KrankenWagen skrev:Når det går opp for Bringisen at han har malt seg opp i et hjørne, og at BMW IKKE konstruerte de første nebbdyrene, men derimot har gjort det som han beskylder japanere for... KOPIERE, da begynner han å... ro, med å fortelle at når DR750/800 kom, vakte den ingen oppmerksomhet.
Bringisen skrev:Ser noen svært gjerne har lyst til å fortsette å diskutere Bringisen , men jeg må dessverre beklage at det for min del stoppet i innlegg nr. 1025 etter arrestasjon av flere debattanter
Så til bildene her. Det jeg husker best med Katana var ulykkene på grunn av de elendige kjøreegenskapene. Husker spesielt meget godt en svært stygg dødsulykke i Bergen på 80 tallet. Noen mente til og med at den burde bli forbudt , ut over dette vet jeg ikke så mye om disse syklene. Av en eller annen grunn interesserte de aldri meg.
Noen som kan fortelle mer om dette var en myte eller om det var hold i ryktene om denne spesielle sykkelen ?
Nå syns jeg du ramler litt av her. KrankenWagen imøtegår dine påstander med fakta. Han diskuterer ikke deg, men det du påstår.
Eller er det bare en unnamanøver for å slippe å svare? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Her er for øvrig første del av historien om GS motorsyklene. Man finner de andre episodene etter denne. Kan være man kan fange opp noe om nebbet i en av historiene for de interesserte.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Ser noen svært gjerne har lyst til å fortsette å diskutere Bringisen , men jeg må dessverre beklage at det for min del stoppet i innlegg nr. 1025 etter arrestasjon av flere debattanter
Så til bildene her. Det jeg husker best med Katana var ulykkene på grunn av de elendige kjøreegenskapene. Husker spesielt meget godt en svært stygg dødsulykke i Bergen på 80 tallet. Noen mente til og med at den burde bli forbudt , ut over dette vet jeg ikke så mye om disse syklene. Av en eller annen grunn interesserte de aldri meg.
Noen som kan fortelle mer om dette var en myte eller om det var hold i ryktene om denne spesielle sykkelen ?
Du må faktisk forvente å bli motsagt når du kommer med så mye rart. Sånn er det blant oss voksne, men bra unnskyldning om ikke annet.
Katana er ikke kjent for spesiellt dårlige kjøreegenskaper, men hadde noen av 70 og tidlig 80 tall av denne typen sykkel bra kjøreegenskaper???
Og hvis det er den ulykken på Lønborg du tenker på der vedkommende smokket inn i siden på en buss, så var HØY FART årsaken der, ikke type sykkel.
Bringisen skrev:
Ser noen svært gjerne har lyst til å fortsette å diskutere Bringisen , men jeg må dessverre beklage at det for min del stoppet i innlegg nr. 1025 etter arrestasjon av flere debattanter
Så til bildene her. Det jeg husker best med Katana var ulykkene på grunn av de elendige kjøreegenskapene. Husker spesielt meget godt en svært stygg dødsulykke i Bergen på 80 tallet. Noen mente til og med at den burde bli forbudt , ut over dette vet jeg ikke så mye om disse syklene. Av en eller annen grunn interesserte de aldri meg.
Noen som kan fortelle mer om dette var en myte eller om det var hold i ryktene om denne spesielle sykkelen ?
GSX1100 Katana var bygd på samme ramme og med de samme komponentene som suksessen GSX 1100 E.
Mulig Katanaen hadde noen få hester mere enn E-modellene.
GSX1100 var vinner av de fleste sammenligningstestene på den tida, både på motor, kjøreegenskaper, bremser, den var mao vinner på allroundegenskapene,
og mest solgte tunge sykkel i Norge flere år på rad. Nå vil nok noen si at Honda var største merket, og det stemmer.
Men GSX1100 var mest solgte modell.
Ja, det var mange som ville ha forbud mot sykler med høy effekt på den tida.
Motorsyklister døde omtrent som fluer, en av årsakene var unge, uerfarne kjørere på de største syklene.
Og på den tida kjøpte man mc for å kjøre fort, man trengte ikke å kamuflere valget sitt med ord som "frihetsfølelse, nærhet til naturen" og annet romantisk svada.
Eh, nok om det.
Denne forbudsdebatten var ikke noe særnorsk fenomen, den gikk i europa også.
Og endte med et frivillig hk-tak på 100 hk som de fire store ble enige om å innføre på sykler importert til Europa.
Frivillig med god hjelp av myndigheter og forsikringsselskaper.........
I Norge fantes ikke denne grensa, men det kom allikevel mange 100-hk-sykler hit pga at de var hentet inn gjennom tysk, svensk, nederlandsk importør.
Bringisen skrev:Her er for øvrig første del av historien om GS motorsyklene. Man finner de andre episodene etter denne. Kan være man kan fange opp noe om nebbet i en av historiene for de interesserte.
Bringisen skrev:
Ser noen svært gjerne har lyst til å fortsette å diskutere Bringisen , men jeg må dessverre beklage at det for min del stoppet i innlegg nr. 1025 etter arrestasjon av flere debattanter
Så til bildene her. Det jeg husker best med Katana var ulykkene på grunn av de elendige kjøreegenskapene. Husker spesielt meget godt en svært stygg dødsulykke i Bergen på 80 tallet. Noen mente til og med at den burde bli forbudt , ut over dette vet jeg ikke så mye om disse syklene. Av en eller annen grunn interesserte de aldri meg.
Noen som kan fortelle mer om dette var en myte eller om det var hold i ryktene om denne spesielle sykkelen ?
GSX1100 Katana var bygd på samme ramme og med de samme komponentene som suksessen GSX 1100 E.
Mulig Katanaen hadde noen få hester mere enn E-modellene.
GSX1100 var vinner av de fleste sammenligningstestene på den tida, både på motor, kjøreegenskaper, bremser, den var mao vinner på allroundegenskapene,
og mest solgte tunge sykkel i Norge flere år på rad. Nå vil nok noen si at Honda var største merket, og det stemmer.
Men GSX1100 var mest solgte modell.
Ja, det var mange som ville ha forbud mot sykler med høy effekt på den tida.
Motorsyklister døde omtrent som fluer, en av årsakene var unge, uerfarne kjørere på de største syklene.
Og på den tida kjøpte man mc for å kjøre fort, man trengte ikke å kamuflere valget sitt med ord som "frihetsfølelse, nærhet til naturen" og annet romantisk svada.
Eh, nok om det.
Denne forbudsdebatten var ikke noe særnorsk fenomen, den gikk i europa også.
Og endte med et frivillig hk-tak på 100 hk som de fire store ble enige om å innføre på sykler importert til Europa.
Frivillig med god hjelp av myndigheter og forsikringsselskaper.........
I Norge fantes ikke denne grensa, men det kom allikevel mange 100-hk-sykler hit pga at de var hentet inn gjennom tysk, svensk, nederlandsk importør.
Stemmer på en prikk, Jompa. Som regel ble de sykler som ikke hadde restriksjoner solgt under fanen "european direct sale" men dette var dessverre ikke noe man kunne stole på. Det eneste som skilte disse fra de som var strupet, var stempelet på forgasserne.
Sverige, Tyskland, Sveits og Østerrike var noen av landene som strupet syklene til 100hk. I Tyskland ble gasserne strupet med høyere vakuumkolber. [img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... duced2.jpg[/img]
Flere av disse ble solgt i Norge og mange vet faktisk ikke at de eier en sykkel med redusert effekt..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Bringisen skrev:
Ser noen svært gjerne har lyst til å fortsette å diskutere Bringisen , men jeg må dessverre beklage at det for min del stoppet i innlegg nr. 1025 etter arrestasjon av flere debattanter
Så til bildene her. Det jeg husker best med Katana var ulykkene på grunn av de elendige kjøreegenskapene. Husker spesielt meget godt en svært stygg dødsulykke i Bergen på 80 tallet. Noen mente til og med at den burde bli forbudt , ut over dette vet jeg ikke så mye om disse syklene. Av en eller annen grunn interesserte de aldri meg.
Noen som kan fortelle mer om dette var en myte eller om det var hold i ryktene om denne spesielle sykkelen ?
Du må faktisk forvente å bli motsagt når du kommer med så mye rart. Sånn er det blant oss voksne, men bra unnskyldning om ikke annet.
Katana er ikke kjent for spesiellt dårlige kjøreegenskaper, men hadde noen av 70 og tidlig 80 tall av denne typen sykkel bra kjøreegenskaper???
Og hvis det er den ulykken på Lønborg du tenker på der vedkommende smokket inn i siden på en buss, så var HØY FART årsaken der, ikke type sykkel.
Ok , det er faktisk mulig å bli motsagt uten å gjøre det personlig. Jeg kunne se at jeg ble med på galoppen som var tidligere i tråden der man ble veldig personlige. Jeg fikk et inntrykk av at forumdeltagerne ønsket at man ikke skulle være så personlige. På bakgrunn av dette utrykte jeg forhåpentligvis ganske klart at jeg skulle hoppe av det i innlegg 1025.
Når det gjelder det mye omtalte nebbet , så kan jeg lese at jeg allerede har skrevet om at jeg faktisk ikke visste at Suzuki kunne være den første som monterte et slikt nebb.
Om dette er å ro seg vekk , så skal jeg ta den til meg , jeg har rygg til å bære personlige pek, rullende øyne, små bokstaver , store bokstaver og fet skrift :-)å Melding er mottatt.
På bakgrunn av denne tråden og alt annet jeg har hørt , så har det alltid vært diskutert om alle dem som kopierer dette stygge nebbet til GS. Da undrer jeg på hvorfor ingen har nevnt denne Suzukien i den sammenhengen ? Kan det ha en grunn. Kan det være at Suzukien er en glemt skygge mens GS lever i beste velbefinnende ? Suzuki har vel en gang sagt at de muligens skulle vekke Dr.big til live igjen , men i stedet hoster fabrikken opp den nye V-Storm 1000 som etter min mening er totalt sjelløs og helt ordinær. De har endelig klart å utstyre modellen med ABS og TC som er helt nytt for dem. Jeg vedder hatten min på at ingen kommer til å diskutere den sykkelen om noen år.
Yamaha har endelig utstyrt sin Tenere i en E-versjon med TC , cruisekontroll og elektronisk justerbare dempere. Det kommer etter hvert selv om ting skjer tregt. Om noen år ser vi vel kanskje dynamisk fjæring på disse syklene også, hvis de ikke blir glemt da.
Det kan jo til og med hende at noe av teknikken som brukes i dag faktisk kommer fra en Japansk motoroppfinnelse eller annen teknisk oppfinnelse , men diskuteres det i samme volum som dette her ?
På bakgrunn av dette påstår jeg fremdeles at Japanske motorsykler fremstår som sjelløse og fort blir glemt. Drar man frem et gammelt bilde av en slik sykkel , kan man selvfølgelig oppleve at man tenker ; "den der husker jeg ja". Men i andre sammenhenger blir de i dag som oftest glemt. Europeiske og Amerikanske motorsykler er etter min mening lettere å diskutere og har mer lidenskap over seg. Men bevares , det er lov å være uenige. Er det ikke ?
Sist redigert av Bringisen den 25 des 2013, 20:55, redigert 3 ganger totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Her er for øvrig første del av historien om GS motorsyklene. Man finner de andre episodene etter denne. Kan være man kan fange opp noe om nebbet i en av historiene for de interesserte.
[video]http://www.youtube.com_BCUhA[/video]
Kunne ikke se noen GSer der
Den første GSen kom vel i 1978 ? R80GS.
Tror nok du dessverre må lide deg gjennom de andre delene også , den første delen omhandler vel boxermotoren og terrengkjøring. Begge disse tingene tror jeg har med GS å gjøre.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Ser noen svært gjerne har lyst til å fortsette å diskutere Bringisen , men jeg må dessverre beklage at det for min del stoppet i innlegg nr. 1025 etter arrestasjon av flere debattanter
Så til bildene her. Det jeg husker best med Katana var ulykkene på grunn av de elendige kjøreegenskapene. Husker spesielt meget godt en svært stygg dødsulykke i Bergen på 80 tallet. Noen mente til og med at den burde bli forbudt , ut over dette vet jeg ikke så mye om disse syklene. Av en eller annen grunn interesserte de aldri meg.
Noen som kan fortelle mer om dette var en myte eller om det var hold i ryktene om denne spesielle sykkelen ?
GSX1100 Katana var bygd på samme ramme og med de samme komponentene som suksessen GSX 1100 E.
Mulig Katanaen hadde noen få hester mere enn E-modellene.
GSX1100 var vinner av de fleste sammenligningstestene på den tida, både på motor, kjøreegenskaper, bremser, den var mao vinner på allroundegenskapene,
og mest solgte tunge sykkel i Norge flere år på rad. Nå vil nok noen si at Honda var største merket, og det stemmer.
Men GSX1100 var mest solgte modell.
Ja, det var mange som ville ha forbud mot sykler med høy effekt på den tida.
Motorsyklister døde omtrent som fluer, en av årsakene var unge, uerfarne kjørere på de største syklene.
Og på den tida kjøpte man mc for å kjøre fort, man trengte ikke å kamuflere valget sitt med ord som "frihetsfølelse, nærhet til naturen" og annet romantisk svada.
Eh, nok om det.
Denne forbudsdebatten var ikke noe særnorsk fenomen, den gikk i europa også.
Og endte med et frivillig hk-tak på 100 hk som de fire store ble enige om å innføre på sykler importert til Europa.
Frivillig med god hjelp av myndigheter og forsikringsselskaper.........
I Norge fantes ikke denne grensa, men det kom allikevel mange 100-hk-sykler hit pga at de var hentet inn gjennom tysk, svensk, nederlandsk importør.
Det er vel bare til å søke på youtube så ser man at der er forbrukere også i dag som kjøper sykkel for å kjøre fort. Så denne "romantiske svadaen" lever i beste velgående i dag også.
Men i dag er vi jo så voksne og ansvarlige. I dag er ulykkes statistikken heldigvis på vår side og en av grunnen er nok at vi er en gjeng med gamlinger som har kjørt sykkel i en mannsalder. Men dagens moderne sykler og hjelpemidler er nok også en medvirkende årsak.
Ellers husker jeg godt 100hk grensen , Tyskerne var svært så interessert i min ZX10 som hadde 136 hk mens deres hadde 100.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:På bakgrunn av denne tråden og alt annet jeg har hørt , så har det alltid vært diskutert om alle dem som kopierer dette stygge nebbet til GS. Da undrer jeg på hvorfor ingen har nevnt denne Suzukien i den sammenhengen ? Kan det ha en grunn. Kan det være at Suzukien er en glemt skygge mens GS lever i beste velbefinnende ? Suzuki har vel en gang sagt at de muligens skulle vekke Dr.big til live igjen , men i stedet hoster fabrikken opp den nye V-Storm 1000 som etter min mening er totalt sjelløs og helt ordinær. Jeg vedder hatten min på at ingen kommer til å diskutere den sykkelen om noen år.
Det kan jo til og med hende at noe av teknikken som brukes i dag faktisk kommer fra en Japansk motoroppfinnelse eller annen teknisk oppfinnelse , men diskuteres det i samme volum som dette her ?
På bakgrunn av dette påstår jeg fremdeles at Japanske motorsykler fremstår som sjelløse og fort blir glemt. Drar man frem et gammelt bilde av en slik sykkel , kan man selvfølgelig oppleve at man tenker ; "den der husker jeg ja". Men i andre sammenhenger blir de i dag som oftest glemt. Europeiske og Amerikanske motorsykler er etter min mening lettere å diskutere og har mer lidenskap over seg. Men bevares , det er lov å være uenige. Er det ikke ?
Jeg kan med 99,99% sikkerhet si at din GS vil bli akkurat like lite diskutert som Katana om 25 til 30 år. Jeg vil påstå at din GS vil gå inn i mc-historien som et lite apostrof. Time will show :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
DrGreve skrev:
Jeg kan med 99,99% sikkerhet si at din GS vil bli akkurat like lite diskutert som Katana om 25 til 30 år. Jeg vil påstå at din GS vil gå inn i mc-historien som et lite apostrof. Time will show :)
Åhhh... Katana ER allerede en omdiskutert sykkel, men det vet ikke du som tråler obskøne H***A sider.
Bringisen skrev:På bakgrunn av denne tråden og alt annet jeg har hørt , så har det alltid vært diskutert om alle dem som kopierer dette stygge nebbet til GS. Da undrer jeg på hvorfor ingen har nevnt denne Suzukien i den sammenhengen ? Kan det ha en grunn. Kan det være at Suzukien er en glemt skygge mens GS lever i beste velbefinnende ? Suzuki har vel en gang sagt at de muligens skulle vekke Dr.big til live igjen , men i stedet hoster fabrikken opp den nye V-Storm 1000 som etter min mening er totalt sjelløs og helt ordinær. Jeg vedder hatten min på at ingen kommer til å diskutere den sykkelen om noen år.
Det kan jo til og med hende at noe av teknikken som brukes i dag faktisk kommer fra en Japansk motoroppfinnelse eller annen teknisk oppfinnelse , men diskuteres det i samme volum som dette her ?
På bakgrunn av dette påstår jeg fremdeles at Japanske motorsykler fremstår som sjelløse og fort blir glemt. Drar man frem et gammelt bilde av en slik sykkel , kan man selvfølgelig oppleve at man tenker ; "den der husker jeg ja". Men i andre sammenhenger blir de i dag som oftest glemt. Europeiske og Amerikanske motorsykler er etter min mening lettere å diskutere og har mer lidenskap over seg. Men bevares , det er lov å være uenige. Er det ikke ?
Jeg kan med 99,99% sikkerhet si at din GS vil bli akkurat like lite diskutert som Katana om 25 til 30 år. Jeg vil påstå at din GS vil gå inn i mc-historien som et lite apostrof. Time will show :)
Men forskjellen er at GS allerede er 30 år, og sikkert en av de mest diskuterte syklene i dag. Den produseres under samme navn ennå, "GS", og man kan fremdeles se at det er en GS. Allerede nå er den et ikon, og slik det ser ut på populariteten til dette segmentet så vil den sikkert bli diskutert når den fyller 60. Katana finnes i dag ikke annet enn som en "veteransykkel" i beste fall , om 30 år kanskje bare på bilder.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Men forskjellen er at GS allerede er 30 år, og sikkert en av de mest diskuterte syklene i dag. Den produseres under samme navn ennå, "GS", og man kan fremdeles se at det er en GS. Allerede nå er den et ikon, og slik det ser ut på populariteten til dette segmentet så vil den sikkert bli diskutert når den fyller 60. Katana finnes i dag ikke annet enn som en "veteransykkel" i beste fall , om 30 år kanskje bare på bilder.
Vel, jeg har aldri diskutert GS før denne tråden startet da jeg har ansett den som like kjedelig som folkevogna, og GS ser ut til å bli like vanlig som "the beetle" var :)
Forresten, Honda V-4 kom på slutten av 70-tallet (HRC) og på markedet i 1983 og lever i beste velgående. Diskuteres gjør den enda, ser jeg..
Sist redigert av DrGreve den 25 des 2013, 20:42, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Sykkelen min heter GSX1100f Katana i Usa. Og maken til kvalitet skal man lete lenge etter. Erfaringen jeg hadde med den var hovedgrunnen til at jeg helst ville ha Suzuki igjen.
Over til noe helt annet. Er det en fordel med all denne elektronikken som stappes i moderne adv sykkler? Er vel ikke lett å få reparert i bushen i Narobi eller Chile. Er jo slike turer disse skal være optimale for.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:Men forskjellen er at GS allerede er 30 år, og sikkert en av de mest diskuterte syklene i dag. Den produseres under samme navn ennå, "GS", og man kan fremdeles se at det er en GS. Allerede nå er den et ikon, og slik det ser ut på populariteten til dette segmentet så vil den sikkert bli diskutert når den fyller 60. Katana finnes i dag ikke annet enn som en "veteransykkel" i beste fall , om 30 år kanskje bare på bilder.
Vel, jeg har aldri diskutert GS før denne tråden startet da jeg har ansett den som like kjedelig som folkevogna, og GS ser ut til å bli like vanlig som "the beetle" var :)
Forresten, Honda V-4 kom på slutten av 70-tallet (HRC) og på markedet i 1983 og lever i beste velgående. Diskuteres gjør den enda, ser jeg..
BMW GS blir diskutert opp og i mente , både her og på andre forum. Noen synes den er kjedelig , andre spesiell , noen synes den er stygg mens andre liker den. At den blir "vanlig" antar jeg det menes at den selger godt. Av samme grunner som jeg nevner gjør også at den selger godt ved siden av fenomenal markedsføring. Om Honda kom med V4 på slutten av 70 tallet vet jeg ingen ting om , men vet som sagt at vi hadde en V4 påhenger før den tiden. Jeg ser også at V4 motoren diskuteres litt lenger fremme i tråden og at Honda bruker den ennå. Boxertvinnen kom vel noe før den tid ja
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:På bakgrunn av denne tråden og alt annet jeg har hørt , så har det alltid vært diskutert om alle dem som kopierer dette stygge nebbet til GS. Da undrer jeg på hvorfor ingen har nevnt denne Suzukien i den sammenhengen ? Kan det ha en grunn. Kan det være at Suzukien er en glemt skygge mens GS lever i beste velbefinnende ? Suzuki har vel en gang sagt at de muligens skulle vekke Dr.big til live igjen , men i stedet hoster fabrikken opp den nye V-Storm 1000 som etter min mening er totalt sjelløs og helt ordinær. Jeg vedder hatten min på at ingen kommer til å diskutere den sykkelen om noen år.
Det kan jo til og med hende at noe av teknikken som brukes i dag faktisk kommer fra en Japansk motoroppfinnelse eller annen teknisk oppfinnelse , men diskuteres det i samme volum som dette her ?
På bakgrunn av dette påstår jeg fremdeles at Japanske motorsykler fremstår som sjelløse og fort blir glemt. Drar man frem et gammelt bilde av en slik sykkel , kan man selvfølgelig oppleve at man tenker ; "den der husker jeg ja". Men i andre sammenhenger blir de i dag som oftest glemt. Europeiske og Amerikanske motorsykler er etter min mening lettere å diskutere og har mer lidenskap over seg. Men bevares , det er lov å være uenige. Er det ikke ?
Jeg kan med 99,99% sikkerhet si at din GS vil bli akkurat like lite diskutert som Katana om 25 til 30 år. Jeg vil påstå at din GS vil gå inn i mc-historien som et lite apostrof. Time will show :)
Men forskjellen er at GS allerede er 30 år, og sikkert en av de mest diskuterte syklene i dag. Den produseres under samme navn ennå, "GS", og man kan fremdeles se at det er en GS. Allerede nå er den et ikon, og slik det ser ut på populariteten til dette segmentet så vil den sikkert bli diskutert når den fyller 60. Katana finnes i dag ikke annet enn som en "veteransykkel" i beste fall , om 30 år kanskje bare på bilder.
O
Z1000, Guzzi California, Honda Goldwing. HD Electra Glide....... det mangler ikke på seiglivede ikoner.
Om BMW GS eller noen av disse andre er aktuelle dikujonstema eller minner om tredve år.....
Time will show
Bringisen skrev:På bakgrunn av denne tråden og alt annet jeg har hørt , så har det alltid vært diskutert om alle dem som kopierer dette stygge nebbet til GS. Da undrer jeg på hvorfor ingen har nevnt denne Suzukien i den sammenhengen ? Kan det ha en grunn. Kan det være at Suzukien er en glemt skygge mens GS lever i beste velbefinnende ? Suzuki har vel en gang sagt at de muligens skulle vekke Dr.big til live igjen , men i stedet hoster fabrikken opp den nye V-Storm 1000 som etter min mening er totalt sjelløs og helt ordinær. Jeg vedder hatten min på at ingen kommer til å diskutere den sykkelen om noen år.
Det kan jo til og med hende at noe av teknikken som brukes i dag faktisk kommer fra en Japansk motoroppfinnelse eller annen teknisk oppfinnelse , men diskuteres det i samme volum som dette her ?
På bakgrunn av dette påstår jeg fremdeles at Japanske motorsykler fremstår som sjelløse og fort blir glemt. Drar man frem et gammelt bilde av en slik sykkel , kan man selvfølgelig oppleve at man tenker ; "den der husker jeg ja". Men i andre sammenhenger blir de i dag som oftest glemt. Europeiske og Amerikanske motorsykler er etter min mening lettere å diskutere og har mer lidenskap over seg. Men bevares , det er lov å være uenige. Er det ikke ?
Jeg kan med 99,99% sikkerhet si at din GS vil bli akkurat like lite diskutert som Katana om 25 til 30 år. Jeg vil påstå at din GS vil gå inn i mc-historien som et lite apostrof. Time will show :)
Men forskjellen er at GS allerede er 30 år, og sikkert en av de mest diskuterte syklene i dag. Den produseres under samme navn ennå, "GS", og man kan fremdeles se at det er en GS. Allerede nå er den et ikon, og slik det ser ut på populariteten til dette segmentet så vil den sikkert bli diskutert når den fyller 60. Katana finnes i dag ikke annet enn som en "veteransykkel" i beste fall , om 30 år kanskje bare på bilder.
O
Z1000, Guzzi California, Honda Goldwing. HD Electra Glide....... det mangler ikke på seiglivede ikoner.
Om BMW GS eller noen av disse andre er aktuelle dikujonstema eller minner om tredve år.....
Time will show
For å prøve å være seriøs for en gangs skyld, så tror jeg at vi skal være glad for at vi får oppleve mc-kjøring i en tid hvor vi kan diskutere effekt, tenningsrekkefølge, forgassere og slip-on. Om 30-40 år vil diskusjonen dreie seg om hvor mange mil batteriet rekker..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
JohnnyTh skrev:Sykkelen min heter GSX1100f Katana i Usa. Og maken til kvalitet skal man lete lenge etter. Erfaringen jeg hadde med den var hovedgrunnen til at jeg helst ville ha Suzuki igjen.
Over til noe helt annet. Er det en fordel med all denne elektronikken som stappes i moderne adv sykkler? Er vel ikke lett å få reparert i bushen i Narobi eller Chile. Er jo slike turer disse skal være optimale for.
Meget mulig at Suzuki har god kvalitet , påhengerne har visst det også. Men jeg får meg ikke til å la vær å tenke på bilene som konsernet produserer.
Jeg personlig synes absolutt det er en fordel med all elektronikken som stappes i moderne motorsykler. Etter min mening gjør det turene både sikrere og mer komfortable. Jeg går helt klart etter slik teknikk når jeg kikker på motorsykkel. Jeg tror det funker tilfredsstillende også i bushen. Om TC, ESA, ABS , cruisekontroll og Dynamisk dempning skulle slutte å fungere , så regner jeg med at motoren fremdeles går og at man kommer seg frem. Når man ser på personer som har kjørt disse syklene jorden rundt , og da tenker jeg ikke på Obiwan Kanobi , så har syklene greid seg overraskende bra.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:På bakgrunn av denne tråden og alt annet jeg har hørt , så har det alltid vært diskutert om alle dem som kopierer dette stygge nebbet til GS. Da undrer jeg på hvorfor ingen har nevnt denne Suzukien i den sammenhengen ? Kan det ha en grunn. Kan det være at Suzukien er en glemt skygge mens GS lever i beste velbefinnende ? Suzuki har vel en gang sagt at de muligens skulle vekke Dr.big til live igjen , men i stedet hoster fabrikken opp den nye V-Storm 1000 som etter min mening er totalt sjelløs og helt ordinær. Jeg vedder hatten min på at ingen kommer til å diskutere den sykkelen om noen år.
Det kan jo til og med hende at noe av teknikken som brukes i dag faktisk kommer fra en Japansk motoroppfinnelse eller annen teknisk oppfinnelse , men diskuteres det i samme volum som dette her ?
På bakgrunn av dette påstår jeg fremdeles at Japanske motorsykler fremstår som sjelløse og fort blir glemt. Drar man frem et gammelt bilde av en slik sykkel , kan man selvfølgelig oppleve at man tenker ; "den der husker jeg ja". Men i andre sammenhenger blir de i dag som oftest glemt. Europeiske og Amerikanske motorsykler er etter min mening lettere å diskutere og har mer lidenskap over seg. Men bevares , det er lov å være uenige. Er det ikke ?
Jeg kan med 99,99% sikkerhet si at din GS vil bli akkurat like lite diskutert som Katana om 25 til 30 år. Jeg vil påstå at din GS vil gå inn i mc-historien som et lite apostrof. Time will show :)
Men forskjellen er at GS allerede er 30 år, og sikkert en av de mest diskuterte syklene i dag. Den produseres under samme navn ennå, "GS", og man kan fremdeles se at det er en GS. Allerede nå er den et ikon, og slik det ser ut på populariteten til dette segmentet så vil den sikkert bli diskutert når den fyller 60. Katana finnes i dag ikke annet enn som en "veteransykkel" i beste fall , om 30 år kanskje bare på bilder.
O
Z1000, Guzzi California, Honda Goldwing. HD Electra Glide....... det mangler ikke på seiglivede ikoner.
Om BMW GS eller noen av disse andre er aktuelle dikujonstema eller minner om tredve år.....
Time will show
For å prøve å være seriøs for en gangs skyld, så tror jeg at vi skal være glad for at vi får oppleve mc-kjøring i en tid hvor vi kan diskutere effekt, tenningsrekkefølge, forgassere og slip-on. Om 30-40 år vil diskusjonen dreie seg om hvor mange mil batteriet rekker..
Det var godt Dette er jeg faktisk enig i. Og om vi blir tvungen til å svelge elektriske motorsykler håper jeg at BMW fremdeles vil konstruere GS med nebb og en modifisert elektrisk "boksermotor"
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
DrGreve skrev:For å prøve å være seriøs for en gangs skyld, så tror jeg at vi skal være glad for at vi får oppleve mc-kjøring i en tid hvor vi kan diskutere effekt, tenningsrekkefølge, forgassere og slip-on. Om 30-40 år vil diskusjonen dreie seg om hvor mange mil batteriet rekker..
Det var godt Dette er jeg faktisk enig i. Og om vi blir tvungen til å svelge elektriske motorsykler håper jeg at BMW fremdeles vil konstruere GS med nebb og en modifisert elektrisk "boksermotor"
Ja, det håper jeg også, for en elektrisk motor vil forbedre motorlyden betraktelig..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
JohnnyTh skrev:Sykkelen min heter GSX1100f Katana i Usa. Og maken til kvalitet skal man lete lenge etter. Erfaringen jeg hadde med den var hovedgrunnen til at jeg helst ville ha Suzuki igjen.
Over til noe helt annet. Er det en fordel med all denne elektronikken som stappes i moderne adv sykkler? Er vel ikke lett å få reparert i bushen i Narobi eller Chile. Er jo slike turer disse skal være optimale for.
Meget mulig at Suzuki har god kvalitet , påhengerne har visst det også. Men jeg får meg ikke til å la vær å tenke på bilene som konsernet produserer.
Jeg personlig synes absolutt det er en fordel med all elektronikken som stappes i moderne motorsykler. Etter min mening gjør det turene både sikrere og mer komfortable. Jeg går helt klart etter slik teknikk når jeg kikker på motorsykkel. Jeg tror det funker tilfredsstillende også i bushen. Om TC, ESA, ABS , cruisekontroll og Dynamisk dempning skulle slutte å fungere , så regner jeg med at motoren fremdeles går og at man kommer seg frem. Når man ser på personer som har kjørt disse syklene jorden rundt , og da tenker jeg ikke på Obiwan Kanobi , så har syklene greid seg overraskende bra.
For min del så virker det som flere velger vekk den store GS'en til fordel for mindre sykkler. Minst to som jeg har fulgt på ADV forumet har parkert 1100GS'en og kjøpt seg en F800gs for rundturen. Begrunnelsen er at den er lettere. Kan du henvise til noen som har kjørt storebror gs rundt jorden
Hvis vi begynner å blande inn biler fra suzuki så kan vi jo dra inn BMW sine biler og. Der er ikke jeg imponert. Værre vinterbil skal man lete lenge etter og kvalitetsmessig er jeg ikke imponert. Jeg kjører en bmw 520d touring. Stor bil men trang innvendig. Fryktelig tungvindt gps, nei var vel ikke biler vi diskuterer her
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Katana er fra en tid da japsene faktisk var innovative og nyskapende.
70-80 tallet var de helt i verdenstoppen når det gjaldt teknologi og hadde verdens beste sykler.
Men det har liksom stoppet der.
At GS har blitt laget i over 30 år sier ikke så rent lite. Det er ikke mange modeller som har samme merittliste. Gold Wing har jo blitt laget noen år, men hadde ett opphold noen år etter de la ned fabrikken i USA og før de bestemte å flytte produksjonen til Japan.
simpson skrev:Katana er fra en tid da japsene faktisk var innovative og nyskapende.
70-80 tallet var de helt i verdenstoppen når det gjaldt teknologi og hadde verdens beste sykler.
Men det har liksom stoppet der.
At GS har blitt laget i over 30 år sier ikke så rent lite. Det er ikke mange modeller som har samme merittliste. Gold Wing har jo blitt laget noen år, men hadde ett opphold noen år etter de la ned fabrikken i USA og før de bestemte å flytte produksjonen til Japan.
Opel Kadett ble og produsert i 30 år. Så om det er noe kvalitetsstempel vet jeg ikke.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.