Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Juicebox »

Sattphalat skrev: 30 des 2020, 17:32
Duke944 skrev:“Karita Bekkemellen, administrerende direktør for legemiddelindustrien, kanskje den personen i Norge som får flest bonuser ved “god omsetning av medikamenter”, fikk i dag pryde forsiden av VGs papirutgave, med bilde av selv selv på forsiden og titellen: “Det må være konsekvenser om folk ikke tar vaksinen”".

Det skal bli konsekvenser for å reservere seg fra å ta en vaksine er fremstilt i all hast, som er svært dårlig utprøvd, som en ikke vet hvordan virker på kroppen etter, 3, 6 eller 12 måneder? En vaksine som produsentene har fått garantier mot søksmål for hvis det blir bivirkninger? En vaksine mot et virus de innrømmer de ikke har klart å isolere ennå? En vaksine mot et virus med en overlevelsesprosent på 99,7%?.

Selv en tidligere direktør i Pfizer sier at det er galskap å vaksinere friske mennesker i en kommentar angående Covid-19 vaksinen:
"There is absolutely no need for vaccines to extinguish the pandemic… You do not vaccinate people who aren’t at risk from a disease. You also don’t set about planning to vaccinate millions of fit and healthy people with a vaccine that hasn’t been extensively tested on human subjects.” Dr. Mike Yeadon PhD, Pfizer’s former Vice President and Chief Scientist for Allergy & Respiratory Disease”. Kilde 4.

“I dag ble vi vitne til et paradigmeskifte i norsk media. Vi ble vitne til medias fullstendige underkastelse”.

Det er ikke første gangen en MSM avis hjelper Big Pharma med salget av vaksiner. Under svine-influensen for et tiår siden, pisket MSM aviser som VG opp panikken i befolkningen, og fikk mange til å ta vaksinen som hadde alvorlige bivirkninger for mange, et stort antall ble invalide for livet.

De finansielle eierne av Big Pharma eier også vestlig presse og media, så det er ikke merkelig at MSM fikk oppdraget med skremselspropagandaen, og journalister som driver journalistikk er det ikke igjen i MSM, bare betalte penner for den globale storkapitalen
Hei
Leste det du skrev med interesse helt til de siste tre avsnittene.
Og der plasserte du deg trygt og godt inne blandt konspirasjonsteoretikere tror jeg.

Et par spørsmål.
Noen tjener jo penger på konspirasjoner? Noe kommer fra finansierte trollfabrikker med diverse agendaer.

Har du en agenda ,eller tror du på dette?
Er du bare en nyttig idiot som har gått på limpinnen, med tinnfoilhatten godt tredd ned over øra?

Fint hvis du deler litt kilder for påstandene om dette paradigmeskiftet til anerkjente medier slik at vi kan vurdere dette selv, og å se på hvor seriøse de er.
Mvh


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Takk!

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Må bare snakke for meg selv. Jeg er en født skeptiker. Jeg tror ikke på alt jeg leser. Selv om det kommer fra eksperter. Jeg benekter det ikke, men forholder meg skeptisk.

Så kan andre legge seg flate for alt ekspertene måtte mene og alt som blir skrevet i media.

Hvis man globalt sett skulle reddet flest mulig liv.... hvorfor gir vi ikke vaksinene vi fikk til Sverige?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Fått? De er vel kjøpt og betalt?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av cannon »

Bjerknez sine metaforer er søppel. Medisin(Paraset) og vaksine er 2 helt forskjellige ting. Alle skjønner at man ikke unngår hangover ved å ta paraset dagen før festen.

Medisin= reparere den kræsja bilen (aka abort)
Vaksine = unngå å kræsje bilen (aka kondom)
Hva er smartest?

Så vidt jeg vet finnes det ingen medisin mot corona-sykdommen når man først har fått den, men det kreves tildels svært omfattende innsats og maskineri på sykehusene for å redde livet til de syke. Det finnes ikke slik kapasitet i Norge. Til infomasjon; de såkalte "respiratorene" som Erna og co anskaffet i vår er søppel.
Selvfølgelig skal man vaksinere seg, når FHI/Myndighetene bestemmer det.

Jeg har 2 spørsmål, som kanskje noen her kan besvare:
- 1) kan jeg verne mine omgivelser ved å vaksinere meg, ved at jeg ikke blir mottager/bærer av viruset når jeg er vaksinert? Eller unngår jeg bare å bli syk selv?
- 2) Hvor lang utviklings- og testtid er det vanligvis på den årvisse og ordinære influensavaksinen? Testes den betydelig bedre enn C-19 vaksinen?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av AJ »

Duke944 skrev: 30 des 2020, 16:30 og journalister som driver journalistikk er det ikke igjen i MSM, bare betalte penner for den globale storkapitalen
Ja, uavhengig kritisk og gravende journalistikk er det blitt foruroligende mindre av de siste årene.
Og ikke minst nå under koronasituasjonen vi er midt oppe i.
I stedet for en undersøkende, flersidigopplysende og balansert framstilling ser i hvert fall jeg, med mine journalistbriller, en klar slagside mot å lovprise og skjønnmale denne ny vaksinen, som altså ikke har gjennomgått like lang testing av virkning og bivirkning og utprøving som andre vaksiner vi kjenner til.
Men dette stilles det knapt et eneste kritisk spørsmål ved av et samlet pressekorps...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av pekle »

Enig i at pressen driver veldig mye med klikkfjas og mer og mindre dårlige oversettelser av innhold fra andre steder. Men at ting var så mye bedre før er jeg ikke med på. Jeg er ikke spesielt gammel (statistisk sett midt i livet), men jeg husker godt at de alle fleste aviser var tildels sterkt knytta til politiske blokker og partier - å påstå at det bragte upartisk og kritisk journalistikk er å skjønnmale fortida. Det kan dog tenkes at avisene har blitt likere hverandre, og at en AP-avis ikke lenger finnes til å systematisk angripe borgerlig makt og vice versa.

Det var muligens en kort periode etter at partienes klamme hånd var borte fra avisene og fram til annonseinntektene smuldret bort og SoMe dukket opp at det var en del graving (95-05 kanskje?), men mitt inntrykk er at det var en unntaksperiode historisk sett.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av pekle »

Jeg mener forøvrig det er masse media bør ta tak i ifbm koronahåndteringen (innføring av unntakslover, pengebruk, de-facto portforbud, massiv nedstengning osv). Liksom-kritiske spørsmål om vaksinering er veldig langt nede på den lista.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 30 des 2020, 18:34 Bjerknez sine metaforer er søppel. Medisin(Paraset) og vaksine er 2 helt forskjellige ting. Alle skjønner at man ikke unngår hangover ved å ta paraset dagen før festen.

Medisin= reparere den kræsja bilen (aka abort)
Vaksine = unngå å kræsje bilen (aka kondom)
Hva er smartest?

Så vidt jeg vet finnes det ingen medisin mot corona-sykdommen når man først har fått den, men det kreves tildels svært omfattende innsats og maskineri på sykehusene for å redde livet til de syke. Det finnes ikke slik kapasitet i Norge. Til infomasjon; de såkalte "respiratorene" som Erna og co anskaffet i vår er søppel.
Selvfølgelig skal man vaksinere seg, når FHI/Myndighetene bestemmer det.

Jeg har 2 spørsmål, som kanskje noen her kan besvare:
- 1) kan jeg verne mine omgivelser ved å vaksinere meg, ved at jeg ikke blir mottager/bærer av viruset når jeg er vaksinert? Eller unngår jeg bare å bli syk selv?
- 2) Hvor lang utviklings- og testtid er det vanligvis på den årvisse og ordinære influensavaksinen? Testes den betydelig bedre enn C-19 vaksinen?
Jeg er klar over (som jeg skrev) at metaforen ikke holder til en pokal. Jeg vet godt forskjellen på vaksine og medisin.

Tiden får vise hvordan dette går. Å det blir mitt siste innlegg i denne tråden :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Vaksinene har jo vært klare en stund, og det har foregått testing i forkant. Ellers hadde de aldri blitt sluppet. Er ikke noe noen har kokt sammen på kjøkkenet hjemme akkurat. Hvor mange testpersoner det har vært vet jeg ikke, men det er noen tusen.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 30 des 2020, 20:05 Jeg er klar over (som jeg skrev) at metaforen ikke holder til en pokal. Jeg vet godt forskjellen på vaksine og medisin.
:eh :-k :scratch

Det er helt vanlig at vi mennesker er skeptiske. Det er så vanlig at vi mennesker tror det er noe spesielt for vår egen personlighet, en beskrivelse av seg selv. Spådamer bruker dette ofte, state the obvious, for å få vår tillit til deres gevinst. Jeg kan ikke huske dette psykologiske begrepet, men vi alle er skeptiske, har en person vi skulle ønske vi fikk mer kontakt med, har følt oss syk og dårlig en eller annen gang i fortiden og lignende.

Du sier du er naturlig skeptisk, men du var ikke særlig skeptisk til innlegget til duke, et innlegg som skriker konspirasjonsteori.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Juicebox »

Etter å ha undersøkt og brukt gode gamle google for å se nærmere duke sitt innlegg får jeg bare opp alternative nettsider. Skeptisk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

What COVID-19 vaccines have been approved and how do they work?

Currently, several COVID-19 vaccines are in clinical trials. The FDA will review the results of these trials before approving COVID-19 vaccines for use. But because there is an urgent need for COVID-19 vaccines and the FDA's vaccine approval process can take months to years, the FDA will first be giving emergency use authorization to COVID-19 vaccines based on less data than is normally required. The data must show that the vaccines are safe and effective before the FDA can give emergency use authorization.


Kilde:
https://www.mayoclinic.org/diseases-con ... t-20484859

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av simpson »

Jeg har i den senere tid begynt på immunsupressive medisiner og konsekvensen av coronasmitte er høyst usikker.
Vil bli prioritert i vaksinekøen nettopp pga konsekvenser ved smitte.
Jeg er ikke sikker på at den nye vaksinen er 100% trygg og langtidsbivirkninger vet vi ikke noe om.
Men jeg vil ta den når det er min tur. Alternativet er uansett mye verre.
Vaksiner er absolutt noe alle bør ta. Det har reddet millioner av liv, mange sykdommer er nesten utryddet og alle nordmenn blir vaksinert fra fødselen av.
Bjerknez, mener du at vi bør gi vekk doser vi har kjøpt, til svenskene før vi redder liv til nordmenn?
Det er vel ganske opplagt at Sverige også har kjøpt inn vaksine og får dette fortløpende?
Hvis ikke alle vaksinerer seg vil det alltid være fare for at det går smittede personer rundt oss og dette vil være mye vanskeligere å bli kvitt problemet.

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Duke944 »

– Hvis jeg blir tilbudt vaksinen, kommer jeg til å ta den på det tidspunktet, tror jeg. Men jeg vil som alle andre se på dokumentasjonen og være sikker på at den er effektiv og trygg. Og hvis den er det, så tenker jeg at jeg kommer til å ta den vaksinen.

Hentet et stykke ned på denne
https://www.tv2.no/nyheter/11846298/

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Jompa »

Siste fridag på ei stund.
Stille opp på jobb i morgen i lag med 60 - 70 andre og etterhvert kommer det flere fra et rødt land.
Det er helt ok iflg regjeringa og FHI, samtidig innføres to ukers forbud mot å ha besøk hjemme i hele landet.
I min hjemkommune var det en person med påvist smitte i går.
Har bare en ting å si om det : kyss meg i ræva.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar