft
Så da er jeg altså akkurat innenfor gullalderen! :thumleft

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av norse900 »

Tenkte du trengte litt "trøst"... (Før det går "rette veien") :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av TBI81 »

Haymaker skrev: Jeg har en samboer som er svært støttende og hun fortjener all ros. I stedet for å stille seg på bakbeina og riste på hodet, så oppmuntret hun meg til å gjennomføre. Hennes venninner kommer med gullkorn som; "er du ikke redd når han kjører?", eller "det hadde jeg aldri gått med på/akseptert". Da må hun bare flire, og fortelle at hun støtter mine valg og stoler på meg. Når ble det å kjøre motorsykkel sidestilt med å ha et selvmordsønske!?

Ser frem til neste års sesong som forhåpentligvis starter rekordtidlig. Satser på turer langt nord, sør, øst og vest!

Ps: Vet forresten at det ikke alltid er korrelasjon mellom fornuft og alder :prop:
Sånn skal det låte! "Har du lyst, har du lov" er lyden her i gården også :thumleft
Slike fruer med 'hadde jeg aldri akseptert' er ikke mye å samle på :-)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

norse900 skrev:Tenkte du trengte litt "trøst"... (Før det går "rette veien") :lol
Jo mange takk!
Nå som PMS er på plass :punch
TBI81 skrev:
Haymaker skrev: Jeg har en samboer som er svært støttende og hun fortjener all ros. I stedet for å stille seg på bakbeina og riste på hodet, så oppmuntret hun meg til å gjennomføre. Hennes venninner kommer med gullkorn som; "er du ikke redd når han kjører?", eller "det hadde jeg aldri gått med på/akseptert". Da må hun bare flire, og fortelle at hun støtter mine valg og stoler på meg. Når ble det å kjøre motorsykkel sidestilt med å ha et selvmordsønske!?

Ser frem til neste års sesong som forhåpentligvis starter rekordtidlig. Satser på turer langt nord, sør, øst og vest!

Ps: Vet forresten at det ikke alltid er korrelasjon mellom fornuft og alder :prop:
Sånn skal det låte! "Har du lyst, har du lov" er lyden her i gården også :thumleft
Slike fruer med 'hadde jeg aldri akseptert' er ikke mye å samle på :-)
Veldig bra! Helt enig med deg.

Hadde en eks som fortalte meg at dersom en motorsykkel havnet i min bestittelse, så kunne jeg si forvel til forholdet.. :roll Dype greier. Nå skjønner du naturligvis hvofor det ikke er oss to lengre :knegg

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Da ser det ut for at det kommer en Brutale RR i 2015. :thumleft
Blir spennende å se utfyllende tester av denne sykkelen.

At jeg liker utseende kommer vel ikke som noen stor overraskelse.
Lurer på om du føler deg "Cramped" på den da det virker som det er en veldig kort sykkel.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ccCR9tDHMz4[/video]

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av JK95 »

Haymaker skrev:Da ser det ut for at det kommer en Brutale RR i 2015. :thumleft
Blir spennende å se utfyllende tester av denne sykkelen.

At jeg liker utseende kommer vel ikke som noen stor overraskelse.
Lurer på om du føler deg "Cramped" på den da det virker som det er en veldig kort sykkel.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ccCR9tDHMz4[/video]
Når du sier "kommer", mener du da som i at den er ny av året eller at du har kjøpt en? For er det sistnevnte har du kjøpt en av mine favoritter :prop: :prf

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

JK95 skrev:
Når du sier "kommer", mener du da som i at den er ny av året eller at du har kjøpt en? For er det sistnevnte har du kjøpt en av mine favoritter :prop: :prf
Da mener jeg som ny av året.
MV er fantastiske sykler. Hadde det vært min så skulle jeg promotert den relativt heftig :prop:

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av JK95 »

Haymaker skrev:
JK95 skrev:
Når du sier "kommer", mener du da som i at den er ny av året eller at du har kjøpt en? For er det sistnevnte har du kjøpt en av mine favoritter :prop: :prf
Da mener jeg som ny av året.
MV er fantastiske sykler. Hadde det vært min så skulle jeg promotert den relativt heftig :prop:
Heheh, reknet med det ;-)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av DrGreve »

Haymaker skrev:
DrGreve skrev:Jeg hadde min verneplikt i MJ-avdelingen i Ramsund, etter opplæring på Haakonsvern og Horten. I fjor sommer kjørte jeg innom Ramsund for å se hvordan det så ut, og det eneste som har forandret seg var veiene mellom Breistrand og Ramsund. De hadde blitt bedre, Ramsund så akkurat likedan ut :)
Det er ikke store endringene nei!
Kunne vel strengt tatt vært enda bedre de veiene, men antar det er bedre enn i din forsvarstid.

Var du i MJ, eller hadde du din tjeneste i avdelingen?
Jeg ser at jeg har fått et spørsmål som jeg ikke har svart på..
Ja, jeg var i MJ-avdelingen, men ikke som jeger. Var sambandsmann og lettdykker :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

DrGreve skrev: Jeg ser at jeg har fått et spørsmål som jeg ikke har svart på..
Ja, jeg var i MJ-avdelingen, men ikke som jeger. Var sambandsmann og lettdykker :)
Ah, tungløfter altså. Ikke gæærnt det heller :-)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Litt småplukk på morsdagen.
Nærlyset gikk på passasjersiden i dag, så da var det på tide å bytte noen pærer.

På disse gamle Courierne på man ut med løkta for å bytte, men var en kjapp og grei prosess.
Er glad den ikke må leveres på verksted for å skifte pærer og vindusviskere.

Edit: Ja, bilen er skitten den altså..
IMG_2767.JPG
IMG_2778.JPG
På kjøkkenbenken :twisted
Untitled-2.jpg
IMG_2777.JPG
Untitled-1.jpg
Ellers ble det fårikål hos gamlingene i dag. Alltid en vinner!
Geofysikk og prosjektledelse står på agendaen utover kvelden :-)å
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Jompa »

Det var vel ikke mulig å lage mat på ditt kjøkken......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar