Sesongen er på hell.. Hvor ble den av

Denne sommeren har gått reint for fort!
Antakelig årets siste tur over Atlanterhavsveien ble gjennomført i dag. Det blir tidlig mørkt, og her på Nord-Vestlandet er ferdsel langs veiene i timene omkring skumring et visst sjansespill. Hjorten er nå kommet ned i lavlandet etter å ha levd i de bratte liene hele sommeren. Den kommer fram fra skogen når det begynner å skumre, beiter gjerne på dyrket mark og forflytter seg mye. Den oppholder seg ikke lenge på samme sted. Når den bestemmer seg for å krysse veier skjer det raskt og effektivt, uten hensyn til trafikk på veiene. Ofte med fatalt utfall. Vi kan vel alle tenke oss hvor fatalt et slikt møte ville bli om en motorsyklist skulle kjøre på en hjort, fatalt for begge involverte mest sannsynlig
En helt ny bekjent, ny motorsyklist og i tillegg ny FJR-eier ble foranledningen for turen i dag. Han ringte meg for ei uke siden og ba om råd i forbindelse med kjøp av sin første tunge motorsykkel. Han hadde egentlig allerede bestemt seg, men ville likevel høre litt om mine erfaringer med FJR1300. Nå er den kjøpt og kommet hjem. Den stolte eier har førerprøve for tung MC i neste uke. Jeg visste selvfølgelig at han er svært utålmodig med å få prøvd sykkelen, derfor ble turen i dag raskt bestemt og iført hver vår refleksvest med L på ryggen kjørt rundt store deler av nye Hustadvika kommune. Selvfølgelig med en liten stopp ved Storseisundbrua for fotografering. Svært lange skygger ble med på bildet. Men dette får likevel klare seg for i år, så har vi en god grunn for å ta nye bilder til våren.
Jada.. Min nye venn er introdusert for MCsiden.no! Han blir nok medlem etter hvert
IMG_20170919_191536.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.