Om det er av interesse da

Blir bra det der!LordShaft skrev:Valget var igrunn greit, litt spontant men godt fornøyd med prisen![]()
Note 4
"Prisen"...X20 er jo mye rimeligere.LordShaft skrev:Ja hadde det ikke vært for prisen hadde nok det blitt noe slikt på meg også...det er drit stilig og tar fantastiske bilder
Note 4
X100(s/T) er ikke et kompaktkamera i noen rimelig forstand av ordet.thewiz skrev:Den siste tiden har jeg lurt på om jeg kanskje bare skal kjøpe noe slikt som X100s, men jeg er litt usikker. Hvordan vil dere sammenligne bildekvalitet på noe slikt som X100s med f.eks D700 som jeg hadde? Jeg har aldri eid kompaktkamera, så jeg aner ingenting om dette. Hvilke objektiver er populære blant dem?
På generelt grunnlag, uten noen spesifikk relevans for RX100: S for fartsbilder (du kan styre lukketid), A for det meste annet (du kan styre blender) og P (alt på auto) når kjerringa skal låne detLordShaft skrev:For dere som har rx100
Hva kjører dere på film instillingene?
Er den auto hdr funksjonen noe å i det hele tatt bruke tid på? Da jeg føler bildene blir litt kunstig? Ser at det er lenge siden jeg har holdt på med M knappen på kamera, men likte veldig godt P knappen.. eller funksjonen på hjulet er vel mere riktig å si![]()
Note 4
Ops!... beklager
Gratulerer med nytt kamera. Det er vel et av de bedre kompaktkameraene på markedet tror jeg.LordShaft skrev:Valget var igrunn greit, litt spontant men godt fornøyd med prisen![]()
Note 4
Meny, s3, nesten nederst. Vivid gir litt ekstra fargemetning som gjør seg på de fleste bilder. Men smak & behag... Er forresten en Creative Style: Landscape også...LordShaft skrev:Creative style?
Trang åpning=høyt "A tall"=dybdeskarpet=lengre lukkertid=høyere ISO= kan medføre mere støy, en omgåelse er stativ og lav ISOLordShaft skrev:Jeg ser jo at de fleste bilder trenger en liten retouch etter de er lagt over på mac'en, noe annet ville vel vært unormalt![]()
Jeg driver å leker meg en del i A modus. Men jeg sliter med å få helt feelingen på det. Eller å mestre det skikkelig. Tar jeg f.eks bilde av landskap, hva bør jeg stille den på da?
Jeg har en skala fra 1.8 til 11 på kamera mitt.
Prøvd å søke litt på nettet, å jeg skjønner jo at den åpner eller struper for lys inn til sensor, men er det noen gode tommelfinger regler for nettopp bruk av aparture eller blenderåpning
Ja men i hvilken modus bruker du vivid style da? Jeg ser dette er jo tilgjengelig på alle de "manulle" modusene.... Jeg er ikke helt der at jeg bare kan kjøre på i M å enkelt forstå alle de forskjellige settingene for de forskjellige tingene en skal ta bilde av.RuneMC skrev:Meny, s3, nesten nederst. Vivid gir litt ekstra fargemetning som gjør seg på de fleste bilder. Men smak & behag... Er forresten en Creative Style: Landscape også...LordShaft skrev:Creative style?