Heisan :)
Nå har jeg fulgt med her i snart et år, og da er det vel på høy tid å vise en smule folkeskikk og presentere seg
Jeg er 61-modell (do the math som de sier i utlandet

) Jeg er gift (med samme dame i 29 år, og jada - hun ER veldig tålmodig

), og har to voksne barn; en 25-åring som p.t. studerer i San Francisco og en 23-åring som foreløpig bor hjemme hos oss - sammen med sin datter på snart tre år

Og da er det ikke lenger noen grunn til å lure på hvor jeg har nicket mitt fra.....
Jeg er utdannet kokk, men etter å ha jobbet på kjøkken i 12-13 år hoppet jeg over på den andre siden, og selger nå storkjøkkenutstyr.
Ellers er jeg, som noen kanskje har oppfattet, litt interessert i whisky (destillert og lagret øl!), fortrinnsvis skotsk, men er ikke fremmed for andre opprinnelser heller (bare spar meg for de norske forsøkene - de jeg har prøvd smaker fusel og dårlig himkok!)
Nå har vel jeg egentlig aldri vært noen stor tilhenger av MC, men de siste årene har det på en måte pirret nysjerrigheten min litt... En nabo maste litt på meg for å ta A-lappen for noen år siden, men det døde bare bort...
Så i fjor sommer kjørte noen kompiser av meg Route 66 fra Chicago til LA på hver sin Harley, og særlig han éne var særdeles flink til å legge ut bilder og dele inntrykk på FB. Dette fasinerte meg veldig, og etter litt research fant jeg ut at samme turen kunne gjøres i bil, f.eks. Mustang Cab (siden jeg ikke hadde MC-lappen på det tidspunktet...) Dette ble formidlet til Obersten, som forsåvidt syntes det hørtes spennende ut, men mente likevel at en slik tur burde gjøres på MC....

Himmel og hav, tenkte jeg, hva har skjedd med henne? Og så var det gjort, jeg måtte simpelthen smi mens jernet var varmt

Jeg ringte Tempo Trafikkskole i Oslo og var på teorikurs samme kveld. Teorikuset var strengt tatt ikke nødvendig for meg (i forhold til lovkrav vel og merke!) siden jeg hadde dratt med meg A1 fra det grønne førerkortet jeg fikk en gang i forrige århundre :-)å Var likevel ikke i tvil om at jeg skulle ta det siden min eneste erfaring på motorisert tohjuling var en (spinkel) Gilera Trial fra 35-36 år tilbake

Første kjøretime var dagen etter, og fem uker senere (og 25 lapper fattigere) hadde jeg midlertidig førerkort i hånda

Jeg hadde aldri i verden trodd at det skulle la seg gjøre på den korte tiden, men det gikk altså bra.
De timene jeg hadde på skolesykkelen (BMW F800R), og særlig landeveiskjøringen, ga så mye mersmak at jeg var sjuk etter å få kjøpt meg sykkel... Men det skulle lakke og li før jeg skulle komme så langt, faktisk så lir det enda

Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for en Harley; den så stilig ut og den så veldig behagelig ut. Etterhvert falt mine øyne mer og mer over på BMW, og siden jeg ikke er av de minste i klassen, og heller ikke så ung og tøyelig lenger, så jeg for meg en sykkel med relativt 'oppreist' sittestilling. R1200RT ble fort 'min' drømmesykkel.... Men bilen måtte først selges og byttes i noe rimeligere... Vinter er ikke den beste tiden for å selge bil, og den ble faktisk ikke solgt før nå nylig... Men med 'ny' bil rundt hjørnet, og et par daler på konto, så er jakten på drømmesykkelen endelig for alvor startet. For øyeblikket så er det R1200GS/RT evt K1200/1300 GT som står høyest på ønskelisten.... Forøvrig stiller jeg helt på bar bakke også når det gjelder hjelm, støvler og kjøreklær, så jeg antar at bankkortet får litt å gjøre framover
Jeg har med store øyne fulgt mange turreferater her inne, og ofte tenkt at 'dette skulle jeg også gjort'.... Nå er det ikke så mye igjen av denne sesongen, men jeg håper likevel at rett sykkel dukker opp i nær framtid slik at også jeg kan få meg noen turer, iallefall fra neste sesong....