GlobesLogg: takk for sist....u all :)
Re: Globes Logg: Henter ny MC i morgen...jeg valgte en......
Gratulerer med ny sykkel.
Hvilken vei har du tenkt å kjøre fra Oslo?. Det er masse veiarbeid og nedsatt fart på lange strekninger av E 6 syd for Hamar. Jeg ville ha kjørt rv 4 til Gjøvik, særlig om du skal kjøre Gudbrandsdalen oppover.
God tur.
Hvilken vei har du tenkt å kjøre fra Oslo?. Det er masse veiarbeid og nedsatt fart på lange strekninger av E 6 syd for Hamar. Jeg ville ha kjørt rv 4 til Gjøvik, særlig om du skal kjøre Gudbrandsdalen oppover.
God tur.
- Vulcan
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN-1500 / Moto Guzzi Breva 750
Globe... skal du til Halden. Leste ikke dette før akkurat nå, men hvis du skulle lese dette før du drar herfra, så må du stikke innom :-)... Og forresten. Gratulerer med ny sykkel 

Sist redigert av Vulcan den 01 aug 2010, 08:22, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Du er vel kanskje opptatt med andre ting enn å henge her på MCsiden.no akkurat nå, Globe...
Men tenkte bare å gi beskjed om at vi gjør oss klar til avreise om en drøy time - ti halvelleve-tiden - for å fare oppover i dalføret og kommer til å fly lavt over Flya og møtes gjerne på Otta sånn utpå dagen.
Du har mob.nr. så det er bare å sende meldinger; vi sjekker mobilitetstalatuten jevnlig på vei oppover. Blir en del pauser; er noe av sjarmen med slik turer, det
Ser ut til at været blir bra også
Så kanskje vi snakkes i løpet sav dagen

Men tenkte bare å gi beskjed om at vi gjør oss klar til avreise om en drøy time - ti halvelleve-tiden - for å fare oppover i dalføret og kommer til å fly lavt over Flya og møtes gjerne på Otta sånn utpå dagen.
Du har mob.nr. så det er bare å sende meldinger; vi sjekker mobilitetstalatuten jevnlig på vei oppover. Blir en del pauser; er noe av sjarmen med slik turer, det

Ser ut til at været blir bra også

Så kanskje vi snakkes i løpet sav dagen

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Den er god, jeg melder :-)
Har blitt noen forsinkelser her, men sitter på toget fra Oslo - Moss nå :-) Sitter på salen om ikke lenge. Skal innom Sætre, Hurum på besøk, før jeg retter kursen nordover.
Har blitt noen forsinkelser her, men sitter på toget fra Oslo - Moss nå :-) Sitter på salen om ikke lenge. Skal innom Sætre, Hurum på besøk, før jeg retter kursen nordover.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Vi drar herfra - 6 mil nord for Oslo - om en halvtime, dvs. omtrent kl. 10:25, tenker jeg
Og nå skinner sola og det er godt over 20 grader
Oss sjåast på Otta

Og nå skinner sola og det er godt over 20 grader

Oss sjåast på Otta

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- KentR
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Gratulerer med ny sykkel
Så får du ha en fin tur oppover, lærer vel sykkelen å kjenne litt også på en såpass tur :-)
Blir spennende og høre hva du synes om den

Blir spennende og høre hva du synes om den
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow
Fritt etter forrest gump :-)
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow
Fritt etter forrest gump :-)
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Kunne ikke være deg og gemalinnen jeg møtte mellom Gjøvik og Mjøsbrua ? :-)AJ skrev:Vi drar herfra - 6 mil nord for Oslo - om en halvtime, dvs. omtrent kl. 10:25, tenker jeg![]()
Og nå skinner sola og det er godt over 20 grader![]()
![]()
![]()
Oss sjåast på Otta![]()
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Globe
- Kontakt:
Då står mn nyervervede TDM 900 i garasjen her hjemme.
Hadde en kjempefin tur. Men etter en lang dag som startet med flyavgang til Oslo kl. 06:10 og retur hit, med MC, kl. 23:50, gjør at jeg tar natta nå.
Mange inntrykk, har mye å fortelle og fikk tatt noen bilder....men det får bli i morgen :-)

Hadde en kjempefin tur. Men etter en lang dag som startet med flyavgang til Oslo kl. 06:10 og retur hit, med MC, kl. 23:50, gjør at jeg tar natta nå.
Mange inntrykk, har mye å fortelle og fikk tatt noen bilder....men det får bli i morgen :-)
Gratulerer ! Men tørk deg rundt munnen, du har ørevoks i munnvikene 

- Bubbu
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Globe kjørte akkurat forbi der jeg bor, han så ikke meg men jeg så ham. Å tok et bilde. 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
(The Beast )
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Vi traff Globe i går kveld da han var på vei hjem til Trondheim med sin flotte nyervervede TDM
Utrolig flott sykkel den sorkledde TDM'en hans
Så var det kjempetriveilig å møte Globe for første gang
Blir helt klart ikke den siste! Vi gleder oss allerede til forumtreff i september
Her noen bilder fra Sjoa langs E6 hvor vi møttes ved 19:30 tiden sånn ca. i går kveld - i regnvær, men pytt, pytt!! Rain or shine - aktive MC-folk lar seg ikke stoppe av litt væromslag.
Globe hadde selvfølgelig tenkt på muligheten for regn og fikk bruk for sin nyinnkjøpte regndress, noe bildene nedenfor viser...
Her kommer'n!:
Og her det brede gliset
:
Og her den nye flotte sykker'n hans sammen med en annen flott sykkel
:

Utrolig flott sykkel den sorkledde TDM'en hans

Så var det kjempetriveilig å møte Globe for første gang

Blir helt klart ikke den siste! Vi gleder oss allerede til forumtreff i september

Her noen bilder fra Sjoa langs E6 hvor vi møttes ved 19:30 tiden sånn ca. i går kveld - i regnvær, men pytt, pytt!! Rain or shine - aktive MC-folk lar seg ikke stoppe av litt væromslag.
Globe hadde selvfølgelig tenkt på muligheten for regn og fikk bruk for sin nyinnkjøpte regndress, noe bildene nedenfor viser...

Her kommer'n!:
Og her det brede gliset

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
hmmmm,
Som vi kan se så har den ene sykkelen stått parkert der en stund.
Eftersom det har regnet i ukevis der oppe kan vi konkludere med at den ikke er i kjørbar stand.
Er det symptomatisk?
Den andre, derimot, ser bra ut
Og, mens jeg husker det: Jeg tror det er mulig å få kjøpt bremselys å montere inn i den topp-kofferten.
I motsetningn til gule vester er det et sikkerhetstiltak som trolig virker!
[TaSK]
Som vi kan se så har den ene sykkelen stått parkert der en stund.
Eftersom det har regnet i ukevis der oppe kan vi konkludere med at den ikke er i kjørbar stand.
Er det symptomatisk?

Den andre, derimot, ser bra ut

Og, mens jeg husker det: Jeg tror det er mulig å få kjøpt bremselys å montere inn i den topp-kofferten.
I motsetningn til gule vester er det et sikkerhetstiltak som trolig virker!
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
He-he-he...
La meg bare slå fast én ting: du verden hvor kjørbare disse TDM'ene er

La meg bare slå fast én ting: du verden hvor kjørbare disse TDM'ene er

- Globe
- Kontakt:
...helt klart kjørbar :-) Selv sitter jeg og min hulde viv på en terrasse, ved en uterestaurant i Orkanger. Vi er midt i "jomfruturen" på TDM sammen :-)
Gleder meg til maten serveres her nå snart, så vi får spist og kommet oss på veien igjen
Gleder meg til maten serveres her nå snart, så vi får spist og kommet oss på veien igjen

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Kommer vel bilder og mer om turen fra Østfold og hjem og MC-turen med din hulde viv senere i kveld, tipper jeg :-)Globe skrev:...helt klart kjørbar :-) Selv sitter jeg og min hulde viv på en terrasse, ved en uterestaurant i Orkanger. Vi er midt i "jomfruturen" på TDM sammen :-)
Det gleder vi oss til

Ja nå er jeg spent på din ærlige beskrivelse av kjøreegenskapene på din touring, holdt opp mot custom.Globe skrev:...helt klart kjørbar :-)
Jeg var på tur i dag med kona (34,8 mil) og vi stoppet ved en rasteplass og 2 minutter etter kom det inn 6-7 touringsykler og jeg fortalte kona at disse syklene vistnok skulle være bra MC'r for langturer og for passasjer. Svaret hennes var: "Sånne plastikkgriser så absolutt ikke noe bedre ut en vår sykkel."

Legg merke til at hun sa "vår sykkel", og hun som var så i mot MC...

Sist redigert av Godtvoksen den 04 jul 2010, 21:38, redigert 1 gang totalt.
Åååå, det er godt at din hulde viv er kommet til sans og forsamling GV. Det er nok mere vanlig at de fnyser litt i barten over sine ektefellers påfunn men etter noen år så gir noen av de seg. Du og jeg er egentlig litt priviligerte i så måte. Jeg kan ihvertfall aldri overtales til å begynne å hekle og strikke 

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Hvis kona begynner å fnyse i barten da blir ho bytta ut med ei uten bart
Jeg syntes våre ektefeller er heldige som kun må venne seg til at MC visstnok skal være vår panikkalder eller potensforleger etc. Det må da være langt lettere å leve med en det vi menn må tolerere; premenstruelle perioder eller overgangsalder osv... 

Dere ser virkelig trivelig ut alle tre. Bildene oser av glede og godt humør. Jeg gleder meg også til vi treffes i september...AJ skrev: Så var det kjempetriveilig å møte Globe for første gang
Blir helt klart ikke den siste! Vi gleder oss allerede til forumtreff i september![]()

Godtvoksen skrev:Ja nå er jeg spent på din ærlige beskrivelse av kjøreegenskapene på din touring, holdt opp mot custom.Globe skrev:...helt klart kjørbar :-)
Jeg var på tur i dag med kona (34,8 mil) og vi stoppet ved en rasteplass og 2 minutter etter kom det inn 6-7 touringsykler og jeg fortalte kona at disse syklene vistnok skulle være bra MC'r for langturer og for passasjer. Svaret hennes var: "Sånne plastikkgriser så absolutt ikke noe bedre ut en vår sykkel."![]()
Legg merke til at hun sa "vår sykkel", og hun som var så i mot MC...![]()
Her går det rette veien...
Bare vent - snart skal hun sitte forran ogsååååååååååå

Kanskje jeg like godt kan kjøpe denne med en gang:Duville skrev:
Bare vent - snart skal hun sitte forran ogsååååååååååå
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=23169605
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Vi oppfører oss vel ikke akkurat som tenåringer på bildene, men vi fant tonen så det holdt med en gang!Godtvoksen skrev:
Dere ser virkelig trivelig ut alle tre. Bildene oser av glede og godt humør. Jeg gleder meg også til vi treffes i september...

Men gjøgler ikke unødig foran fotografen, nei...

Helt enig; blir kjempehyggelig å møte flere vi ikke har truffet allerede på treffet i september

Nå blir vel snart AJ ikke tilsnakkendes om det kommer fler TDMer her på forumet?.