xyvind's logg [ADVENTURE]
Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]
Måtte ut og starte opp og kjøre varm motoren. Måtte også sjekke om hjulene gikk rundt og alt var i orden imens den stod i førstegir og clutchen var ute. Har hørt av Bjerknez at man må sjekke dette så man er klar til sesongen starter :-D

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Søren og, jeg var innom FJRen en tur i dag og hilste på. Den starta og gikk seg god og varm på midtstøtta, men jeg glemte å sjekke om hjulene gikk rundt 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ja, der gjorde du en stor tabbe, gittkjellv skrev:men jeg glemte å sjekke om hjulene gikk rundt

Du får stikker innom igjen i morra og gjøre dette på en skikkelig måte.
Tenk å glemme å sjekke det viktigste

Sku'kke vært lov

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Å nei, hva gjør du om hjulene ikke går rundt når sesongen er her? Tabbe! :-Dkjellv skrev:men jeg glemte å sjekke om hjulene gikk rundt
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Ja megatabbe! Jeg har jo allerede bestemt at FJRen aldri skal fraktes på tilhenger. Hva gjør jeg da, der står den i ei garasje langt herifra...xyvind skrev:Å nei, hva gjør du om hjulene ikke går rundt når sesongen er her? Tabbe! :-Dkjellv skrev:men jeg glemte å sjekke om hjulene gikk rundt

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Sjekker at hjula går rundt.kjellv skrev:Ja megatabbe! Jeg har jo allerede bestemt at FJRen aldri skal fraktes på tilhenger. Hva gjør jeg da, der står den i ei garasje langt herifra...xyvind skrev:Å nei, hva gjør du om hjulene ikke går rundt når sesongen er her? Tabbe! :-Dkjellv skrev:men jeg glemte å sjekke om hjulene gikk rundt
Det er førstepri

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Jeg tror likevel jeg velger å sove godt om natta. Det er jo en FJRAJ skrev:Sjekker at hjula går rundt.kjellv skrev:Ja megatabbe! Jeg har jo allerede bestemt at FJRen aldri skal fraktes på tilhenger. Hva gjør jeg da, der står den i ei garasje langt herifra...xyvind skrev:Å nei, hva gjør du om hjulene ikke går rundt når sesongen er her? Tabbe! :-Dkjellv skrev:men jeg glemte å sjekke om hjulene gikk rundt
Det er førstepri!

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Det har du selvfølgelig rett ikjellv skrev: Jeg tror likevel jeg velger å sove godt om natta. Det er jo en FJRklart hjula går rundt

Vi vet jo begge hva Yamaha er gode for

Er bare å glede seg til ny sesong

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Det er bra dere lærer folkens. Det er uhyre viktig å forvisse seg om at sykkelen kan ta oss fra A til B på en aktpågivende og varsom måte. Oljenivået gadd jeg dog ikke å sjekke. Det får da være måte på! 

Olje-hva-for-noe sa du? Så lenge hjulene går rundt når den står i første og clutchen er ute er jeg fornøyd!Bjerknez skrev:Oljenivået gadd jeg dog ikke å sjekke. Det får da være måte på!
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg er så glad for at andre tar til seg min visdom 

Nå gløder kredittkortet rødt! Ny vindskjerm og varmeholker kommer i posten i morgen, og nye dekk er på vei til MrPitlane på Eidsvoll. Hadde bare disse blå tallene på YR glødet rødt også

Re: xyvind's logg [Hjelp med import/eBay | Yamaha MT-09 Tracer]
Jeg har kjøpt en Puig vindskjerm fra BS Motoparts i Tyskland, via deres eBay-side. Betalte med PayPal.
De ringte meg nå og sa at DPD må ha personnummeret mitt eller pass-nummeret mitt for en faktura som skal klistres utenpå pakken. Jeg ba henne sende det til meg på e-post, da jeg ikke ville oppgi personnummeret mitt til en fremmed på telefon fra et utenlandsk nummer (Tyskland). Jeg fikk e-post med det samme fra kundeservicen til BS Motoparts der hun forklarer det vi nettopp snakket om. Alt virker helt normalt, men jeg har aldri måttet oppgi personnummeret mitt før på eBay-handler. Noen som vet om dette er normalt? Motorsykkeldeler sendes vel tollfritt? Skal evt. kun betale gebyr og moms?
De ringte meg nå og sa at DPD må ha personnummeret mitt eller pass-nummeret mitt for en faktura som skal klistres utenpå pakken. Jeg ba henne sende det til meg på e-post, da jeg ikke ville oppgi personnummeret mitt til en fremmed på telefon fra et utenlandsk nummer (Tyskland). Jeg fikk e-post med det samme fra kundeservicen til BS Motoparts der hun forklarer det vi nettopp snakket om. Alt virker helt normalt, men jeg har aldri måttet oppgi personnummeret mitt før på eBay-handler. Noen som vet om dette er normalt? Motorsykkeldeler sendes vel tollfritt? Skal evt. kun betale gebyr og moms?

- Bjerknez
- Kontakt:
Merkelig... slikt hadde vertfall ikke jeg oppgitt over telefon. Da haade jeg i såfall heller handlet ett annet sted...
Jeg synes også det er merkelig. Jeg har betalt for vindskjermen og frakten allerede. Det er jo bare for de å levere på min adresse, som avtalt? Evt. regning på moms sender de jo da til samme adresse senere.Bjerknez skrev:Merkelig... slikt hadde vertfall ikke jeg oppgitt over telefon. Da haade jeg i såfall heller handlet ett annet sted...