Vektforskjellen på ulike mcer og hvorfor ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Vektforskjellen på ulike mcer og hvorfor ?

Legg inn av Olav K »

sankyo skrev:
LordShaft skrev:
sankyo skrev:
LordShaft skrev:
sankyo skrev:Obs: Off topic:
En stor vektforskjell mellom ulike sykler utgjør nok uten tvil magen til føreren. Mange som er opptatt av å spare 4 kilo ved å bytte eksos, men som lett kunne kvittet seg med langt flere kiloer. ;)
Definitivt et godt poeng. Selv om min potte reduserte vekten med 11 kilo og jeg strengt talt ikke har så mange flere kilo å avse :thumleft

Note 4
En liten empirisk studie vil nok vise at du er i mindretallet...
Dessverre så er dette et trist faktum...de fleste har nok 20 kilo for mye

Note 4
Da prater vi selvfølgelig utelukkende om personer som ikke er medlem her eller leser innlegget på andre måter. 8-)
:eh Nei ærlig talt altså, dette tar jeg til meg på verste måte, her føler jeg du sjikanerer og provoserer meg på verste måte, Lordshaft.
Du stigmatisere ei heil yrkesgruppe....
Nå blei jeg både sint og lei meg på en gang... :evil :sorry :sorry
Jeg sier som Cæsar sa, da han blei knivstukket til døde....
"Og så du..min sønn, Brutus"













og for de som ikke kjenner meg, sier jeg bare "ironi" :P :p
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Vektforskjellen på ulike mcer og hvorfor ?

Legg inn av sankyo »

:oops::o:o:o;)
Live long and prosper :janikk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Vektforskjellen på ulike mcer og hvorfor ?

Legg inn av LordShaft »

Hahahaha :yahoo



Note 4

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Vektforskjellen på ulike mcer og hvorfor ?

Legg inn av Tommas »

Skal til Hamburg på jobbtur neste uke. Da skal jeg svinge innom og se på en 2010 Ducati Streetffightter 1098s. Den er oppgitt med 169kg tørrvekt i annonsen.
Det er jo nærmest anoreksia!

BMW'en min er oppgitt til 199kg, men med utstyr,bensin og bagasje så veier den nok lett 250kg+ . Den var i alle fall tung nok når jeg la den pent på siden i en superkrapp sving opp fra Dalen i Telemark
(bomgira og kvalte motoren, ikke mitt stolteste øyeblikk).

Det artige er at jeg ble så flau at jeg løftet den rett opp igjen (rett i ryggen og brukte bena) - da kneppet det fint i ryggen, og korsryggen som jeg har slitt med i flere år ble plutselig bra igjen.
Aldri så galt at det ikke er godt for noe ;-)

Så når alt er sagt, så er det nok enklere å bytte sykkel til en som veier 30kg mindre enn å slanke meg tilsvarende. Selv om jeg nok trenger det mer ;-)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Vektforskjellen på ulike mcer og hvorfor ?

Legg inn av Kawagutten »

Tommas skrev:Skal til Hamburg på jobbtur neste uke. Da skal jeg svinge innom og se på en 2010 Ducati Streetffightter 1098s. Den er oppgitt med 169kg tørrvekt i annonsen.
Det er jo nærmest anoreksia!

BMW'en min er oppgitt til 199kg, men med utstyr,bensin og bagasje så veier den nok lett 250kg+ . Den var i alle fall tung nok når jeg la den pent på siden i en superkrapp sving opp fra Dalen i Telemark
(bomgira og kvalte motoren, ikke mitt stolteste øyeblikk).

Det artige er at jeg ble så flau at jeg løftet den rett opp igjen (rett i ryggen og brukte bena) - da kneppet det fint i ryggen, og korsryggen som jeg har slitt med i flere år ble plutselig bra igjen.
Aldri så galt at det ikke er godt for noe ;-)

Så når alt er sagt, så er det nok enklere å bytte sykkel til en som veier 30kg mindre enn å slanke meg tilsvarende. Selv om jeg nok trenger det mer ;-)
Tror det er flere herfra som skal til Hamburg traktene neste uke for å se på sykler.Blant annet en ZZR1100 som har tørr vekt på 233.Hadde det vært en renspikka R-sykkel ville den nok veid 50kg mindre.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar