Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

Snikkeren skrev:Hadde det vært noe feil i min argumentasjon så skulle jeg gjerne innrømmet det. Men drar man i ytre holke, så blir det det samme som å dytte på indre holke. Jeg har aldri skrevet at man dytter på ytre holke når man slipper innerste holke i en sving. Hvis du Duville kan vise til en plass jeg har gjort det, så vær så god.
Og du vet like godt som meg at jeg har innrømmet feil her inne mer enn en gang. Sist da jeg leste regnestykket ditt litt feil.

Men å skrive til meg og hentyde at jeg er direkte dum, det synes jeg ikke noe særlig.
Og det er ikke er hersketeknik?
Jeg leser hva du skriver og driter på draget for tredje gang.
Og når du dummer deg ut er det hersketeknikk?
Les for fanken hva du skriver og stå for det.
Slutt å trå på de som ikke er enig med deg
Sist redigert av simpson den 23 sep 2012, 00:41, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Slutt å trå på de som ikke er enig med deg[/quote]

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

simpson skrev:
Snikkeren skrev:Hadde det vært noe feil i min argumentasjon så skulle jeg gjerne innrømmet det. Men drar man i ytre holke, så blir det det samme som å dytte på indre holke. Jeg har aldri skrevet at man dytter på ytre holke når man slipper innerste holke i en sving. Hvis du Duville kan vise til en plass jeg har gjort det, så vær så god.
Og du vet like godt som meg at jeg har innrømmet feil her inne mer enn en gang. Sist da jeg leste regnestykket ditt litt feil.

Men å skrive til meg og hentyde at jeg er direkte dum, det synes jeg ikke noe særlig.
Og det er ikke er hersketeknik?
Jeg leser hva du skriver og driter på draget for tredje gang.
Og når du dummer deg ut er det hersketeknikk?
Les for fanken hva du skriver og stå for det.
Slutt å trå på de som ikke er enig med deg
Det som jeg uthevet i rødt er ikke hersketeknikk nei Det er en uttalelse jeg kom med myntet på deg ut i fra innlegget du hadde før. I hele det innlegget påstår du at jeg har skrevet at jeg ikke kan skrive, og at jeg har mye å lære. Det er både hersketeknikk, og "å trakke på meg" som du sier jeg ikke skal gjøre.

Istedenfor å sette alle klørene ut, så kan du kanskje sitere meg og utheve det du mener er motsigende i forhold til de to innleggene du mener er motsigende? Å holde igjen noe, som jeg skrev i det første aktuelle innlegget er ikke å dytte på noe. Man dytter ikke når man holder igjen noe.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Men å skrive til meg og hentyde at jeg er direkte dum, det synes jeg ikke noe særlig om.
Men du, hvor i helvete står det at jeg har sagt eller antydet at du er dum?
Synes du bør være litt mer reskeptabel mot andre her inne og ikke komme med grunnløse påstander.
Å være moderator gir ikke deg mulighet til å være ufin selv om du tar feil

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

simpson skrev:

Men å skrive til meg og hentyde at jeg er direkte dum, det synes jeg ikke noe særlig om.
Men du, hvor i helvete står det at jeg har sagt eller antydet at du er dum?
Synes du bør være litt mer reskeptabel mot andre her inne og ikke komme med grunnløse påstander.
Å være moderator gir ikke deg mulighet til å være ufin selv om du tar feil
I dette innlegget, markert med rødt:

simpson skrev:
Snikkeren skrev:Hadde gitt meg jeg også. Men du leser det jeg skriver helt feil. Hvis du slipper venstre hånd i en venstre sving, så vil du holde deg oppe med høyre hånd, altså dra i styret, som igjen blir det samme som å dytte på venstre holke.
Men kjære mann, har du lest hva du skrevet tidligere?
Jeg er norsk nordmann og kan norsk.
Du er helt på bærtur for lenge siden og prøver med ett desperat forsøk på å redde deg ut av en dårlig formulering.
Greit nok, istdenfor å si at jeg tok feil så er det bedre "å kjøre på"
Jeg vil si at du har mye å lære.....
.
Jeg skriver ikke at du har sagt rett ut at jeg er dum, men hentyder det meget godt i det innllegget.
Og jeg har ikke hverken redigert andre sine innlegg i denne tråden, eller kommet med noen som helst advarsler til noen som moderator. Jeg sa bare i fra at akkurat sånn liker jeg ikke å bli "snakket til", og viste med et eksempel hva jeg mente med dårlig hersketeknikk.

Hvis du ikke kan vise meg hva jeg har skrevet som motsier hverandre angående det å slippe innerste hånden, så har ikke jeg noe mer å diskutere.

Og nei, jeg kommer ikke til å svare noe mer på om jeg har tråkket deg på tærne. Dette viser bare at du ikke er så glad i å bli tråkket på tærne selv. Kanskje du bør tenke over det før du skriver neste innlegg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

simpson skrev:Å være moderator gir ikke deg mulighet til å være ufin selv om du tar feil
nå er du urimelig, Snikkeren har da aldri brukt sin rolle som moderator i denne tråden :evil

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:Til dere som aktivt driver å presser styret mot svingretningen hele tiden for å justere svingretningen i hver eneste sving.
Dere må ha stort forbruk av framdekk?
Dere skaper jo en mye større friksjon mot asfalten siden dere faktisk tvinger hjulet til å svinge mer eller mindre en sykkelen gjør isteden for å la sykkelen svinge av seg selv ved hjelp av tyngdepunkt?
Kjører 12-14000 på Pirelli Angel ST. Ca 9000 bak på samme.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Var ferdig med denne tråden, men kikka på en snutt her av helt andre grunner.
Det som slo mg etter er en del pils er at det ikke kontrastyres i det hele tatt.
Dere kan sikte på bremsvæskebeholderen og kåpa.
Dette er heftig kjøring etter min mening og etter min mening følger styret etter svingen og dt er ikke tegn til kontrastyring før svingen for å legge sykkel ned i det hele tatt.
Eller enda bedre etter å ha sjekka fem ganger til. Se på tenningsnøkkel i forhold til turteller.
Hmmmm :mk
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2opVU0AN1L4[/video]

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

simpson skrev:Var ferdig med denne tråden, men kikka på en snutt her av helt andre grunner.
Det som slo mg etter er en del pils er at det ikke kontrastyres i det hele tatt.
Dere kan sikte på bremsvæskebeholderen og kåpa.
Dette er heftig kjøring etter min mening og etter min mening følger styret etter svingen og dt er ikke tegn til kontrastyring før svingen for å legge sykkel ned i det hele tatt.
Eller enda bedre etter å ha sjekka fem ganger til. Se på tenningsnøkkel i forhold til turteller.
Hmmmm :mk
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2opVU0AN1L4[/video]
Og se fra 45.sek i filmen. Han svinger til venstre i venstre i venstresving også :yeyeye

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Hvis de der Gutta hadde Kontra-Styrt, så hadde de havna i skauen like etter start :vs

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

ArcticTiger skrev:Hvis de der Gutta hadde Kontra-Styrt, så hadde de havna i skauen like etter start :vs
Skål :thumleft

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Hehe,ble bekymra en stund her,at du satt og prata med deg selv :knegg

Han kontrastyrer så det griner etter,bare du som har drukket for mye øl :lol

Skål :mk
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Kawasaki skrev:Hehe,ble bekymra en stund her,at du satt og prata med deg selv :knegg

Skål, men har studert dette nøye i kveld :b_c:
Men ser ikke at han kontrastyrer, men jg skal dobbeltsjekee i morra når jeg er dru :thumleft

AndreasB
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000

Legg inn av AndreasB »

Er det ikke slik at jo høyere farten er, jo vanskeligere er det å se selve kontrastyringen?

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

simpson skrev:
Kawasaki skrev:Hehe,ble bekymra en stund her,at du satt og prata med deg selv :knegg

Skål, men har studert dette nøye i kveld :b_c:
Men ser ikke at han kontrastyrer, men jg skal dobbeltsjekee i morra når jeg er dru :thumleft
En trenger ikkje å hammre laus på styret som Mick Tyson får å få den til å svinge, mangen sykkler så skal det ikkje meir en et lett rtykk på styret.
Sitt i sofan/stolen med armane ut som om du holder i et styre, len deg til høre og venstre mens du ser på hendene og fortell her ka som skjer.

Svar