GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Globes Logg: Prosedyre ved vask og smøring av kjede?

Legg inn av Globe »

Det ekke lett å ta ferie...når man egentlig har mest lyst på...ferie :-k

Nesten 3 uker, på tur.....men ikke på MC :sorry

TDM er nå vasket og stelt, smurt og pusset. Har også sørget for at den "hviler" på midtstøtta med begge hjulene i "løse lufta", samt er den tilkoblet vedlikeholdslading. Har dekket den pent til, slik at den nå skal få chillen skikkelig den også..frem til månedsskifte.

Bilde

Homerserveren i LAN'et sørger for full overvåking via kamreadekning (opptak ved bevegelse), samt har jeg åpnet en port i ruteren slik at jeg kan logge meg på for å ta meg en titt....ved behov :bananas ;e

Bilde

Det er klart at å treffe slekt og venner, samt et "sole-bade-drikke-slappe av" - opphold på Kypros er ikke å forakte...men...men...jeg har jo nettopp hentet TDM'n jooooo.... :doh ...ja ja....det blir fiiiiine kjøredager i august også tenker jeg...ja også er det treff i september; 3. - 5. september. :bananas :thumleft

Da får jeg pakke egen koffert her nå, det svinses rundt meg her med ulike pakkeplaner og pakkebehov i stua....jeg tror jeg har svart bekreftende med: "Mmm" "Mmmm" minst 10 ganger det siste kvarteret her nå, og det på ulike "har-du?" og "kan-du?" spørsmål;.... er vel på tide å sjekke hva jeg har svart bekreftende på ;e

Reiser aldri bort uten pc, så forumet blir forsatt besøkt, uannsett! :bananas

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg: Prosedyre ved vask og smøring av kjede?

Legg inn av AJ »

Globe skrev: Reiser aldri bort uten pc, så forumet blir forsatt besøkt, uannsett! :bananas
Bra!
God ferie!!

Hils koneogmegetfornøydTDMbakpåpassasjersomgledersegtilmangefinetureretterendtKyprosopphold :knegg

Kan hende vi tar en avstikker til omtrent samme område i høst vi også; får en invitasjon til et bryllup på Malta \:D/
Våre venner Sue og Tom skal giftes \:D/ Og det blir antakelig fest i tre samfulle dager :D

Gammelgutt

Re: Globes Logg: Det ekke alltid lett å ta ferie!!!

Legg inn av Gammelgutt »

Så vidt jeg minnes så har jo AJ god erfaring med maltesere fra i vinter. :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Malterese er et utrolig trivelig folkeferd \:D/
Har til og med hatt noen boende hos oss noen dager :knegg
Og de gikk nesten :banansplit siden det var snø og skareføre da de var her :-)

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Nu tenkte jeg jo mest på disse malteserne som Pollti skrev om, i transitgearkassen. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gedarkassen funker for øvrig overmåte bra \:D/
Pollti utbroderte vel ut historien utover alle proporsjoner, mener jeg å erindre... :-k
Meeen... morsomt var det uansett :P

Pollti

Legg inn av Pollti »

AJ skrev:Pollti utbroderte vel ut historien utover alle proporsjoner, mener jeg å erindre... :-k

Dummeste jeg har hørt !! Uten gode råd fra Jalmar og meg hadde du fremdeles hatt en Dattisun uten gearkasse :prf Det var godt Transit kassa passet inn og du ikke ble arrestert for folkemord. :\m/:

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg: Pusterom i ferien - MC i pausen

Legg inn av Globe »

OK, sitter nå hjemme i egen stue, her i Trondheim er det sommervær :bananas

Ferien på østlandet fikk et lite avbrudd, og vi er nå hjemme noen dager før vi reiser videre på søndag.

Hva har så skjedd innen MC-fronten den siste uka, faktsk en god del :knegg

Mandagen fikk jeg en telefon fra min bror...hørte på stemmen hans at det var noe som hadde skjedd. Han kom hjem fra et 14 dagers opphold på Kreta dagen før. Han ringte for å fortelle at han hadde tatt KL.A-lappen :bananas Jeg visste at han hadde tatt teorien, og at han ventet på kjøretimer og mulig oppkjøring i år. Så, i det stille hadde han gjort unna kjøretimene og all tilhørende opplæring og hadde så selv jaktet landet rundt etter oppkjøringsmulighet. Den muligheten hadde han funnet i Otta av alle steder. JA, i Otta hadde de ledig kapasitet, og han hadde kastet seg i bilen etter hjemkomst fra Kreta, rast nedover til Otta, og vips så var lappen i boks. GRATTIS BRODERN!! :thumleft

Så gårsdagen, ny telefon. Min brors samboer, samme gjennomføring, også hun med dagsferskt førerkort KL. A.

Dette gjorde at etter å ha kjørt fra Hurum til Trondheim, var det bare å kle på seg kjøreutstyret, for her skulle det bli jomfrutur.

Turen ble fra Trondheim til Stjørdal, med innlagt middagsfeiring av de nyoppkjørte.

Her er et par bilder av gjengen som da tok jomfuruten sammen.
Min bror har kjøpt seg en Suzuki GSX600 og hans samboer en Honda CBF600. På bildet ser dere også min brors 2 barn, Jolly Jumper og hans hulde viv :knegg

Bilde
Bilde

Blir nok et par nye medlemmer på mcsiden.no av dette også :prf

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Dette tenker jeg gjorde godt :-) :-) :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Du verden!! :oh
og bra!!!

Hele familien på tur \:D/
Dette ender vel med at fru Globe også ender opp med lappen :knegg

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Dette så utrolig hyggelig ut.... :thumleft I fremtiden blir det vel MC og familietreff på samme tid... :=D>

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg: SPM vedr. lysbruk...Fjernlys på hele tiden?

Legg inn av Globe »

Fikk strukket meg noen mil i dag også. Startet med noen nødvendig ærend (spray til kjede, ekstravisir med innervisir til ny hjelm + +), men ved å ta den laaaange veien til og fra dette, ble det da noen mil :knegg

Men, så til spørsmålet mitt, til dere:

Kjører dere med fjernlys på, alltid?

Ser mange som gjør dette. Skjønner at det er for å vises bedre, men synes vel det kan virke noe irriterende når en møter disse, spesielt når en sitter i bil......men....det er vel litt av vitsen også, da man blir sett!

Hva gjør du?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kjører ikke med fjernlys på om dagen, nei...
Effekten av å bruke lyshornet forsvinner om jeg gjør det. Og ja! det hender jeg bruker lydhornet!

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Har jeg lav sol i ryggen bruker jeg fjernlys. Eller på trange svingete veier med mye vegetasjon men da blender jeg ned ved møtende trafikk.

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Globe skrev:Fikk strukket meg noen mil i dag også. Startet med noen nødvendig ærend (spray til kjede, ekstravisir med innervisir til ny hjelm + +), men ved å ta den laaaange veien til og fra dette, ble det da noen mil :knegg

Men, så til spørsmålet mitt, til dere:

Kjører dere med fjernlys på, alltid?

Ser mange som gjør dette. Skjønner at det er for å vises bedre, men synes vel det kan virke noe irriterende når en møter disse, spesielt når en sitter i bil......men....det er vel litt av vitsen også, da man blir sett!

Hva gjør du?
Kjører ikke med fjernlys til normalt, av samme grunn som A.J kommer med. Slår de av og til på ved forbi kjøring, og har de på ved lanesplitting, om jeg husker det.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Svar