Siste jobbnatt i natt. Kommer meg nok ikke avgårde i morgen. Ei heller mandag da jeg skal levere sykkelen på service tirsdag morgen. Men fra Onsdag er jeg klar. Men da er vel du over alle hauger allerede?kjellv skrev: 30 jun 2018, 20:10Hadde vært kjekt det OveBjerknez skrev: 30 jun 2018, 18:59 Det frister å komme deg i møte når du nærmer deg Kjellv. Hadde vert hyggelig å delt hytte en natt med noen pils og skjitsnakk :)
Jeg følger med på locatoweb og kontakter deg hvis det blir aktuelt :)Jeg må se an hvordan venstre kne fungerer på turens første dag, og når jeg kommer meg avgårde i morgen. Men jeg håper på at jeg kommer meg til området Fagernes-Gol i Morgen kveld.
edit: En nærmere sjekk på kartet sier at dette er absolutt innafor oppnåelig i morgen
KjellV sin logg. Vinterparkert
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Hjemme i Molde ennå. Drar sørover i morgen tidlig, lander nok i området Fagernes-Geilo for kvelden. Mandag fortsetter jeg nok sørover i Telemark og fortsetter sørvestover i retning der du er nå. Suleskard kanskje.niko skrev: 30 jun 2018, 22:40 TDm'n går som ei klokke. Besøker sønnen min i natt. Kjører sørover kystriksveien i morgen mot Flekkefjord. Har kjøpt Cappelens mc kart og følger veiene de anbefaler. Fra Flekkefjord tror jeg drar innover i landet. Vest-Agder, Bygland, kanskje Setesdal. Hvor er du nå?
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Onsdag vil jeg nok tro jeg er ute ved kysten i Rogaland antakeligBjerknez skrev: 30 jun 2018, 22:42Siste jobbnatt i natt. Kommer meg nok ikke avgårde i morgen. Ei heller mandag da jeg skal levere sykkelen på service tirsdag morgen. Men fra Onsdag er jeg klar. Men da er vel du over alle hauger allerede?kjellv skrev: 30 jun 2018, 20:10Hadde vært kjekt det OveBjerknez skrev: 30 jun 2018, 18:59 Det frister å komme deg i møte når du nærmer deg Kjellv. Hadde vert hyggelig å delt hytte en natt med noen pils og skjitsnakk :)
Jeg følger med på locatoweb og kontakter deg hvis det blir aktuelt :)Jeg må se an hvordan venstre kne fungerer på turens første dag, og når jeg kommer meg avgårde i morgen. Men jeg håper på at jeg kommer meg til området Fagernes-Gol i Morgen kveld.
edit: En nærmere sjekk på kartet sier at dette er absolutt innafor oppnåelig i morgen
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg ser ann litt hvor nærme du kommer via locatoweb i morgen. Er du nærme nok så kan det hende jeg hiver meg på sykkelen. Fagernes blir litt overkill når jeg ikke våkner før i 14:00 tiden.
Men jeg ser ann litt :)
God tur!!! :)
Vi snakkes uansett i jazzen :)
Men jeg ser ann litt :)
God tur!!! :)
Vi snakkes uansett i jazzen :)
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Fader også, at jeg ikke er hjemme nå, så skulle du fått besøkspåbud i perlenes perle....Rosendal
Har noen gamle Yamahaer der hjemme som ville begeistret deg
Og naturen er ikke så ille den heller
Men god tur, og nyt dagene på to hjul

Har noen gamle Yamahaer der hjemme som ville begeistret deg

Og naturen er ikke så ille den heller

Men god tur, og nyt dagene på to hjul

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Det var synd Olav..Olav K skrev: 01 jul 2018, 08:24 Fader også, at jeg ikke er hjemme nå, så skulle du fått besøkspåbud i perlenes perle....Rosendal![]()
Har noen gamle Yamahaer der hjemme som ville begeistret deg![]()
Og naturen er ikke så ille den heller![]()
Men god tur, og nyt dagene på to hjul![]()

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
https://locatoweb.com/map/single/0745143447
Straks klar for avreise.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk

Straks klar for avreise.

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Håper min egen 1300 kubikker også er klar på samme måte i morgenkjellv skrev: 01 jul 2018, 10:24 https://locatoweb.com/map/single/0745143447
Straks klar for avreise.
![]()

Sideveskene er funnet fram og bilde av oppsatt telt i detaljer skal tas med slik at jeg slipper å knote med oppsettingen. Hvis jeg må bruke telt på turen.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Teltet mitt er stroppet på baksetet. Ikke prøvd satt opp siden 2014. Satser på at jeg får det til om det blir aktuelt 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Disse teltene er jo strengt tatt enkle å sette opp, men jeg har likevel en lei tendens til å rote med stenger og skjønne sånn med en gang hvor teltinngangen er. Antakelig lite praktisk anlagt selv om jeg er vokst opp på gård...kjellv skrev: 01 jul 2018, 10:46 Teltet mitt er stroppet på baksetet. Ikke prøvd satt opp siden 2014. Satser på at jeg får det til om det blir aktuelt

Men egne bilder som viser foran og bak på teltet så skal jeg nok unngå å klø meg altfor mye i hodet...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Tore L
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
God tur og kjør forsiktig Kjellv
Jeg starter ikke ferie før om 4 uker så, jeg får glede meg over å lese loggene deres så lenge :)

Jeg starter ikke ferie før om 4 uker så, jeg får glede meg over å lese loggene deres så lenge :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Dette var moro. Satt i skyggen utenfor yx på Dovre, da kom jammen gamlesykkelen min innom i samme ærend. Kjempeartig. Den har nå Akrapovic, ellers akkurat som da jeg solgte den

- Bjerknez
- Kontakt:
Verden er ikke stor i lille Norge :)
God tur videre jeg tror nok ikke det blir aktuelt for meg å dra noe sted i dag. Har en del andre fritidssyssler og styre med, samt vask og klargjøring av sykkel etc.
Vi snakkes i Jazzen
God tur videre jeg tror nok ikke det blir aktuelt for meg å dra noe sted i dag. Har en del andre fritidssyssler og styre med, samt vask og klargjøring av sykkel etc.
Vi snakkes i Jazzen

Selv jeg klarte å sette opp mine to telt uten knot første gangen, så det burde vel dere også klare! På mitt Helsport-telt er stengene og hølet det skal inn i fargekoda. Regner med det er standard for sånne telt!AJ skrev: 01 jul 2018, 10:51Disse teltene er jo strengt tatt enkle å sette opp, men jeg har likevel en lei tendens til å rote med stenger og skjønne sånn med en gang hvor teltinngangen er. Antakelig lite praktisk anlagt selv om jeg er vokst opp på gård...kjellv skrev: 01 jul 2018, 10:46 Teltet mitt er stroppet på baksetet. Ikke prøvd satt opp siden 2014. Satser på at jeg får det til om det blir aktuelt
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk.
Men egne bilder som viser foran og bak på teltet så skal jeg nok unngå å klø meg altfor mye i hodet...![]()
.

- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Rapport fra sørvest. Siste del av kystveien mellom Egersund og Flekkefjord er heftig. Litt i overkant nesten for en nybegynner som meg. Camper sør for Flekkefjord. Teltet opp uten problemer :-)
- Bjerknez
- Kontakt:
Jepp, det er en morsom strekningniko skrev: 01 jul 2018, 17:56 Rapport fra sørvest. Siste del av kystveien mellom Egersund og Flekkefjord er heftig. Litt i overkant nesten for en nybegynner som meg. Camper sør for Flekkefjord. Teltet opp uten problemer :-)

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Da har jeg strevet en time med det forb.... teltet. Fikk det til til slutt. Monteringsbeskrivelsen fant jeg når jeg var ferdig, den lå i bunnen av oppbevaringsposen..
Ble en bra teltplass dette. Egen benk (annektert), vann og strøm 5 meter unna

Ble en bra teltplass dette. Egen benk (annektert), vann og strøm 5 meter unna

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Spennendeniko skrev:Rapport fra sørvest. Siste del av kystveien mellom Egersund og Flekkefjord er heftig. Litt i overkant nesten for en nybegynner som meg. Camper sør for Flekkefjord. Teltet opp uten problemer :-)

- Bjerknez
- Kontakt:
Ja, telt er noe herk inni mellom. La oss se om du tar en natt til i telt etter dagens erfaring
Men hvordan får du «ordnet deg» i dette teltet? Altså ved å kle på deg etc? Virker litt trangt...?
Uansett trivelig å se andre fikser detta med telt

Men hvordan får du «ordnet deg» i dette teltet? Altså ved å kle på deg etc? Virker litt trangt...?

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Dette er faktisk et tremanns fjelltelt fra Helsport. Mer enn halve teltet er fortelt. Ikke ståhøyde nei, men plass nok for en om gangen å ordne seg.Bjerknez skrev:Ja, telt er noe herk inni mellom. La oss se om du tar en natt til i telt etter dagens erfaring![]()
- niko
I morgen tror jeg det blir strake veien hjem. Begynner på E39 så får jeg se hvor lenge jeg holder ut. Min første seriøse mc-tur dette og jeg kjenner jeg er litt sliten. Spenner meg nok litt mer på sykkelen enn dere gamlegutta.kjellv skrev: 01 jul 2018, 20:29Spennendeniko skrev:Rapport fra sørvest. Siste del av kystveien mellom Egersund og Flekkefjord er heftig. Litt i overkant nesten for en nybegynner som meg. Camper sør for Flekkefjord. Teltet opp uten problemer :-)Hvor kjører du i morgen?
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Dette må læres og trenes på. Ikke legg opp til for lange etapper til å begynne med, det øker på etterhvert.niko skrev: I morgen tror jeg det blir strake veien hjem. Begynner på E39 så får jeg se hvor lenge jeg holder ut. Min første seriøse mc-tur dette og jeg kjenner jeg er litt sliten. Spenner meg nok litt mer på sykkelen enn dere gamlegutta.
Men på langtur blir vi slitne alle mann. God følelse det

- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg startet som sylfersk motorsyklist for fem år siden og jeg merker at jeg kunne kjøre like langt den gang som i dag iten å føle meg veldig sliten. Grunnen er nok at jeg kjørte cruiser. Den sitter man mer naturlig avslappet på. På en nakensykkel så sitter man litt mer anspent tror jeg.
Men så lenge jeg får 10 minutter pause pr. Time ca. Så kan jeg kjlre uendelig, tror jeg. Vertfall til jeg sovner. Men salen på bimmern er i overkant hard. Mulig jeg klinker til med Airhawk pute...
Men så lenge jeg får 10 minutter pause pr. Time ca. Så kan jeg kjlre uendelig, tror jeg. Vertfall til jeg sovner. Men salen på bimmern er i overkant hard. Mulig jeg klinker til med Airhawk pute...
- niko
Akkurat. Jeg kan fort kjøre to timer. Det skal jeg slutte med.
- Bjerknez
- Kontakt:
Det er veldig individuelt hva folk klarer av distanser og avhenger av mye. Fysikk, sittekomfort, erfaring, anspenthet etc. Klarer su lett å kjøre to timer i strekk og liker det, så fortsett med det. Ingen grunn til å trappe ned hvis du ikke har lyst. Vi er alle forskjellige og det er IKKE om å gjøre å kjøre lengst.