Ja, her er det mye smak og behag ser jeg og jeg har nok allerede fått med meg at du ikke er helt fan av mine alternativer, men jeg er en stor gutt blitt så jeg tar nok slike avgjørelser selv heldigvistor2502 skrev:Tja hva skal man si til dette da Berknez . . . .
Vi snakket litt om dette her om dagen så når jeg kom hjem googlet jeg litt på ST og MT , jeg liker ingen av de men det er bare meg, det er du som skal bestemme deg og bruke enten du går for det ene eller det andre.
I løpet av mine 15 år på to hjul så har man nok høstet litt erfaringer både på godt og vondt, vært på lengre turer på sykler som slettes ikke var egnet til dette formålet, det resulterte i diverse gymnastikk øvelser for å myke opp en stiv og øm kropp og hatt aha opplevelser etter 70 mil i salen, jøss har jeg kjørt 70 mil (det kjennes ikke slik).....
Som sagt vi snakket litt om dette over noen kaffekopper og jeg tror at hvis jeg var i dine sko (skal være litt forsiktig med å gi råd om dette... men pytt pytt...) jeg har alikevel følgenede å formidle:
1. Behold den du har, eller bytt den ut med V-star 1900, JEG tror bare du kommer til å angre på de to overnevnte alt.
Men som du sier du har lyst til å prøve noe nytt.
2. Sykkelen jeg absolutt vil anbefale er en vrod(går så det griner og har det momentet du har idag motormessig + litt til), men det
er klart at dersom valget av MT og ST som er 650cc har et økonomisk aspekt så er det også klart at dersom grensen er 150-160
så begrenser det seg på nymarkedet også på bruktmarkedet hvilke valg du kan ta.
3. Jeg ville sett på Yamaha FJR1300/ Honda XX1100 som et annet alt.
Men bevares det er bare å begynne å slite ut musa på youtube og google, så er det bare å starte å prøvekjøre
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva du ender opp med til neste år vil bli spennende å se
Uansett får du ha lykke til med vagets kval.

V-Rod er en flott sykkel, men å betale 270.000,- for en slik mener jeg er galskap. Hadde V-Rod'en kostet under 200.000,- så hadde jeg jaggu meg klint til tror jeg.
Når dte er snakk om økonomi så kan jeg vel ikke legge skjul på at det har en vis betydning, selv om det ikek er akkurat der det kniper mest. (ikke for at jeg er gjort av penger altså, for det er jeg så absolutt ikke, hehe). Problemet er at mye vil ha mer og setter man seg ikke noen grenser så ender man til slutt opp med en sykkel som er langt dyrere, bare for at det skal være "kult".
Jeg har lyst på en litt mer "leken" sykkel som har tilsvarende eller helst bedre drag enn sykkelen jeg har i dag og det får jeg vel med de fleste sykler vil jeg tro. Spørsmålet er HVOR dette draget starter på turtallskalaen. Her må man inngå noen kompromisser så klart. Joda, man kan få i pose og sekk hvis man velger en sykkel ala V-Rod eller kanskje en Ducati Dievel etc. men det koster langt mer enn jeg føler jeg har lyst til å betale. Jeg er jo ikke 100% sikker på om en slik type sykkel er noe for meg på langsikt og da gidder jeg ikke gi masse penger for det heller.
Skulle jeg derimot finne ut at en slik type sykkel faktisk er noe for meg og at jeg sitter godt på dem (etter litt tilvending) så kan jeg oppgradere senere etc.
Så i prisklassen jeg har lagt meg så er dte egentlig kun to (kanskje tre, hvis man tar med Ducati Monster 796) valg hvis man skal ha litt i pose og sekk med tanke på bunndrag og sittestilling (kontra den jeg har) og det er MT09 og Street Triple. Sistnevnte har en mer "sportslig" sittestilling og det er hvordan denne faktisk føles som avgjør med tanke på hva jeg velger.
At jeg kommer til å savne V-Star'en skal jeg nok være enig med deg i at jeg kanskje kommer til å gjøre. Vertfall i begynnelsen med tanke på komfort, men man får også andre ting med en Street Triple/MT09 som man ikke får med en sykkel ala den jeg har og det er lekenhet og den totale fartsopplevelsen, for selv om ikke bunndraget under 4.000omdr. tar pusten fra meg med med Street Triple R eller MT09 så regner jeg med at jeg får igjen i bøtter og spann når jeg nermer med rødmerkingen.
Dette blir som sagt noe jeg gjør for å prøve noe nytt. Skulle jeg drite meg ut og gå på en smell, så er det ikke værre enn å bytte tilbake til en V-Star eller lignende sykkel igjen. Da har jeg vertfall prøvd og evt. funnet ut hva som er den riktige sykkelen for meg.

Men jeg takker for innspill Tor! Det blir nok uansett mer snakk om dette over mange kaffekopper før det blir en realitet, for så langt så har jeg ikke engang prøvekjørt noen av dem og det ser heller ikke ut til at det blir noe av i år. Vertfall ikek MT09'en for den er dte vist tomt for over alt. Dog har jeg forespurt om å prøvekjøre en Street Triple R hos Alf Graarud Motor, men det virker ikke som om dem er noe spesielt lystne på det, for det tar laaaang tid mellom hvert svar jeg får og det er liksom null entusiasme for å kapre en potensiell kunde.
Men... tiden får vise hva det til slutt blir. Kan godt være at jeg bare beholder V-Star'en også. Flakker litt frem og tilbake her, men pipa får nok en annen lyd når jeg får prøvekjørt litt. Men hvilken lyd den pipa får er det jo ingen som vet...
