Bringisen skrev:Ja , det nebbet , det nebbet. Lurer på om BMW ingeniørene hadde forutsett at en plastdel skulle kunne lage så mange diskusjoner og blir så kopiert som denne plastdelen.
Her en nebbete Honda og en ikke fullt så nebbete Moto Guzzi... :
Uten å være negativ , så hadde det vært utrolig artig å bare fått sett en Stelvio med et lignende nebb som en GS.
Jeg er overbevist om at i allefall jeg hadde likt det , jeg synes ellers at Stelvio er en fin konstruksjon , men den hadde blitt bedre med et nebb. Beklager , men det er min påstand.
Har du tatt for mye Juleakevitt nå da Bringisen?
Tenk å foreslå noe så dumt som å ødelegge også den beste sykkelen :-)
Mulig jeg har gjort det
Men forlaget var kun for å tilfredsstille meg selv og kanskje gjøre Stelvio mer attraktiv for meg selv
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
ZZR-Erling skrev:De blir vel mest omtalt, også av det faktum at de er mest solgte modell i Norge.
Ja majoriteten blir fort en skyteskive. Sååå mange mennesker skal faen meg ikke få rett
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
ZZR-Erling skrev:De blir vel mest omtalt, også av det faktum at de er mest solgte modell i Norge.
Ja majoriteten blir fort en skyteskive. Sååå mange mennesker skal faen meg ikke få rett
Du er jo, ubevisst eller ikke, blitt en del av det kjedelige, det grå som du misliker. Du har noe som "alle" har. Noe kjedelig, vanlig og traust, og for å legge til, gir en lyd som ikke skiller seg ut i nabolaget. Subaru er vel også "allemannseie"?
Hmm, kanskje Subarulyden lyder bedre? Den er jo tross alt 4-sylindret
Sist redigert av DrGreve den 25 des 2013, 14:47, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Bringisen skrev:
Uten å være negativ , så hadde det vært utrolig artig å bare fått sett en Stelvio med et lignende nebb som en GS.
Jeg er overbevist om at i allefall jeg hadde likt det , jeg synes ellers at Stelvio er en fin konstruksjon , men den hadde blitt bedre med et nebb. Beklager , men det er min påstand.
Og jeg er veldig godt fornøyd med at Stelvio'en ikke har nebb .
Flott at noen fortsatt tør å skille seg ut
Så skal det bli interesant å se hvor lenge disse "noen" tør å gjøre nettopp det...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Etterhvert kan det konkluderes med at mest solgt = best.
Og når HD er nest mest solgte merke i Norge, må minst en av deres modeller være blant de bedre syklene, eller hva ?
Jompa skrev:Etterhvert kan det konkluderes med at mest solgt = best.
Og når HD er nest mest solgte merke i Norge, må minst en av deres modeller være blant de bedre syklene, eller hva ?
HD er nesten like bra som BMW altså.. Tøft. Det var nytt for meg :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Jompa skrev:Etterhvert kan det konkluderes med at mest solgt = best.
Og når HD er nest mest solgte merke i Norge, må minst en av deres modeller være blant de bedre syklene, eller hva ?
HD er nesten like bra som BMW altså.. Tøft. Det var nytt for meg :)
Jeg vil si Harley er bedre.
Hvertfall på merkebygging, skape image og myter rundt sykkelen samt tro mot motorkonseptet de er verdenskjent for.
Bringisen skrev:
Uten å være negativ , så hadde det vært utrolig artig å bare fått sett en Stelvio med et lignende nebb som en GS.
Jeg er overbevist om at i allefall jeg hadde likt det , jeg synes ellers at Stelvio er en fin konstruksjon , men den hadde blitt bedre med et nebb. Beklager , men det er min påstand.
Og jeg er veldig godt fornøyd med at Stelvio'en ikke har nebb .
Flott at noen fortsatt tør å skille seg ut
Så skal det bli interesant å se hvor lenge disse "noen" tør å gjøre nettopp det...
Ja , jeg er enig med deg i at det er bra å skille seg ut. MotoGuzzi er virkelig et merke som tør dette og jeg er faktisk svært glad for at slike merker overlever.
Nå sant skal sies så er vel nettopp GS en konstruksjon som har blitt både elsket og hatet , det ser vi bare i denne tråden. BMW har likevel valgt å ikke vike mye i konstruksjonen opp gjennom årene , tross kritikken om både nebb og utseende generelt. De har også greid å overleve relativt bra på tross av å gå litt konservative veier.
Så at Guzzi og Stelvio er gode saker , er jeg sikker på. Når det gjelder utseende med eller uten nebb , så er vi uenige , men jeg forstår ikke hvorfor det skal være så farlig. Jeg synes det er bra at det finnes sykler både med og uten nebb , slik at alle har muligheter for å bli fornøyd.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Jompa skrev:Etterhvert kan det konkluderes med at mest solgt = best.
Og når HD er nest mest solgte merke i Norge, må minst en av deres modeller være blant de bedre syklene, eller hva ?
HD er nesten like bra som BMW altså.. Tøft. Det var nytt for meg :)
Jeg vil si Harley er bedre.
Hvertfall på merkebygging, skape image og myter rundt sykkelen samt tro mot motorkonseptet de er verdenskjent for.
Egentlig veldig enig. Den overbevisningen og kulturen i HD miljøet var noe av det som fascinerte meg mest da jeg hadde Sportsteren min. Man snakker om alt utstyr og dupeditter man får til ADV syklene , men å se hva som finnes av klær og utstyr til HD får alt annet til å blekne. I det miljøet snakker vi virkelig om entusiasme og det å befinne seg i en livsstil.
Så Harley Davidsson vet virkelig hva de gjør på tross av å være veldig konservative og holde på det særegne på tross av at noen er svært så negative til merket.
Så lenge de gjør det så bra trenger de jo ikke å bry seg om noen få.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
ZZR-Erling skrev:De blir vel mest omtalt, også av det faktum at de er mest solgte modell i Norge.
Ja majoriteten blir fort en skyteskive. Sååå mange mennesker skal faen meg ikke få rett
Du er jo, ubevisst eller ikke, blitt en del av det kjedelige, det grå som du misliker. Du har noe som "alle" har. Noe kjedelig, vanlig og traust, og for å legge til, gir en lyd som ikke skiller seg ut i nabolaget. Subaru er vel også "allemannseie"?
Hmm, kanskje Subarulyden lyder bedre? Den er jo tross alt 4-sylindret
Minner om innlegg nr. 1025 :-#
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Her en annen 'beakless bike' i adventure-segmentet...:
Ække så verst denne heller, vil jeg tro
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
AJ skrev:Her en annen 'beakless bike' i adventure-segmentet...:
Ække så verst denne heller, vil jeg tro
Av disse tror jeg at jeg ville hatt Stelvioen først , årsakene kan jeg utdype hvis det er interessant. Men igjen etter min smak blir det helt rart uten nebbet på en slik sykkel. Beklager
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
ZZR-Erling skrev:De blir vel mest omtalt, også av det faktum at de er mest solgte modell i Norge.
Ja majoriteten blir fort en skyteskive. Sååå mange mennesker skal faen meg ikke få rett
Du er jo, ubevisst eller ikke, blitt en del av det kjedelige, det grå som du misliker. Du har noe som "alle" har. Noe kjedelig, vanlig og traust, og for å legge til, gir en lyd som ikke skiller seg ut i nabolaget. Subaru er vel også "allemannseie"?
Hmm, kanskje Subarulyden lyder bedre? Den er jo tross alt 4-sylindret
Minner om innlegg nr. 1025 :-#
Nå kan jeg ikke med min beste (jule)vilje se at jeg har kritisert deg som person men generalisert deg inn i en gruppe som handler noe "alle" andre har? :)
Jeg lurer på hvor mange GS som ruller i Norge, noen som har oversikt?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Nå begynner det å fleske seg til her.
Når det går opp for Bringisen at han har malt seg opp i et hjørne, og at BMW IKKE konstruerte de første nebbdyrene, men derimot har gjort det som han beskylder japanere for... KOPIERE, da begynner han å... ro, med å fortelle at når DR750/800 kom, vakte den ingen oppmerksomhet.
Vel, jeg kan fortelle deg at det gjorde den!
Jeg husker godt vi diskuterte den, og alle var fullstendig klar over den og hadde sine meninger.
Men vi var jo brukere av sånne sykler dengang, husk på at det var jo ikke mote å ploffe rundt på sånne sykler da. Hollendere hadde litt å si dengang om entenschnabel og
Så konklusjon, Suzuki var først ute, den lagde oppmerksomhet, og tyskerne har kopiert den designen. Flere som mener det.
Og å hevde at japs bare er kopister og redde for ny design og teknologi er jo direkte historieløst, siden vi snakker om Suzuki, hva med Katana 1100... Et desiginikon den dag i dag som bare stiger i verdi. [img]http://i10.photobucket.com/albums/a127/ ... 8e9220.jpg[/img]
Kawa lagde den første hekken;
"In 1972, Kawasaki designers took a progressive leap forward in overall design appearance with the creation of the first race tail on the H2 as well as on the 350 cc S2 Mach II. The race tail covered most of the taillight assembly behind the seat and allowed for a less conspicuous rear fender. This design innovation would be copied and seen on the 1977 Yamaha RD250 and 400 and nine 1978 Suzuki models, beginning with the GS1000 down to their 250 cc bikes" Linkelunk