Kode: Velg alt
*/ DO NOT COMMENT THIS OUT!
// rolling text for the outdoor store sign
lcd.setCursor(0, 0);
lcd.print("I REALLY HATE MY BOSS, AND IF I GET THE CHANCE I WILL HIT HIM WITH MY CAR!!");
*/
Kode: Velg alt
*/ DO NOT COMMENT THIS OUT!
// rolling text for the outdoor store sign
lcd.setCursor(0, 0);
lcd.print("I REALLY HATE MY BOSS, AND IF I GET THE CHANCE I WILL HIT HIM WITH MY CAR!!");
*/
Selvsagt. Kommentarer er aldri feil i koder. Men til privat bruk hjemme i kjelleren mener jeg dette ikke er spesielt nødvendig. I komersiell sammenheng blir det jo noe helt annet. Men det betyr jo ikke at man bør legge seg opp dårlige uvaner av den grunnFredrikE24 skrev: 18 feb 2020, 15:18 Kommentarer er gull verdt. Det verste jeg vet er når jeg tar over en jobb eller kommer over noe gammal drit jeg skal omprogrammere som kjører i en eller annen industri. Så bruker man en arbeidsdag eller fem på å forstå hvordan ting er gjort før man tør å programmere endringene.
Der jeg jobber kjører vi objektorientert så mye som mulig. Om så man skal bruke 1/100 av objektet så bruker man det. Alle kan objektbiblioteket til fingerspissene. Er sånn man tjener penger.
Men siden dette faktisk er litt gøy, så kan jeg gjerne kommentere i koden. Ingen problem det. Men ikke før alt virker som det skal, over tid :)FredrikE24 skrev: 18 feb 2020, 17:18 Klart, det jeg driver med er i høyeste grad live, og driftskritisk som regel. Dumt å få prosessoren til å knele og få alt til å tryne![]()
Det var jeg som tipsa sjefen din om hva du skrev i dag tidligBjerknez skrev:Da kan jeg oppdatere med å si at det ble dårlig med ferie på meg. Jeg og to til var de eneste som ikke ble permitert. Jaja, man skal vel ikke klage...
Litt må jo 16 års ansenitet telle også... :)
Dette trodde jeg ikke om deg kjellv!kjellv skrev: 17 mar 2020, 17:21Det var jeg som tipsa sjefen din om hva du skrev i dag tidligBjerknez skrev:Da kan jeg oppdatere med å si at det ble dårlig med ferie på meg. Jeg og to til var de eneste som ikke ble permitert. Jaja, man skal vel ikke klage...
Litt må jo 16 års ansenitet telle også... :)
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Takk for det :)ELO1973 skrev: 23 mar 2020, 08:16 Imponert over kreativiteten og gjennomføringsevnen i prosjektene dine.
Har ikke furtebod lenger, men savner boden min kjenner jeg. Tuklet mye med arduino og denslags tidligere og har vel noen esker med div. liggende fortsatt. Eneste noenlunde konstruktive jeg vel kan påberope meg å ha laget (etter oppskrift og kode fra nett) er litt duppeditter for styring og overvåking av gjæring ifbm ølbrygging.
Vel, beklager delvis trådkupping, men stå på![]()
Bruker den som følger med tenker jeg. Tror den er på 19 volt eller noe. Den lille TS100 loddebolten skal jo faktisk være like effektiv som langt dyrere loddestasjoner har jeg sett. Denne er på 65watt og er ikek stort større enn en sprittusj. Den er også mye raskere til å varme seg opp etc.oivindg skrev: 24 mar 2020, 14:50 Blir spennende å høre hvordan den fungerer. Har sett mye bra om den på nettet.
Hva slags strømforsyning skal du bruke på den?