SkålArcticTiger skrev:Hvis de der Gutta hadde Kontra-Styrt, så hadde de havna i skauen like etter start

SkålArcticTiger skrev:Hvis de der Gutta hadde Kontra-Styrt, så hadde de havna i skauen like etter start
Skål, men har studert dette nøye i kveldKawasaki skrev:Hehe,ble bekymra en stund her,at du satt og prata med deg selv![]()
Han kontrastyrer så det griner etter,bare du som har drukket for mye øl![]()
Skål
En trenger ikkje å hammre laus på styret som Mick Tyson får å få den til å svinge, mangen sykkler så skal det ikkje meir en et lett rtykk på styret.simpson skrev:Skål, men har studert dette nøye i kveldKawasaki skrev:Hehe,ble bekymra en stund her,at du satt og prata med deg selv![]()
Skål![]()
Men ser ikke at han kontrastyrer, men jg skal dobbeltsjekee i morra når jeg er dru
Jeg vet ikke hva du mener skal skje med dette eksperimentet.ZZR-Tom skrev:En trenger ikkje å hammre laus på styret som Mick Tyson får å få den til å svinge, mangen sykkler så skal det ikkje meir en et lett rtykk på styret.simpson skrev:Skål, men har studert dette nøye i kveldKawasaki skrev:Hehe,ble bekymra en stund her,at du satt og prata med deg selv![]()
Skål![]()
Men ser ikke at han kontrastyrer, men jg skal dobbeltsjekee i morra når jeg er dru
Sitt i sofan/stolen med armane ut som om du holder i et styre, len deg til høre og venstre mens du ser på hendene og fortell her ka som skjer.
ZZR-Tom skrev:Henda går motsatt vei, du skal jo late som du holder hendene fast i styret.
Carpa skrev:Kontrastyrer han?
Carpas Tap a talk
Vel, det jeg mener er ikke at styret går helt over midpunktet og motsatt vei.....press er ikke det samme som det..simpson skrev:Var ferdig med denne tråden, men kikka på en snutt her av helt andre grunner.
Det som slo mg etter er en del pils er at det ikke kontrastyres i det hele tatt.
Dere kan sikte på bremsvæskebeholderen og kåpa.
Dette er heftig kjøring etter min mening og etter min mening følger styret etter svingen og dt er ikke tegn til kontrastyring før svingen for å legge sykkel ned i det hele tatt.
Eller enda bedre etter å ha sjekka fem ganger til. Se på tenningsnøkkel i forhold til turteller.
Hmmmm
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2opVU0AN1L4[/video]
Dere er på bærtur...kontrastyring er ikke det samme som at styret går helt andre veien...eller er jeg helt på bærtur når jeg sier at jeg presser høyre holke fremover i høyresving og sier at styret ikke peker til venstre? Selvfølgelig svinger hjulet samme vei som svingen...man bare letter det LITT!simpson skrev:Og se fra 45.sek i filmen. Han svinger til venstre i venstre i venstresving ogsåsimpson skrev:Var ferdig med denne tråden, men kikka på en snutt her av helt andre grunner.
Det som slo mg etter er en del pils er at det ikke kontrastyres i det hele tatt.
Dere kan sikte på bremsvæskebeholderen og kåpa.
Dette er heftig kjøring etter min mening og etter min mening følger styret etter svingen og dt er ikke tegn til kontrastyring før svingen for å legge sykkel ned i det hele tatt.
Eller enda bedre etter å ha sjekka fem ganger til. Se på tenningsnøkkel i forhold til turteller.
Hmmmm
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2opVU0AN1L4[/video]
ZZR-Tom skrev:En trenger ikkje å hammre laus på styret som Mick Tyson får å få den til å svinge, mangen sykkler så skal det ikkje meir en et lett rtykk på styret.simpson skrev:Skål, men har studert dette nøye i kveldKawasaki skrev:Hehe,ble bekymra en stund her,at du satt og prata med deg selv![]()
Skål![]()
Sitt i sofan/stolen med armane ut som om du holder i et styre, len deg til høre og venstre mens du ser på hendene og fortell her ka som skjer.
Strengt tatt ... det e vel det det betyr, pr def.ZZR-Erling skrev:
... ...kontrastyring er ikke det samme som at styret går helt andre veien...!
Sorry, men hvem er Mick Tyson? Var han god på sykkel, eller er han den australske fettern til Mike Tyson?ZZR-Tom skrev: En trenger ikkje å hammre laus på styret som Mick Tyson får å få den til å svinge, mangen sykkler så skal det ikkje meir en et lett rtykk på styret.
Den innputen som du sier må finne sted for å det hele tatt kunne sving ser du ikke antydning til i det hele tatt i den videoen jeg posta.Snikkeren skrev:Ja, man kan styre den uten hender. Men det som skjer er at når man gir et input til sykkelen uten at man holder i styret er at styret selv beveger seg først motsatt vei, slik som under kontrastyring, for så å svinge inn i svingen. Phu, dagens lengste setning.
Kan du se det på denne videoen?Kawasaki skrev:Der har du det,selvfølgelig svinger man "feil vei" gjennom hele svingen,i det øyeblikket du legger styret samme vei som svingen,så retter du deg opp og svinger motsatt vei,som du sier.jhn skrev:Hvis du kikker på denne snutten så ser du at det styres "feil" vei gjennom hele svingen.
Hvis du svinger "rett" vei igjen midt i svingen, vil vel sykkelen rette seg opp, det har vi vel ikke lyst til?
Dette er jo så logisk som det kan bli
Må bare beklage, men æ har mista tråden. Æ vet ikke hvilken snutt æ snakker om her.simpson skrev:Kan du se det på denne videoen?Kawasaki skrev:Der har du det,selvfølgelig svinger man "feil vei" gjennom hele svingen,i det øyeblikket du legger styret samme vei som svingen,så retter du deg opp og svinger motsatt vei,som du sier.jhn skrev:Hvis du kikker på denne snutten så ser du at det styres "feil" vei gjennom hele svingen.
Hvis du svinger "rett" vei igjen midt i svingen, vil vel sykkelen rette seg opp, det har vi vel ikke lyst til?
Dette er jo så logisk som det kan bli
Eller er det usynlig?
Helt enig!ZZR-Tom skrev:Etter å ha lest deler av dinja tråden så kjem eg ikkje til å bruke ordet kontrastyring eller styrings kommando noken sinne, dæven for noken forvirrandes defenisjons argumentasjoner.
Etter å ha hatt en diskusjon med en kamerat om korleis en svinger med sykkelen så testa eg ut litt på min ZZR1400 på 255kg fulltanket. Var bevist på å ikkje presse/dra styret i noken retninger mens eg holdt gass,uten gass og med gasspådrag ut av svingen, bevegde meg fra side til side og la meg godt over. Sykkelen gjekk rett fram med helling. La såvidt press på høgre holken og sykkelen svinga til høgre. I svingen så må eg fremdeles holde et lett press på høgre holken for vist eg slipper opp presset eller presser på motsatt side så reiser sykkelen seg med javn gass,uten gass og med gass pådrag.
Som sagt så er det slik på min sykkel og eg er ganske sikker på at det var slik på en GSXR1000 som eg har prøvd, dog med mindre press på styre holken.
Å du ønsker meir temperatur??Intruder skrev:Med så mange nye forumister![]()
![]()
er vel dette aktuelt igjen....