KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Begynner å komme skrevne magasintester og ikke minst testvideoer med kommentarer.
Her en som ble lagt ut for bare noen timer siden:
Vil nok få mye oppmerksomhet i tiden framover, denne nye Super Adenture'en...
Har for øvrig hørt rykter om at det kommer færre hit til landet enn hva man hadde forventet på forhånd.
Her en som ble lagt ut for bare noen timer siden:
Vil nok få mye oppmerksomhet i tiden framover, denne nye Super Adenture'en...
Har for øvrig hørt rykter om at det kommer færre hit til landet enn hva man hadde forventet på forhånd.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Kommer ikke til å legge ut en hel haug med testrapporter her, men et par må kunne tåles...
.
Som f.eks. denne:
http://www.bennetts.co.uk/bikesocial/re ... NJl7o7dkfx


Som f.eks. denne:
http://www.bennetts.co.uk/bikesocial/re ... NJl7o7dkfx
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
den så veldig frisk ut og en skikkelig konkurrent til GS
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
En aldri så liten stilstudie:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Testene fra Kanariøyene legges ut forløpende. Her en av de siste...:
..."an animal of the most predatory nature"...
..."an animal of the most predatory nature"...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Det som sies er helt gresk, men bildene snakker et språk alle skjønner... :-) :
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Setevarmer med 2 soner og ulike nivåer.
Ekstrautstyret på disse nye syklene..
Ekstrautstyret på disse nye syklene..

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
AJ skrev:En av de nyeste kjøretestrapportene:
https://www.asphaltandrubber.com/review ... re-review/
Sakset: (The huge v-twin has a broad and strong powerband, but from 6,000 rpm onwards the real muscle shows. Above this threshold the vibrations in the footpegs disappear as well, which only encourages you to twist the throttle further).
UpsLeser fothvilervibrasjoner under 6000 rpm
![]()
Det var det jeg hang meg mest opp i på 1190`n![]()
Får håpe det ikke er like mye som på den jeg kjørte.
Det var ikke så lenge jeg prøvde den, men jeg
tror ikke jeg hadde vært lykkelig etter en lang dag på den
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Eneste testrapporten så langt som nevner vibrasjoner i fothvilerne.
Så får vi se hvor merkbare og evt. irriterende dette er.
Har hatt dette mer eller mindre på alle syklene jeg har hatt. Mest merkbart på Stelvio'en, men likevel minst irriterende. Mest plagsomt på Tiger 1050'en, faktisk, hvor vibrasjonene gjorde at den ene foten "sovnet". Litt bedre da med "masserende" vibber, som på Stelvio...

Så får vi se hvor merkbare og evt. irriterende dette er.
Har hatt dette mer eller mindre på alle syklene jeg har hatt. Mest merkbart på Stelvio'en, men likevel minst irriterende. Mest plagsomt på Tiger 1050'en, faktisk, hvor vibrasjonene gjorde at den ene foten "sovnet". Litt bedre da med "masserende" vibber, som på Stelvio...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
dere har ikke opplevd fotvibrasjoner før dere har kjørt Harley i Dyna-familien. Den siste jeg hadde var det sånn at foten gled av om du ikke presset mot 

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Har ikke opplevd dette selv tror jeg, men kan se for meg at virbrasjoner i fothvilere vil være slitsomt i lengden. Håper ikke dette blir et problem på en slik type sykkel :-)å
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Slitsomme vibrasjoner i fothvilere er slitsommeBjerknez skrev:Har ikke opplevd dette selv tror jeg, men kan se for meg at virbrasjoner i fothvilere vil være slitsomt i lengden. Håper ikke dette blir et problem på en slik type sykkel :-)å

Det er ofte veldig liten forskjell i frekvens og intensitet som skal til
for å gjøre en stor forskjell

Jeg kjørte ikke KTM1190 Adventure R mer en ca 1/2 time, og det var langt fra
nok til å konkludere.
Men det var mer en nok til å stadfeste at: Her vibrerte det gitt

Styret var derimot helt dødt

Noe det ikke er på Tigern, så det er dempet i etterhånd

Det at AJ`n sier det er den første testen
han ser dette nevnt, ser jeg på som et positivt tegn :[-o<
Jeg er litt på tå i forhåld til denne sykkelen, da den helt klart er veldig interessant
som arvtager etter MamaTiger når den dagen måtte komme.
Største feilen de i mine øyne har gjort med den,
er at de har GLEMT å montere kardangen da de skrudde den sammen.
Men det er vel noe vi aldrig vil se fra KTM

Sist redigert av ojda den 09 feb 2015, 09:53, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
For egen del kan jeg si: Det vil aldrig skjeZadnez skrev:dere har ikke opplevd fotvibrasjoner før dere har kjørt Harley i Dyna-familien. Den siste jeg hadde var det sånn at foten gled av om du ikke presset mot

Det var en liten periode i fjor jeg tenkte jeg hadde lyst til å prøve en V-Rod,
men jeg kom på bedre tanker

Jeg kan være sta, å her jeg sagt jeg aldrig vil gjøre en ting, så blir det sånn


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Noen har slått fast at det ikke finnes det minste spor av kardang KTM's DNA...ojda skrev: Jeg er litt på tå i forhåld til denne sykkelen, da den helt klart er veldig interessant
som arvtager etter MamaTiger når den dagen måtte komme.
Største feilen de i mine øyne har gjort med den,
er at de har GLEMT å montere kardangen da de skrudde den sammen.
Men det er vel noe vi aldrig vil se fra KTM
Husker ikke lenger hvem denne 'noen' er eller hvor jeg leste det. Men tror nok vedkommende har ganske så rett i dette.
Er ganske sikker på at vi aldri kommer til å se kardangsykkel fra KTM. Like sikker som at vi aldri får gleden av (?) å plante ræven ned på en KTM cruiser ala japan-cruiser, MG California, H-D og Goldwing...

Ducati Multistrada har heller ingen kardang på sin oppaterte versjon. Tror neppe Bologna-ingeniørene sysler med tanke om å gjøre det i framtiden heller...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Enig m/Ojda. Kardang er et "must" for enhver direkte utfordrer til GS1200 

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Men ellers er det veldig, veldig mye bra med denne sykkelenRuneMC skrev:Enig m/Ojda. Kardang er et "must" for enhver direkte utfordrer til GS1200

Det skal mye til at man ikke må gjøre ett kompromiss eller 2små
ved neste veivalg. Bare å innse at man blir mer og mer kresen

Men om kardangen blir dette kompromisset, vil bare tiden vise

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Kardang må det så klart være på en slik sykkel
Ellers blir det spennede å se om Ktm har forbedret den opplevde kvaliteten i forhold til 1190'en. Etter min mening var ikke det så mye å rope hurra for da jeg prøvde den i fjor.

Ellers blir det spennede å se om Ktm har forbedret den opplevde kvaliteten i forhold til 1190'en. Etter min mening var ikke det så mye å rope hurra for da jeg prøvde den i fjor.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Her har jeg gått glipp av noepoulet_cavalier skrev:BMW er flinke til å markedsføre - og KTM lider vel fortsatt litt av den kjempebrøleren de gjorde med Ewan og Charlie.. men når det er sagt: GS og kanskje Exploreren har kryss på alt som er viktig for veldig mange. Hadde det vært kardang på 1290'en så hadde den vært kandidat for prøvetur (scottoiler hjelper, men det er fortsatt styr og klin med kjede).jhn skrev:Ja, den gjør kanskje det ... kanskje som et resultat av fastlåste tankemønstre ... kanskje.poulet_cavalier skrev:.
JHN: du kan selvsagt sammenligne med hva du vil, men GS selger vel fortsatt mest i denne klassen?
Det var det som var poenget mitt.
Nå har jeg ikke kjørt alverdens mange sykler, men GS'en er for meg veldig lik TDM 900 - bare bedre sittestilling, bedre svingegenskaper, mer motor, lettere å krypkjøre, og mer artig/nyttig/kjektogha utstyr.



Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
The Long Way Round med Ewan McGregor og Charlie Boorman skulle egentlig foregå på KTM motorsykler. KTM ombestemte seg og ville ikke sponse turen fordi de mente det ikke kom til å gå bra. Sannsynligvis var KTM påvirket av Thomas Junker som selv drev med MC dokumentarer.ojda skrev:Her har jeg gått glipp av noepoulet_cavalier skrev:BMW er flinke til å markedsføre - og KTM lider vel fortsatt litt av den kjempebrøleren de gjorde med Ewan og Charlie.. men når det er sagt: GS og kanskje Exploreren har kryss på alt som er viktig for veldig mange. Hadde det vært kardang på 1290'en så hadde den vært kandidat for prøvetur (scottoiler hjelper, men det er fortsatt styr og klin med kjede).jhn skrev:Ja, den gjør kanskje det ... kanskje som et resultat av fastlåste tankemønstre ... kanskje.poulet_cavalier skrev:.
JHN: du kan selvsagt sammenligne med hva du vil, men GS selger vel fortsatt mest i denne klassen?
Det var det som var poenget mitt.
Nå har jeg ikke kjørt alverdens mange sykler, men GS'en er for meg veldig lik TDM 900 - bare bedre sittestilling, bedre svingegenskaper, mer motor, lettere å krypkjøre, og mer artig/nyttig/kjektogha utstyr.Enlight me pleese
![]()
Charlie Boorman som river KTM plakaten ned av veggen har vært et PR mareritt for KTM.
Se også:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=738133
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Takkpoulet_cavalier skrev:The Long Way Round med Ewan McGregor og Charlie Boorman skulle egentlig foregå på KTM motorsykler. KTM ombestemte seg og ville ikke sponse turen fordi de mente det ikke kom til å gå bra. Sannsynligvis var KTM påvirket av Thomas Junker som selv drev med MC dokumentarer.ojda skrev:Her har jeg gått glipp av noepoulet_cavalier skrev:BMW er flinke til å markedsføre - og KTM lider vel fortsatt litt av den kjempebrøleren de gjorde med Ewan og Charlie.. men når det er sagt: GS og kanskje Exploreren har kryss på alt som er viktig for veldig mange. Hadde det vært kardang på 1290'en så hadde den vært kandidat for prøvetur (scottoiler hjelper, men det er fortsatt styr og klin med kjede).jhn skrev:Ja, den gjør kanskje det ... kanskje som et resultat av fastlåste tankemønstre ... kanskje.poulet_cavalier skrev:.
JHN: du kan selvsagt sammenligne med hva du vil, men GS selger vel fortsatt mest i denne klassen?
Det var det som var poenget mitt.
Nå har jeg ikke kjørt alverdens mange sykler, men GS'en er for meg veldig lik TDM 900 - bare bedre sittestilling, bedre svingegenskaper, mer motor, lettere å krypkjøre, og mer artig/nyttig/kjektogha utstyr.Enlight me pleese
![]()
Charlie Boorman som river KTM plakaten ned av veggen har vært et PR mareritt for KTM.
Se også:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=738133

Da har jeg vel egentlig ikke gått glipp av det, kun fortrengt det

Har sett både den serien, og The long way round. Nesten ubetalelig

Men da vet jeg iallefall hva du snakker om. :-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Kommer ikke til å involvere meg i noen kardang vs. kjede debatt annet enn å mene at jeg for egen del neppe noengang kommer til å eksludere interessante sykler fordi de har kjede...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Nei jeg er enig, men den må være ekstrem interessant i så fallAJ skrev:Kommer ikke til å involvere meg i noen kardang vs. kjede debatt annet enn å mene at jeg for egen del neppe noengang kommer til å eksludere interessante sykler fordi de har kjede...


En av de tingene som irriterte meg da jeg gikk fra R1200GS til F800GS var kjeden. Derfor var det en befrielse å være tilbake på R1200GS igjen med kardang :-)
Kan nok være noen fordeler med kjede , men ulempene er større for min del.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Voldsomt positiv, denne karen...
:



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Ny testrapport.
Fra The Telegraph.
Synd Kevin Ash ikke fikk oppleve 1290 SA...
Som kjent omkom han da han testkjørte nye BMW GS i Sør-Afrika 22. januar 2013, kun 53 år ung...
https://www.telegraph.co.uk/motoring/mo ... eview.html
Fra The Telegraph.
Synd Kevin Ash ikke fikk oppleve 1290 SA...
Som kjent omkom han da han testkjørte nye BMW GS i Sør-Afrika 22. januar 2013, kun 53 år ung...
https://www.telegraph.co.uk/motoring/mo ... eview.html
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.