Det var bare det at argumentene dine som ble sitert på forrige side krasjet totalt med Ducati Diavel.Stian87 skrev: 10 aug 2019, 06:49 Diavel er ingen sinke, det er i utgangspunktet heller ikke noe problem. Men det er stor forskjell på en sykkel som er bygget for høy fart som S1000R og en sykkel der kreftene er tilgjengelig.
På S1000R er sitteposisjon, motor, og alt ved sykkelen presser deg til å jage fart og skarpe svinger i høy fart. Sykkelen føles noe kjedelig i lavere fart og på rette strekninger
På Diavel på den andre side er ikke kjedelig i lavere fart. Den er veldig behagelig å cruise på, noe som gjør set gøy å kjøre også på rette strekninger. Samtidig har du mer av kraften tilgjengelig i de lavere registrene. Det at du har kraft tilgjengelig føles godt, men ikke nødvendig.
Med tanke på kjøremønster, kortere turer i nærområdet og et ønske om å få dratt på lengre turer synes jeg sykkelen passer godt til mitt kjøremønster. Jeg vil ha mindre dårlig samvittighet for å la diavelen stå i perioder enn min nåværende sykkel.
At det antakelig ikke ble noe billigere var jeg jo forsåvidt klar over
At jeg jobber i politiet har vel ikke noe med sykkelen som sådan å gjøre?

Dessuten nevnte du jo at du ville ha mindre motor fordi du var redd for førerkortet. Nå har ikke jeg sjekket grundig, men Diavel har vel større motor enn S1000R. Vertfall er forskjellen forsvinnende lite