Men i all verden da? Debatten handler jo ikke OM hva som er eventyr for deg, men om definisjonen på en Adventuresykkel. Og en tur på asfalten til Spania har alltid vært betegnet som en langtur. Touring kalles det.JohnnyTh skrev:Spania her da ikke helt bak i hagen heller da. Er jo netopp det jeg synes er eventyr. For meg er det ensbetydende med reise. Men selvsagt personlig oppfattning helt klart.EasyRider skrev:JohnnyTh skrev:En sykkel som ikke er god på asfalt kan aldri bli en Adventure sykkel. Kommer ikke langt på Eventyr når man bare skal kjøre i skogen :)
Om 1 1/2 uke setter jeg kursen mot Balkan og Tyrkia. Det kommer til å bli et eventyr for min del men kjører ikke noe adventure sykkel selv om det er eventyr for meg. Men skulle nok gjerne hatt en eventyrsykel siden det blir masse asfalt med endel veier av varierende kvalitet og. Men å crosse runt i skogen i søle og vannpytter er da langt fra eventyr.
"Men å crosse runt i skogen i søle og vannpytter er da langt fra eventyr."
Spør Globe om han ikke syntes det var et eventyr å være 4 dager i spania på enduro safari?
For noen er dette eventyr, akkuratt som å gå til Kilimanjaro er et eventyr for andre.
Til slutt så er det personlige preferanser det er snakk om.
Men for deg så er det nok ikke eventyr å kjøre i søle og vannpytter, da hadde du vel hatt en annen type sykkel.

Eller har Touringsegmentet bortfalt nå? Og hva er forskjellen på en langtur, touring og adventurekjøring? Eller er det samme klassen nå bare du selv føler du er på eventyr?
For øvrig kaller jeg ikke meg selv som en adventurekjører. jeg kaller heller ikke min AT for en Adventuresykkel, men en flerbrukssykkel. En som er god til alt, uten å være best til noe. jeg kaller heller ikke kjøring i Finnskogen som adventurekjøring. Jeg kaller det gruskjøring.
Og nei, det er ikke personlige preferanser det er snakk om. Skal vi følge den logikken så er alt en adventuresykkel om det så er å kjøre på Harrytur til Svinesund om du føler det sånn.

Eller er det satt et minimumstak å kjørte kilometer for å kunne kalle det adventurekjøring? Og i såfall, hvor går grensen mener du?